Problemer med å motta Astra 19E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å motta Astra 19E

Hei!

Jeg har nylig investert i en Raven G70 Europa-parabol med 4 hoder. Jeg får fint inn 1W, 5E og 13E, men jeg sliter med å få inn Astra på 19E. Får ikke noe utslag selv om jeg vrir på hodet.

Noen som har noen tips er ganske ny på dette her. Bor forøvrig i Oslo og tallerkenen er 70 cm.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreas5000
    Hei!

Jeg har nylig investert i en Raven G70 Europa-parabol med 4 hoder. Jeg får fint inn 1W, 5E og 13E, men jeg sliter med å få inn Astra på 19E. Får ikke noe utslag selv om jeg vrir på hodet.

Noen som har noen tips er ganske ny på dette her. Bor forøvrig i Oslo og tallerkenen er 70 cm.
    70 cm skal fungere kjempe fint i Oslo området med 4 satellitt posisjoner .
    Hvis du er sikker på at du har klar sikt mellom Astra ( 19.2) og hodet ytterst til høyre ( hvis du står bak parabolen og ser mot hodene ) , prøv å koble vekk switchen og kjør koakskabelen direkte i LNB'n til 19.2 . Hvilken satellitt mottaker bruker du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Takk for svar!

Jeg bruker en Canal Digital CDC 5050. Står et stort tre på andre siden av veien, men parabolen står såpass høyt og det er et godt stykke unna, men det skygger egentlig for alle hodene, men det funker jo med de 3 andre satelittene : S
    Har ikke prøvd å koble ut switchen ennå, men får fullt utslag på satfinderen når jeg kobler den til hodet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •