Problemer med CI - trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med CI - trenger hjelp!

Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg TV, nærmere bestemt Samsung UE46C6005. Jeg har lyst til å bruke CI, så jeg kjøpte meg godkjent CAM og tegnet nytt abo fra CD. Når TVn er godkjent for denne bruken, hvorfor virker det ikke?
    Jeg plugger inn og setter i CAMen i porten, slår på TVn og får svart skjerm med melding om at jeg skal sjekke antennetilkoblingen og signalene. Det bedrer seg ikke etter kanalsøk. Jeg hadde i det minste forventet meg en skjerm dekt med snø. Jeg bruker jo samme signalene på min PVR tuner fra CD. Da har jeg ingen problemer, med signalstyrke på 70-75 %. Bruker ny kabel og plugg.
    Jeg får opp menyvalg som tyder på at TVn registrerer at CAM er satt i... Men det virker som om signalene ikke når fram dit de skal.
    Jeg leverte problemet over til selger, og han skulle ta tak i det. Og han fikk faktisk identiske problem som meg, med identisk TV som meg) Selger har også byttet CAM. Kunne vært artig å sett om det ble det samme med et annet TV-merke, men selger er dårlig utstyrt og har ingenting annet inne akkurat nå. Sier han da....
    Jeg har kontaktet CD og sjekket at CAM og kort er pairet, og at det er oppe og går fra deres side, og der slutter deres ansvar vistnok. Samsung har heller ingen forslag...

Vet ikke helt hva som kan være problemet. Hva er det vi gjør feil?

Sorry for mulig feilposting forresten. Jeg er ny her, og er ikke kjent... Bare flytt den

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil på tuner i TV?

Hei!
    Mulige årsaker er feil på tuner i tv. Koblet til rett antennekontakt? Er det kabel? Parabol? Husk å vel Canal Digital søk når du skal søke kanalene.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vale
    Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg TV, nærmere bestemt Samsung UE46C6005. Jeg har lyst til å bruke CI, så jeg kjøpte meg godkjent CAM og tegnet nytt abo fra CD. Når TVn er godkjent for denne bruken, hvorfor virker det ikke?
    Jeg plugger inn og setter i CAMen i porten, slår på TVn og får svart skjerm med melding om at jeg skal sjekke antennetilkoblingen og signalene. Det bedrer seg ikke etter kanalsøk. Jeg hadde i det minste forventet meg en skjerm dekt med snø. Jeg bruker jo samme signalene på min PVR tuner fra CD. Da har jeg ingen problemer, med signalstyrke på 70-75 %. Bruker ny kabel og plugg.
    Jeg får opp menyvalg som tyder på at TVn registrerer at CAM er satt i... Men det virker som om signalene ikke når fram dit de skal.
    Jeg leverte problemet over til selger, og han skulle ta tak i det. Og han fikk faktisk identiske problem som meg, med identisk TV som meg) Selger har også byttet CAM. Kunne vært artig å sett om det ble det samme med et annet TV-merke, men selger er dårlig utstyrt og har ingenting annet inne akkurat nå. Sier han da....
    Jeg har kontaktet CD og sjekket at CAM og kort er pairet, og at det er oppe og går fra deres side, og der slutter deres ansvar vistnok. Samsung har heller ingen forslag...

Vet ikke helt hva som kan være problemet. Hva er det vi gjør feil?

Sorry for mulig feilposting forresten. Jeg er ny her, og er ikke kjent... Bare flytt den
    Hvis du ikke finner kanaler under kanalsøk så har det ingenting med CAM'n gjøre. Du skal fint få søkt inn CD's kanaler uten CAM i TV'n.

Nå ser det ikke ut som denne TV'n har satellitt mottager innebygget så da er det ikke så merkelig at den ikke fungerer.
    Lekker 46” LED-TV med Full HD 100 Hz - UE46C6005 - LED-TV - TV | SAMSUNG

Det ser ut som TV'n kun har DVB-C for kabeltv. Dvs. den kan ikke benyttes til satellitt/parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God selger!

hehe... får man si... da skal det godt gjøres å få inn satelittsignaler på den TV'n! Om det ikke er Kabel-tv du har da?
    Om det er kabel-tv, så sørg for følgende data ved kanalsøk:
    - Modulering: qam64
    - Frekvens 386000
    - Symbolrate: 69500

Hvis ikke er det vel bare å heve kjøpet?

Se mer inne på denne siden:
    Nettnummer og frekvens - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for responsen. Bra dere gidder å opplyse en stakkar

Gjorde valget mitt ut i fra denne listen.... Mener jeg handlet i god tro. Ingenting på den siden som skulle tyde på at det gjelder kun kabelkunder. Visste ikke at det var noe å ta hensyn til...
    Akkurat nå føler jeg kun misnøye med TVn og CD som ikke funker sammen.
    Ser ut til at jeg må heve kjøpet og begynne kjøpeprosessen på nytt.

Takk nok en gang

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjorde valget mitt ut i fra denne listen.... Mener jeg handlet i god tro. Ingenting på den siden som skulle tyde på at det gjelder kun kabelkunder. Visste ikke at det var noe å ta hensyn til...
    Akkurat nå føler jeg kun misnøye med selger som påstod at TVn vill passe mitt behov godt. Vil ikke nevne sted, men kan si at det var Expert

Takk nok en gang
    Hvis du hadde kjøpt modellen 6705 så ville tven hatt paraboltuner innebygd.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akkurat nå føler jeg kun misnøye med selger som påstod at TVn vill passe mitt behov godt. Vil ikke nevne sted, men kan si at det var Expert

Takk nok en gang

Siden du linker til med godkjente TV'er ligger under "Kabel-tv" delen på CD's web sider . Her er det nok Expert som har misforstått så du bør kunne få hevet kjøpet. Dersom du har sagt at du har "Canal Digital" så kan det nok være at selger har trodd det dreide seg om kabeltv hvis Expert butikken ligger i et område der det eksisterer CD kabeltv. Alternativt så kan selger av TV trodd den hadde satellitt tuner. Ikke alle disse selgerene kan noe annet enn å selge. Gå tilbake til Expert og forklar problemet så bør du få hjelp :-)

Finner ingen liste over godkjente IDTV'er for CD's parabol. Men.. det står også at CAM for Canal Digital parabol selges hos autoriserte forhandlere.
    https://parabol.canaldigital.no/Para...DTV-kortleser/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hvis du hadde kjøpt modellen 6705 så ville tven hatt paraboltuner innebygd.
    Eller DVB-T som det visstnok heter
    Som alltid er det jo et spørsmål om pris og kvalitet og behov. Men akkkurat nå har jeg ikke lyst på verken Samsung eller Expert...
    Men LED blir det, og 46" er akkurat passe i stua.
    Her på (dette fine) forumet fins det jo masse tråder å få hjelp i, så det blir vel en løsning på det håper jeg.

@Bobben1 La meg si det slik; jeg bor på en såpass liten plass at det er nok ingen som har kabel her oppe. Parabolantenne, derimot, er noe alle har, og jeg er intet unntak.
    Jeg har et godt kundeforhold til butikken, og jeg er enig i at det bør gå i orden. Jeg ser frem til å se hvor lang i maska vedkommende blir når jeg i morgen forklarer ham om alt dette nye jeg har lært i dag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •