Norsat 99 med motor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Norsat 99 med motor?

Har en 17 år gammel Norsat antenne 99cm. Hvordan vil det være å montere motor på den? Vil den være for "tung" å drive med dagens lette parabolmotorer?

Og er antennene i dag mer effektive enn gamle Norsat? Kanskje det er like greit å kjøpe komplett pakke istedet.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Har en 17 år gammel Norsat antenne 99cm. Hvordan vil det være å montere motor på den? Vil den være for "tung" å drive med dagens lette parabolmotorer?

Og er antennene i dag mer effektive enn gamle Norsat? Kanskje det er like greit å kjøpe komplett pakke istedet.
    Så vidt jeg husker, Norsat 99 festes med horisontale klemmer til kraftige veggfeste. Alle diseqC motorer krever vertikalt klemme oppsett,det vil si at trenger en slags konverteringssett fra horisontal til vertikal klemme oppsett.

Da er det sikkert enklere å gå for en komplett pakke med 90cm parabol med polarmount og vertikale klemmer og motor.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Så vidt jeg husker, Norsat 99 festes med horisontale klemmer til kraftige veggfeste. Alle diseqC motorer krever vertikalt klemme oppsett,det vil si at trenger en slags konverteringssett fra horisontal til vertikal klemme oppsett.

Da er det sikkert enklere å gå for en komplett pakke med 90cm parabol med polarmount og vertikale klemmer og motor.
    Takk for info. Den står på et kraftig veggfeste, med rør. Sammen med en ganske så svær motor. Var en pakke med Tandberg D2mac tuner. Det var tider det :-)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info. Den står på et kraftig veggfeste, med rør. Sammen med en ganske så svær motor. Var en pakke med Tandberg D2mac tuner. Det var tider det :-)
    Da er den nok allerede montert på en polarmount. Satte opp noen slike med motor på 90 tallet. Det er en bra antenne så den ville jeg fortsette å benytte var jeg deg.

Hvis actuatoren er defekt så kjøp en ny actuator. For å styre actuatoren så kan du antagelig benytte VBoxII. VboxII kan igjen styres fra en satellitt mottager via DiseqC kommandoer dersom mottageren har støtte for det. Evt. så kan man bytte posisjoner manuelt med den medfølgende VboxII fjernkontrollen.

Jeg benytter selv VboxII med fjernkontroll til min Fibo120cm antenne.

VBoxIII kan også styre motorer med optisk puls sensor.
    SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. Geotrack - VBox II
    SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. Geotrack - VBox III

Har ingen erfaring med webbutikken jeg linket til så det er et godt råd å ikke forskuddsbetale noe (dvs. kjøp på postoppkrav eller la vær å kjøp noe).

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sagi selger også V-Box II og er rimeligere.
    Sagi Webshop

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mange løsninger er til stedet ,
    men etter en enkel kalkylle komm jeg på
    ca. 2000 for VboxII og aktuator , mens 90 cm parabol pakke ( med parabol,USALS motor og lnb koster kun kr. 1695 !
    Og tiden for å installere en slik pakke med eksisterende veggfeste er faktisk mindre enn parabol med 4 faste hoder. :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg blir litt nysgjerrig på dere som tydeligvis har et mer lidenskapelig forhold til parabol enn undertegnede, så jeg må spørre: hva er det som gjør at man ønsker å ta inn mange satelitter? Jo jeg skjønner jo at man får flere kanaler, men hvilke kanaler er det som er interessante som man ikke får på Viasat- og CanalDigital-posisjonene?

Eller er det følelsen av frihet fra Viasat og CD-tyranniet som driver dere?

Jeg spør av ren og skjær nysgjerrighet altså, det er ikke meningen å være kritisk

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd. Vbox var nytt meg. Kunne kanskje brukt den gamle Tandberg D2mac tuneren som motorstyring :-) En tuner som vel var high-end på sin tid.

Satte opp et stativ med 4 lnb i sin tid, for raskere kanalbytte. Og at motoren støyet for mye. Jeg hørte motoren jobbet når jeg satt inne i stua, og naboene var sikkert ikke helt fornøyd med bråket.

Men nå har jeg lyst til å få inn flere satellitter igjen. Og det blir for dårlig signal på 1 vest med 4 lnb.

Hvordan er dagens lette parabol motorer? Har det blitt minimalt med støy? Eller hører en motoren tydelig ennå?

Det blir vel en ny komplett motor parabol pakke til slutt. Om ikke motoren bråker som et uvær.

- Og til de øvrige her, alltid spennende å finne ny kanaler, selv om det er stort sett musikk kanaler. Og en masse tyske kanaler. Blir som i gamle dager med kortbølga og Kurer radio :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta et søk på Wavefrontier Toroidal 90, det er en fanastisk antenne. har hatt min i snart 10 år med 1v, 5Ø, 13Ø og 19Ø, har aldri mistet signal, kan lett sette på enda flere LNB`r hvis du har lyst,

Hadde Tanberg og motorstyring for mange år siden, ville aldri gått tilbake til det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •