Samsung DSB-H670N

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung DSB-H670N

Jeg har en slik tuner, men jeg får ikke justert lyden med tunerens fjernkontroll. Om jeg forsøker meg på å øke/senke lyden, eller på Mute, blinker det i TV-knappen på fjernkontrollen, og ingenting skjer med lydnivået. Har noen av dere opplevd dette, og finnes det noen "kur"?

EDIT: Jeg har funnet ut at den styrer TV-volum, selv om man velger "Viasat" på kontrollen. Velger jeg TV, er kontrollen en ren TV-kontroll. Velger jeg Viasat, styrer den tuneren, med unntak av volumjusteringen. Er det slik det skal være..? Håper at noen av dere som har en slik tuner, muligens kan sjekke dette, og gi en tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Er tuneren så sjelden da, he he... Jeg håper virkelig at noen av dere som eier en slik tuer, kan fortelle meg hvordan dette skal funke. Tuneren er et bruktkjøp... Er jeg svindlet..?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen feil - relax!

Hei du!
    Det er ikke noe feil med fjernkontrollen din eller tuneren. Du får ikke justert volum på tuneren. Lyden skal justeres på TV'n. Det er derfor fjernkontrollen lyser på "tv" knappen når du prøver justere lyden med viasatfjernkontrollen. Fjernkontrollen er forhåndsprogramert til å styre Philips tv'er. Du kan endre dette vet å programmere den til å styre din egen tv/tv merke. Det er veldig enkelt:
    (kopiert fra Viasat sine hjemmesider)

http://www.viasat.no/sites-paytv/via...oll_viasat.pdf

http://paytv.no.cdn.vss.viasat.tv/vi...oll_viasat.pdf

SLIK BRUKER DU ”KODELISTE FOR KONFIGURERING AV VIASATFJERNKONTROLLEN FOR Å STYRE TV”
    Gjelder følgende Viasat-mottakere:
    Pace DS830NV/TDS460NV/TDS850NV/TDS855NV/TDS865NV
    Samsung DSB-H670N
    Strong SRT6765 PDR
    Kodeliste fjernkontroll på Viasat | Digital-tv og kanalpakker via parabol, kabel-TV og IPTV. har TV-merkene i alfabetisk rekkefølge. De fleste
    merkene har mange koder. De nyeste og mest aktuelle kodene er listet opp først.
    Etter at fjernkontrollen er konfigurert for TV-en kan den:
    • Slå TV av og på med standby-knappen når fjernkontrollen er i TV-modus.
    • Bla mellom TV-ens innganger (AV-kanaler) med BACK når fjernkontrollen er i TVmodus.
    • Styre TV-lyden med VOL+, VOL- og dempeknappen (MUTE). Fungerer både i
    TV-modus og Viasat-modus.
    Fjernkontrollen settes i TV-modus med et trykk på TV-knappen øverst til venstre. I TVmodus styrer den ikke Viasat-mottakeren. Et trykk påViasat-knappen helt øverst setter
    fjernkontrollen i Viasat-modus, for styring av alle mottakerfunksjoner pluss TV-lyden.
    Under Innstillinger i mottakerens bruksanvisning er det to sider om konfigurering av
    fjernkontrollen. Følg anvisningene i avsnittet Bruke TV-kodetabellen:
    1. Last ned TV-kodetabllen fra Viasats webområde (www.viasat.no), finn TV-merket ditt
    i TV-kodetabellen, og velg den første firesifrede koden i listen.
    2. Kontroller at TV-en er helt påslått (og ikke i beredskapsmodus), og trykk og slipp
    deretter TV-knappen på fjernkontrollen.
    3. Trykk og hold nede SETUP til den røde lampen under TV-knappen blinker to ganger.
    4. Bruk tallknappene til å angi den firesifrede koden for TV-en din (TV-knappen
    blinker to ganger etter at du har angitt det fjerde sifferet).
    5. Trykk standby-knappen øverst til høyre for å se om du kan slå av TV-en.
    Hvis TV-en ikke reagerer, gjentar du trinn 1 til 5 med hver kode som står oppført for
    merket ditt. Hvis ingen av kodene styrer TV-en din, eller hvis merket ditt ikke står
    oppført, prøver du fremgangsmåten i avsnittet Kodesøk.
    6. Slå på TV-en igjen ved å trykke på en tallknapp (eller CH+) og kontroller at alle
    funksjonene fungerer som de skal.
    7. Skriv ned koden i feltet for dette i fjernkontrollens batterirom for senere bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for en grundig redegjøring! Da er altså alt som det skal være, selv om det var litt kjipt... Dette er faktisk den første tuneren jeg har eid i moderne tid, hvor man ikke kan justere volumnivået. Jeg "tapper" lyden direkte fra TVens SPDIF, og til DA-converter. TV-høyttalerne er altså ikke i bruk. Jeg får vel bare bli vant til å bruke to fjernkontroller. En for zapping, og en for lyd...:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alternative mottakere for volumkontrol - og med ok bilde gjennom scart?

Jeg fant denne tråden ved å søke på stikkord på google, og selv om denne tråden er et par måneder gammel, vil jeg gjerne spørre om noe:

Jeg gjør opptak av programmer (på DVD-recorder - relevant for hva jeg skriver senere). Siden Samsung/Viasat DSB-H670N med sin 'fastlåste' lyd er lagt på et lavt nivå, blir opptak også med lavt lydvolum, og må man kjøre TVens lydvolum nesten på fullt for å høre dialog når man er noen meter fra TVen. Og nei, jeg er ikke tunghørt. Har ikke eksterne høytalere, og det er uansett på sidelinjen; man skulle ikke trenge eksterne høytalere for å kunne høre vanlig dialog på TV-sendinger i større rom.)

Jeg savner muligheten til å stille lyden til ønsket nivå på satelittmottaker, slik de gamle analoge boksene jeg hadde kunne. Og selvfølgeligvis finnes det garantert muligheten på digitale HD bokser, men jeg vet ingenting om andre bokser enn den jeg selv har.

Så jeg griper anledningen til å spørre om noen kan anbefale en HD satelitt mottaker som har denne muligheten, dvs. justering av lydvolum og scart-utgang for signal til ekstern opptaker? Og som ikke ligger i et skyhøyt prisleie (som en del Dreambox mottakere gjør).

Så må det også nevnes at signalet gjennom scart må være av ok kvalitet. (Pga. opptak til ekstern DVD-recorder.) Nevner dette siste pga. at Samsungs tilsvarende modell (identisk boks å se på - DTB H380Z) for bakkenettet har en vanvittig dårlig kvalitet gjennom scartsignalet, der 'myke' overganger på TV-bildet blir seende ut som firkanta blokker. Som et gammelt Commodore 64 spill

På forhånd takk om jeg kunne få anbefalninger for andre satelitt mottakere med det overnevnte - justering for lydvolum og et bra bilde gjennom scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke en alternativ tuner, vil du ikke få dekodet Viasats HD-kanaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •