Viasat, Canal Digital eller RiksTV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat, Canal Digital eller RiksTV?

Vi flytter om ikke så alt for lenge og i denne forbindelse driver jeg og sjekker hvilke muligheter jeg har for TV-mottak. Jeg har i dag PVR-boks fra Get og er strålende fornøyd. Det virker på meg som CD og RiksTV har en del utfordringer med boksene sine mens ViaSat ikke har den brukermassen og muligens ikke så mange som melder fra om feil.

Eneste krav jeg har er at boksen jeg tar imot på er en HD-PVR-boks og at den fungerer bra. Det hadde i tilegg vært veldig fint om jeg kunne knyttet en CAM og et kort til mottakeren jeg har på PC-en. Har en hybridmottaker som støtter blant DVB-T, DVB-S og DVB-S2 og den har CI-spor. Har også en TV med CI-spor.

Så langt har jeg følgende:

RiksTV: Grundig PVR-boks virker til å være tidenes "Judas". Korriger meg gjerne om jeg tar feil. Andre alternativ er vanskelig å få tak i og fungerer heller ikke optimalt. Jeg kan få CAM'er og kort til å fungere både i TV og Hybridmottaker (TV'en er godkjent hos RiksTV).

Canal Digital: HD-PVR 101-ST virker til å være helt ok, men er en del klager her også. Jeg er litt usikker på om jeg kan bruke CAM i kombinasjon med Hybrid-mottaker (Om canaldigital tillater dette). TV-en min støtter ikke DVB-S(2).

ViaSat: Har ikke klart å plukke opp noen erfaringer med denne. Og eller samme spørsmål om CAM i Hybridmottakeren min.

Erfaringer mottas med stor takk

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe fasitsvar. Men jeg kan skrive litt om mine erfaringer.

Jeg anser Riks-TV som uaktuelt da de har for dårlig kanaltilbud og for lite HD-Tilbud.

Jeg har selv HD PVR fra både Viasat og CD. Jeg har vært kunde hos CD i en årrekke og hatt deres HD PVR fra den ble lansert. Boksen deres fra Sagem er svært omdiskutert og kan ikke anbefales uten videre. Men CD skal lansere ny HD PVR i løpet av året som det knytter seg store forventninger til. Se egne tråder i forumet. CD har det beste tilbudet av kanaler og HD-kanaler.

Da C+ mistet rettighetene til Engelsk Premier League til TV 2, var CD svært trege med å få i havn en distribusjonsavtale med TV2 for de nye PL kanalene. Jeg sa da opp mitt ab hos CD og tegnet nytt hos Viasat. Tidligere hadde C+ også mistet rettighetene til NHL, som jeg er stor fan av, til Viasat. Nå kan man få PL kanalene hos begge satellittopperatørene. Og CD har fortsatt NHL kamper på ESPN America. Både Viasat og CD tilbyr alle tre PL-kanalene i HD. Riks-TV derimot viser kun hovedkanalen i HD og de to andre i SD.

Jeg mener Viasat har en bedre HD PVR enn CD. Med denne har jeg aldri opplevd noe tull overhodet. Den er stabil og fungerer som forventet. Jeg vil også si at billedkvaliteten er hakket bedre enn med CD HD PVR. Viasat HD PVR har noe enkelt brukergrensesnitt. Opptakslista fortoner seg noe rotete. Jeg finner det forunderlig at opptakene ikke listes med dato... Men nye bokser leveres visstnok med forbedret brukerinterface. CD har til sammenliknig en ryddigere opptaksliste hvor f. eks. serieopptak samles i egne subfoldere.

Etter en stund med Viasat oppdaget jeg at NHL kampene på Viasat ikke er de samme som på ESPN America. Så for å få fullt NHL-tilbud, samt tilgang til enkelte andre kanaler jeg savnet, gjenopprettet jeg mitt ab hos CD. Jeg hadde ikke lyst til å bytte tilbake da CD ikke kan tilby Champins League i HD eller viser like mange kamper som Viasat gjør.
    Så da ble det begge deler.. :-)

I dag benytter jeg Viasat HD PVR som hovedboks og CD HD PVR ved behov. Det er også veldig kjekt av og til å kunne utnytte mer enn 2 tunere. Det hender det går flere programmer samtidig vi ønsker å ta opp enn det som lar seg løse med én boks. Da er det kjekt å ha to stk HD PVR :-)

Jeg har ingen erfaring med CAM. Det finnes ingen CAM plasser i Viasats eller CDs HD PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Takker for svar.
    Heller litt mot parabolløsning jeg også. Har ikke fått med meg at CD skal ut med ny boks i juni. Dette er jo virkelig lovende. Er det så at alle eksisterende kunder får denne boksen i bytte med den gamle? eller må man kjøpe den?

Er det en løsning å benytte seg av en Ab IPbox eller tilsvarende?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye PVR boksen til CD må man garantert kjøpe, ser ikke for meg at CD noen gang kommer til å bytte ut gamle med nye uten kostnad.

Når det gjelder CAM så er det, så vidt jeg vet, kun CD og RiksTV som bruker et system som støttes i nye TV'r. Nå er ikke et abonnement hos noen av tilbyderene skrevet i sten, så man kan jo bytte etterhvert, men verdt å ha i bakhodet om du lurer på ny TV i løpet av nærmeste tida.

Dagens PVR fra CD lager mye lyd, såpass mye at jeg har gitt totalt blanke i PVR og må klare meg med den svært begrensede PVR-funskjonaliteten i TV'n min. Mutter/Fatter har PVR'n til CD men merker ikke noe til det, jeg irriterer meg bare jeg kommer inn i stua dems. Mao, litt perosnlig hvilke grenseverdier man har. Kjøp evt en PVR på Finn, broder'n kjøpte en for to uker siden til en tusenlapp, inkl frakt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag PVR hos både Viasat og Canal Digital.
    På grunn av problemene med CD så er det Viasat som mest i bruk. Jeg må som OleM ha begge deler pga fotball.

Jeg deler i hovedsak de synspunktene som OleM kommer med, men med visse unntak/tillegg:

Jeg har hatt problemer med Viasats PVR, men dette har løst seg med fabrikkreset, og jeg kan på ingen måte si at den ikke fungerer. Av og til henger elektroniske saker seg, det må vi leve med.

Jeg blir å si opp CD når telenor får TV tilbud på sitt superbredbånd. Jeg har fått nok. At de kommer med ny tuner får bare være, jeg klarer ikke mer...
    Hvis det etterhvert viser seg at telenor sitt tilbud ikke blir bra nok, så får jeg bare gå tilbake til CD. Jeg har prøvd å få pengene tilbake hos CD for min PVR for å bruke vanlig HD tuner, men de sender meg heller nye PVR'er. Jeg har gitt opp hele greia og venter bare på telenor. Det at jeg bruker Viasat som hovedtuner gjør at jeg har mindre problemer med CD, naturlig nok siden den nesten ikke er i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært avgårde og tittet litt på de forskjellige pvr-alternativene. Jeg var hos Expert og personen virket til å ha relativt ok peiling. Ironisk nok så hang RiksTV-boksen seg når jeg prøvde den. Har vel landet på at viasat er løsningen. Noen av dere som kan bekrefte/avkrefte at component-utgangen kan levere HD-signaler?

Takk for bra forum forresten. Blir å sjekke her en gang i blant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •