dele dreambox til flere tver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dele dreambox til flere tver?

Jeg har en dm 800hd istua, men ønsker av og til å se fotball samt en og annen film i kinoen. Er det noen mulighet til å "dele" signalet, eventuelt sette en ny dreambox som "slave" slik at jeg kan få dette til? Spiller ingen rolle om jeg må ha på samme kanal begge steder, eller om jeg må i stua for å bytte kanal. Det eneste jeg IKKE ønsker er å trekke en koax ned i kjelleren fra stua eller fra parabol.

Er det noe mulighet til å få til dette? Har kablet nettverk ned til kjelleren. Hva med web interfacen, får jo bilde på pc i VLC player - men vil jeg her få muligheten til å få ac-3 eller kun stereo? Fotball er ikke så farlig, men er en serie på canal+ (game of thrones) som jeg har lyst å se i kinoen med skikkelig lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Det er mulig om du bruker en ekstra dreambox, og dele på kortet via nettverket.
    På den måten kan du se på ulike kanaler på begge boksene, med kort bare i den ene boksen.
    Trenger ikke nødvendigvis å være samme modell dreambox, kan være en rimeligere modell.

Hvordan dette oppsettet gjøres på selve boksene kan jeg beklageligvis ikke hjelpe deg med.

Om du søker litt rundt og har litt greie på konfigurering av dreambox så finner du nok ut av det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Jeg har en dm 800hd istua, men ønsker av og til å se fotball samt en og annen film i kinoen. Er det noen mulighet til å "dele" signalet, eventuelt sette en ny dreambox som "slave" slik at jeg kan få dette til? Spiller ingen rolle om jeg må ha på samme kanal begge steder, eller om jeg må i stua for å bytte kanal. Det eneste jeg IKKE ønsker er å trekke en koax ned i kjelleren fra stua eller fra parabol.

Er det noe mulighet til å få til dette? Har kablet nettverk ned til kjelleren. Hva med web interfacen, får jo bilde på pc i VLC player - men vil jeg her få muligheten til å få ac-3 eller kun stereo? Fotball er ikke så farlig, men er en serie på canal+ (game of thrones) som jeg har lyst å se i kinoen med skikkelig lyd.
    Som du sier så streamer dreamboxen automatisk den kanalen du ser på via det kablede nettverket ditt. Mener bestemt at du også får AC3 med på "kjøpet".

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en DM500hd, og fikk dette til å fungere med en plugin som heter partnerbox - fungerer bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •