Bbc Hd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Bbc Hd...

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bbc Hd...

...ikke det samme i Norge som i England? Som svoren Top Gear fan har jeg sett nedlastede episoder fra BBC HD og siden jeg selv har denne kanalen via Canal Digital, så trodde jeg kanskje at jeg fikk sett programmene på søndager. Men ifølge EPG så er det ikke Top Gear på nevnte kanal i Norge. Er det noe jeg har oversett, eller har BBC virkelig to HD kanaler én for UK og én for Norge/resten-av-europa?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    ...ikke det samme i Norge som i England? Som svoren Top Gear fan har jeg sett nedlastede episoder fra BBC HD og siden jeg selv har denne kanalen via Canal Digital, så trodde jeg kanskje at jeg fikk sett programmene på søndager. Men ifølge EPG så er det ikke Top Gear på nevnte kanal i Norge. Er det noe jeg har oversett, eller har BBC virkelig to HD kanaler én for UK og én for Norge/resten-av-europa?
    Ja BBC har egen HD kanal utenfor UK. BBC selger ingen av "UK kanalene" utenfor UK. Det sendes også noe innhold på BBC HD UK som BBC ikke har rettigheter til å selge utenfor UK. Det er heller ikke sikkert at BBC kommer til å tilby BBC HD UK veldig lenge siden det er snakk om at BBC Two også skal sende i HD. Når BBC One og BBC Two sendes i HD så er det liten vits for BBC å sende en egen HD kanal. BBC har mest sannsynlig heller ikke plass til å sende 3 HD kanaler i UK.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. BBC one and two pluss BBC HD og BBC HD for-dem-utenfor-UK. Det vil jo si 4 - fire- HD kanaler fra BBC. Vil vi da miste vår BBC HD i Europa siden du mener dem ikke har plass til 3 HD kanaler? Skal BBC 1 og 2 og BBC UK HD og BBC HD Europe sendes vil jo noe falle ut da? Hva forsvinner??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. BBC one and two pluss BBC HD og BBC HD for-dem-utenfor-UK. Det vil jo si 4 - fire- HD kanaler fra BBC. Vil vi da miste vår BBC HD i Europa siden du mener dem ikke har plass til 3 HD kanaler? Skal BBC 1 og 2 og BBC UK HD og BBC HD Europe sendes vil jo noe falle ut da? Hva forsvinner??
    BBC sine "hjemmekanaler" og internasjonale kanaler er helt ulike ting. Det er de internasjonale kanalene vi i Norge kan få inn. Det er det komersielle selskapet "BBC Worldwide" som står bak disse. Innholdet er stort sett kjøpt inn fra BBC men også frå andre selskap som Channel 4 og FreemantleMedia.

I tillegg sendes de internasjonale kanalene fra helt andre satelitter enn de britiske (i vårt tilfelle 1W mot 28E). Difor har BBC sine planer for Storbritannia ingenting å si for "våre" BBC kanaler.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var BBC HD i England jeg mente at mest sannsynlig vil komme til å opphøre, ikke den internationale versjonen av BBC HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har BBC virkelig to HD kanaler én for UK og én for Norge/resten-av-europa?
    Alle BBC-kanalene for Europa sender utelukkende egenprodusert innhold. BBC kanalene for UK sender også innkjøpte filmer og serier.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •