Trenger en Canal Digital-tuner med HDMI og annerledes IR-signal enn HD-PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger en Canal Digital-tuner med HDMI og annerledes IR-signal enn HD-PVR

Jeg er drittlei av at jentungen legger beslag på CD mellom åtte og ni omtrent hver eneste kveld! De som fant på Bliss og Fem burde bli trukket ut i gaten og hengt! Så når det nye opplegget med CD og flere kort kommer, vil jeg satse på full pakke, med et eget kort til hytta, et til stua og et til rommet hennes. Jeg har altså den vanlige HD-PVR fra Sagem fra før av, og trenger en tuner med HDMI-utgang jeg kan bruke på hennes rom, som ikke har samme IR-signal for kanalskiftet og sånt som HD-PVR-en (så da antar jeg at den vanlige HD-tuneren til CD heller ikke funker, for det er vel også Sagem). For alt utstyret står på loftet, med IR-blaster, og så bruker jeg "Next Generation Remote Extender" i hele huset. Man bytter ut et av batteriene i fjernkontrollen med et som følger med, dermed trenger man ikke IR-mottakere i alle rommene, fjernkontrollen fikser det selv.

Hva bør jeg være på jakt etter? Jeg vil helst komme unna så billig som mulig, og jeg tråler jo Finn innimellom. Har noen et godt forslag til hva jeg skal lete etter?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den uten PVR har ikke samme fjernkontroll koder som den med.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Så det ikke er de samme signalene? To fjernkontroller kan se ulike ut (den til HD-PVR har knappebatterier), men likevel ha samme signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så "heldig" at power on/off på CD HD virker som power ON på min LG TV (sukk).

Jeg vil anbefale en VU+Solo (koster ca 2500 med frakt fra x-sat f.eks) dersom du ikke skal ha en PVR. DM500HD (vel 2900 inkl frakt fra Dustin f.eks) dersom du skal ha en grei PVR. Og VU+ Duo (3500) for en dual tuner PVR.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Flott! Så det ikke er de samme signalene? To fjernkontroller kan se ulike ut (den til HD-PVR har knappebatterier), men likevel ha samme signaler.
    Ikke samme signaler på de.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Florrepus, den blir nok altfor dyr. Jeg får en vanlig HD-dekoder for 500 kroner.

Dennis, takk! Har fått samme beskjed andre steder, så jeg tok sjansen og har nå kjøpt en HD-dekoder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •