Parabol, CAM og PVR: Ta opp + se annen kanal samtidig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol, CAM og PVR: Ta opp + se annen kanal samtidig?

Hei,

Jeg har et Samsung LED TV med CAM og PVR og Canal Digital via parabol.. Er der ingen mulighet for at jeg kan ta opp fra en kanal mens jeg ser en annen?
    Kan jeg føre et ekstra kabel fra parabolen? Eller kan jeg tilslutte en ekstra boks som jeg kan ta opp med? Krever det ekstra abonement hos Canal digital?
    Eller hva med en spitter, går det an?
    Er der noen som kan fortelle meg hvad den beste løsningen er hvis jeg skal kunne ta opp mens jeg ser på en annen kanal?

På forhånd takk for hjelpen!

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første må PVR støtte flere samtidige videostrømmer. Det gjør de vanlige PVR boksene man kjøper i dag, men aner ikke om en TV gjør det.

Har man så bare et enkelt hode (en kabel fra parabol) så er det veldig begrenset hvilke kanaler man kan ha samtidig. De må ligge på samme transponder og polaritet.

Med dobbelthode, to kabler og dual tuner kan man ta opp flere kanaler samtidig. Men tviler sterkt på at en TV har dual tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger ikke ta opp to kanaler samtidig. Vil bare gjerne kunne se en annen kanal mens jeg tar opp .

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2010 modellene har bare 1 tuner, så det går ikke. Kanskje noen av 2011 modellene får 2 stk tunere. Alternativ kan du gjøre som meg ha orginal hd tuner uten opptak koblett til HDMI inngang og et kort med cam i TV'en. Da kan du ta opp på tuneren i tv'en og se noe annet på Orginal tuneren.

Ulempen er at da må du ha 2 stk kort og kjøpe allrom abonnment.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amads01
    Jeg trenger ikke ta opp to kanaler samtidig. Vil bare gjerne kunne se en annen kanal mens jeg tar opp .
    Du kan kanskje koble til DTT og få NRK kanalene gratis uten kort, da kan du kanskje ta opp fra parabol og se på NRK fra bakkenettet eller omvendt.
    Men jeg vet ikke om tv-en støtter dette.
    Skal teste på min Samsung.
    Er en noe begrenset funksjon da :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm det grunnleggende problem er altså at TVen bare kan avkode en kanal om gangen..
    Er der også derfor at jeg ikke kan se det lille tv-bilde i EPGen? Når jeg trykker 'Guide' (for å komme i EPGen) så kommer EPG'en opp med et lille bilde av den aktuelle kanalen i venstre hjørne, men den står bare å søker etter kanalen. Er det fordi at den ikke kan avkode EPG'en samtidig som den avkoder kanalen den skal vise i venstre hjørne?

Hvis du har samme oppsett som meg, Dennis, opplever du samme problem?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amads01
    Hmm det grunnleggende problem er altså at TVen bare kan avkode en kanal om gangen..
    Er der også derfor at jeg ikke kan se det lille tv-bilde i EPGen? Når jeg trykker 'Guide' (for å komme i EPGen) så kommer EPG'en opp med et lille bilde av den aktuelle kanalen i venstre hjørne, men den står bare å søker etter kanalen. Er det fordi at den ikke kan avkode EPG'en samtidig som den avkoder kanalen den skal vise i venstre hjørne?

Hvis du har samme oppsett som meg, Dennis, opplever du samme problem?
    hvorfor du ikke får lite bilde på epg har med CD sin epg strøm å gjøre. Det problemet har vært omtalt mange ganger og noe som samsung ikke klarer å løse. Hvis du søker inn alle CD kanalene manuelt vil du få lite bilde på EPG meny. Ulempen med å søke inn manuelt er at da må en innom Discovery world for å få epg for 1 uke, det slipper du når du bruker den automatiske CD søken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •