Canal digital hd pvr dekoder starter ikke.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal digital hd pvr dekoder starter ikke.

Parabol dekoderen min vil ikke starte. Står 00-- i displayet. Den skrudde seg av a seg selv i går kveld.

Har hatt problemer med den tidligere. Da fikk jeg hjel av Canal Digital kundeservice til å gå gjennom en prosedyre med å trykke på forskjellige knapper på fjernkontrollen. Disse var ikke nevnt i manualen.

Noen som kjenner til denne prosedyren så jeg kan forsøke å få den i gang igjen? Altså hvilke knapper jeg skal trykke på også videre.

Mvh
    Morten Bugge Gundersen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bugge
    Parabol dekoderen min vil ikke starte. Står 00-- i displayet. Den skrudde seg av a seg selv i går kveld.

Har hatt problemer med den tidligere. Da fikk jeg hjel av Canal Digital kundeservice til å gå gjennom en prosedyre med å trykke på forskjellige knapper på fjernkontrollen. Disse var ikke nevnt i manualen.

Noen som kjenner til denne prosedyren så jeg kan forsøke å få den i gang igjen? Altså hvilke knapper jeg skal trykke på også videre.

Mvh
    Morten Bugge Gundersen
    Dette kan tyde på at boksen forsøker å laste software og at et eller annet går galt. Står den på 00-- til evig tid eller starter den etter lang tid på 00--? (dvs. f.eks. 5-10min)

Har du koblet til begge tunere ?
    Ingen diseqC switch eller annet som kan forringe signalet ?

Forsøk tvungen nedlastning av software :

tvungen nedlastning: trykk og hold av knappen på dekoderen inne i 5 sekunder og slipp, mens det står 88:88 i display trykk OK deretter MENU. Er det gjort riktig så viser displayet 00— og den teller opp til 04--.

Fra brukermanualen:
    Dekoderen vil nå være utilgjengelig i noen få minutter.
    I denne perioden er tv-skjermen sort og frontpanelet viser
    rullende tallverdier 00- -, 01 - -, 02 - -, 03 - -, noe som
    indikerer at oppdateringen utføres.

Canal Digital HD PVR - Canal Digital NO

Hvis mottageren ikke teller fra 00--, til 03-- etter denne prosedyren så har du sannsynligvis problemer med signalet (antennejustering,LNB justering,LNB feil eller mottager feil). Dersom du har hatt trøbbel med å motta enkelte kanaler som f.eks. TV3 pga. dårlig signal så kan dette være årsaken til problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står 00-- til evig tid. De to -- blinker. Ingenting skjer når jeg trykker på power knappen. Begge tunere er koplet til. Har ikke så mye greie på dette. Jeg vet ikke hva en discq switch er for noe. Paraboen er pakkeløsning kjøpt av Canal Digital installert av montør.

Løsningen du foreslår med tvungen nedlastning får jeg rett og slett ikke til da ingenting skjer når jeg trykker på on/off knappen.

I går blåste det bra her og parabolen hadde tidvis problemer med signalet. Har prøvd å kople fra alle kontakter noen timer for så å kople dem til igjen.

edit. i tillegg blinker powerlampen på dekoderen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bugge
    Det står 00-- til evig tid. De to -- blinker. Ingenting skjer når jeg trykker på power knappen. Begge tunere er koplet til. Har ikke så mye greie på dette. Jeg vet ikke hva en discq switch er for noe. Paraboen er pakkeløsning kjøpt av Canal Digital installert av montør.

Løsningen du foreslår med tvungen nedlastning får jeg rett og slett ikke til da ingenting skjer når jeg trykker på on/off knappen.

I går blåste det bra her og parabolen hadde tidvis problemer med signalet. Har prøvd å kople fra alle kontakter noen timer for så å kople dem til igjen.

edit. i tillegg blinker powerlampen på dekoderen.
    Ring CD og få byttet power.
    Kjenner du noen med samme boks så kan du prøve hans power for å være sikker, kan være feil på boksen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny software var tilgjengelig i går

Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Ring CD og få byttet power.
    Kjenner du noen med samme boks så kan du prøve hans power for å være sikker, kan være feil på boksen også.
    Lastet ned ny SW versjon i dag, det gikk greit

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm boksen min overlevde ikke denne SW oppdateringen, først ville den ikke dekode, deretter fikk jeg halve skjermen grønn og den andre halve dekodet. Den tålte da ikke bruk av fjernkontrollen.... (fjernkontrollen ble slått gjentatte ganger i dekoderen slik at denne delte seg) deretter forsøkte dekoderen å angripe veggen, og deretter hendene mine med det resultat at jeg måtte avlive den ved å brekke den i to. Den ligger nå i sine enkelte faktorer på utsiden og skammer seg i regnet..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •