Erfaringer med Clarke Tech ET-9000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Clarke Tech ET-9000

Veldig usikker på om jeg skal velge denne eller Vu+Duo mottakeren.

Utseende og spec. ser i allefall lovende ut, men lurer på om denne mottakeren har vært ute i for kort tid til at man kan fastslå at dette er ett bedre kjøp en Vu+Duo?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lglinstad
    Veldig usikker på om jeg skal velge denne eller Vu+Duo mottakeren.

Utseende og spec. ser i allefall lovende ut, men lurer på om denne mottakeren har vært ute i for kort tid til at man kan fastslå at dette er ett bedre kjøp en Vu+Duo?
    Jeg har testet begge og du bør styre unna VU+DUO. Ikke det at den fungerer dårlig men Clarke Tech har bedre specs til så og si samme pris. De fleste klarer seg sikkert helt utmerket med VU+DUO men ET9000 har bedre hardware og ikke minst betydelig bedre kvalitet på RF delen. I VU+DUO er det en latterlig dårlig RF design. Nesten fristende å si at den mangler tunere. Det er ikke skjermet RF tunere i VU+DUO, de har tatt en shortcut og plassert alt på mainboard uten skjerming. En veldig dårlig men antagelig billigere løsning. Når prisen er så og si lik så velger man selvfølgelig det beste alternativet og det er uten tvil Clarke Tech.

VU+DUO
    http://www.forumbt.net/resim/images.php?i=15733_8.jpg
    (RF input øverst i høyre hjørne)

Clarke Tech ET9000:
    http://img824.imageshack.us/img824/4354/photo009i.jpg
    (skermede RF/tunere nederst i venstre hjørne)

Det er mer saker som fungerer på Clarke Tech i forhold til VU+DUO.
    Saker som fungerer i Clarke Tech men ikke i VU+DUO:
    -Mulighet for permanent timeshift i Clark Tech
    -Mulighet for teletext subtitles i høy kvalitet, 2SUB (likner NRKs underteskt)
    -SD kanal kan legges i PIP (VU kan legge I-frames fra SD kanaler i PIP , dvs. PIP bildeoppdatering 1-2ganger pr. sekund)
    -SNR rapporteres i dB ( VU+DUO gir dessverre kun en % visning)

ET9000 skal være raskere enn VU+DUO men det har jeg ikke merket
    noe til i praksis.

Clarke Tech ET9000 boksen har eksakt samme chipset som en annen mer omtalt linux tuner fra en rivaliserende produsent.
    Det har ikke VU+DUO. Bootloaderen i Clarke Tech skal også være bedre beskyttet (antagelig mindre risiko for at "malware"
    destruerer boksen).

Det er også samme chipset i den kommende ADB PVR'n til Canal Digital.
    http://www.adbglobal.com/medias/imag...eet_5720sx.pdf

Bildekvaliteten på HD/SD er veldig bra så der har bl.a. Canal Digital og Clarke Tech gjort et bra valg.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg har testet begge og du bør styre unna VU+DUO. Ikke det at den fungerer dårlig men Clarke Tech har bedre specs til så og si samme pris. De fleste klarer seg sikkert helt utmerket med VU+DUO men ET9000 har bedre hardware og ikke minst betydelig bedre kvalitet på RF delen. I VU+DUO er det en latterlig dårlig RF design. Nesten fristende å si at den mangler tunere. Det er ikke skjermet RF tunere i VU+DUO, de har tatt en shortcut og plassert alt på mainboard uten skjerming. En veldig dårlig men antagelig billigere løsning. Når prisen er så og si lik så velger man selvfølgelig det beste alternativet og det er uten tvil Clarke Tech.
    .
    Samme tuner layout finner du hos flaggskippet til Dream Multimedia , nemlig DM 8000 HD , men dessverre til den doble prisen av VU+Duo Twin , som vekker tanken på at sparsomme løsninger er ikke nødvendigvis billigere for oss brukerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde DM8000, kjøpte en VU+Duo. Likte den ikke og solgte den. Kjøpte en Vantage VT-1HD og likte den enda mindre og returnerte den. Kjøpte så en CT9000 og solgte DM8000. Angrer voldsomt, selv om CT9000 er den beste av de andre nevnt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg hadde DM8000, kjøpte en VU+Duo. Likte den ikke og solgte den. Kjøpte en Vantage VT-1HD og likte den enda mindre og returnerte den. Kjøpte så en CT9000 og solgte DM8000. Angrer voldsomt, selv om CT9000 er den beste av de andre nevnt her.

Hva var så mye bedre med DM8000, og hva er det du ikke liker med CT9000?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var så mye bedre med DM8000, og hva er det du ikke liker med CT9000?
    Det jeg savner mest er muligheten for mer enn 2 tunere. Ellers er det bare følelse... Har som mange ganger tidligere sagt, at jeg er overhodet ikke DM-fan, men 8000 var jeg veldig fornøyd med. Var skeptisk til DVI-HDMI, men har ikke vært noe problem det heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg savner mest er muligheten for mer enn 2 tunere. Ellers er det bare følelse... Har som mange ganger tidligere sagt, at jeg er overhodet ikke DM-fan, men 8000 var jeg veldig fornøyd med. Var skeptisk til DVI-HDMI, men har ikke vært noe problem det heller.

Oki. Så når jeg ikke har brukt for mer en 2 tunere så mener du dette er et godt kjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men får du virkelig en god "følelse" med en mottaker som koster nesten 10000,-?
    Når tilsvarende mottaker fra konkurrenten bare koster 3500,-?

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Men får du virkelig en god "følelse" med en mottaker som koster nesten 10000,-?
    Når tilsvarende mottaker fra konkurrenten bare koster 3500,-?

Mach III
    Ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne tenkt og prøvd clarke tech selv fint design på den...ellers er jeg veldig fornøyd med min vuduo første tuner,n som kona liker sikkert for at den fungerer hver gang den blir slått på----

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regors5
    kunne tenkt og prøvd clarke tech selv fint design på den...ellers er jeg veldig fornøyd med min vuduo første tuner,n som kona liker sikkert for at den fungerer hver gang den blir slått på----
    Skal love deg kona di blir like glad i ET 9000, min merket ikke engang at jeg hadde byttet VU+Duo'n i stua med ET 9000. Bruker Open PLI på begge bokser, altså 2 Twin tunere for prisen av en DM 8000 HD
    Nå har jeg altså 4 disponible tunerdel fordelt på 2 mottakere til prisen av 7500 kr .
    Jeg lurer på hva en DM 8000 ville koste med 4 tunerdel , med 2 ekstra av den nye typen som koster hver 750 kr ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en ET9000 og er meget fornøyd. Har virket helt bra siden første dagen og alle oppdateringene fra PLI lastes ned bortimot dagligt uten at det har forårsakten noe heng som helst.

Å sammenligne den med DM modellene blir litt forskjelle da de har eksistert en mannsalder og burde derfor være feilfri i sammenligning mot en nykommer. Men at forskjellen er verdt 6-7000 er nok overdrevet uansett følelse.

Det eneste minus jeg ser er utviklingen, men siden tuneren er bra specet og allerede har stor støtte hos image utviklere som PLI og VIX så rekner jeg med at det er bankers og..

DVI-HDMI PÅ Dreamboxene er ikke noe problem, det er kun en omgåelse fra DM sin side for å slippe å lisensiere HDMI utgang på tunere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arilde
    Har selv en ET9000 og er meget fornøyd. Har virket helt bra siden første dagen og alle oppdateringene fra PLI lastes ned bortimot dagligt uten at det har forårsakten noe heng som helst.

Å sammenligne den med DM modellene blir litt forskjelle da de har eksistert en mannsalder og burde derfor være feilfri i sammenligning mot en nykommer. Men at forskjellen er verdt 6-7000 er nok overdrevet uansett følelse.

Det eneste minus jeg ser er utviklingen, men siden tuneren er bra specet og allerede har stor støtte hos image utviklere som PLI og VIX så rekner jeg med at det er bankers og..

DVI-HDMI PÅ Dreamboxene er ikke noe problem, det er kun en omgåelse fra DM sin side for å slippe å lisensiere HDMI utgang på tunere.
    Ang. programvareutvikling :
    SIF Team har annonsert at ET 9000 image er under utvikling, og flere kommer etterhvert .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Ang. programvareutvikling :
    SIF Team har annonsert at ET 9000 image er under utvikling, og flere kommer etterhvert .

Blir nok bestilling av ET9000 på Mandag.
    Takker for raske og bra tilbakemeldinger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.
    Og hva mener du da er verdt de 6500 kronene du må gi ekstra for en Dreambox tro?

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Og hva mener du da er verdt de 6500 kronene du må gi ekstra for en Dreambox tro?

Mach III
    Det var da voldsomt som fanboys legger på prisene her nå da! Har ikke vært noe problem å få DM8000 til litt over 7000 kr i det siste. Har du gitt 500 kr for din box???
    Og hva er fordelen med å ha 2 fysiske bokser digitech? Dobbelt opp med kort/abo og...?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt som fanboys legger på prisene her nå da! Har ikke vært noe problem å få DM8000 til litt over 7000 kr i det siste. Har du gitt 500 kr for din box???
    Og hva er fordelen med å ha 2 fysiske bokser digitech? Dobbelt opp med kort/abo og...?
    Med litt over 7000 mener du i underkanten av kr. 8000
    Her snakker vi om ny mottaker , ikke brukt. Blir interessant å høre hvor i Norge får vi kjøpt DM 8000 HD mellom 6500 og 7000 kr ?

Her kommer kalkylen for innkjøp av Vu+Duo Twin og ET 9000:
    *Vu+Duo Twin ....kr. 3500 ( flere butikker selger den for denne prisen )
    *Clarke Tech ET 9000 ...kr. 4000 ( flere butikker selger den for denne prisen )
    Totalt : kr. 7500

Her bør vi nevne at DM 8000 HD leveres med kun 2 st. tunere fra fabrikk
    Skal man ha 2 til , skal disse kjøpes i tillegg ( ca. 1500 kr)

Fordelen med 2 fysiske tunere , 2 forskjellige steder er at mens dama ser på "Farmen " i stua , kan gubben kose seg med pils og se "Man U vs. Arsenal "
    en annet sted i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, beklager om du følte det var et ubehagelig spørsmål som du ikke vil svare på...;-)
    Men da ser det ihvertfall ut som konkurrentene har klart å presse prisen på Dreambox, og det er jo hyggelig, selv om Dreambox fortsatt koster dobbelt så mye da...

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mulig å få kjøpt kjølevifte til ET9000, er dette noe man burde vurdere?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mulig å få kjøpt kjølevifte til ET9000, er dette noe man burde vurdere?
    Ja, om du liker viftestøy.

Den er laget for å virke uten vifte, og gjør det helt fint her. Men det kan være den trenger det om det er dårlig sirkulasjon der du har/planlegger å montert/e den. Vifteløs + opptak til nettverksdisk er imho en uslåelig kombinasjon.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •