Panasonic TX-P50VT20EA og canal digital cam

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TX-P50VT20EA og canal digital cam

Hei, jeg har canal digital satelitt, og gått til innkjøp av en Panasonic TX-P50VT20EA med en cam, merke Strong. Tv har dvb-s tuner og cam modulen er for canal digital kabel og satelitt.

Kortet skal ifølge canal digital være parret mot den nye cam modulen.

Setter inn modulen, så kortet, søker igjennom alle kanaler, men finner kun åpne kanaler som visjon norge og radio kanaler. Klarer ikke å finne feks nrk1, selv ikke som kryptert (den dukker ikke opp som valg i det hele tatt.)

Ifølge canal digital og panasonic så skal ikke denne tven fungere med cam modul, men ifølge selger skal det gå.

Er dette håpløst og vil aldri fungere, eller er det en mulighet for at canal digital ikke har parret kort og cam, at kortet ikke virker, eller at kam modulen er defekt?

Når dette feilet prøvde jeg kortet i den gode gamle dekokderen min, da virket heller ikke denne, ifølge canal digital kunde support så skyldes det at jeg hadde prøvd kortet og mislykket i en cam modul, og at det da ikke ville virke lenger.

Kort sagt vm er avlyst.

Noen som kan hjelpe?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Krøll
    Hei, jeg har canal digital satelitt, og gått til innkjøp av en Panasonic TX-P50VT20EA med en cam, merke Strong. Tv har dvb-s tuner og cam modulen er for canal digital kabel og satelitt.

Kortet skal ifølge canal digital være parret mot den nye cam modulen.

Setter inn modulen, så kortet, søker igjennom alle kanaler, men finner kun åpne kanaler som visjon norge og radio kanaler. Klarer ikke å finne feks nrk1, selv ikke som kryptert (den dukker ikke opp som valg i det hele tatt.)

Ifølge canal digital og panasonic så skal ikke denne tven fungere med cam modul, men ifølge selger skal det gå.

Er dette håpløst og vil aldri fungere, eller er det en mulighet for at canal digital ikke har parret kort og cam, at kortet ikke virker, eller at kam modulen er defekt?

Når dette feilet prøvde jeg kortet i den gode gamle dekokderen min, da virket heller ikke denne, ifølge canal digital kunde support så skyldes det at jeg hadde prøvd kortet og mislykket i en cam modul, og at det da ikke ville virke lenger.

Kort sagt vm er avlyst.

Noen som kan hjelpe?
    Vm er ikke avlyst fordi du kan få inn alle NRK kanalene via det digitale bakkenettet...du trenger bare en antenne.....

og PS: tror det er litt håpløst....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Vm er ikke avlyst fordi du kan få inn alle NRK kanalene via det digitale bakkenettet...du trenger bare en antenne.....

og PS: tror det er litt håpløst....
    Hvor mye har du i promille...? Bakkenett er ikke nevnt i det hele tatt i innlegget hans!

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne TV'en har innebygget både DVB-C, DVB-T og DVBS/S2 tunere. Så det burde igrunnen være mulig å få inn alt. Jeg er også interessert i å få sjekket om Canal Digital CAM for parabol fungerer i den. Kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere.

Dette tror jeg ikke noe på. Canal Digital forsøker nok bare å skremme deg (og andre). Sett kortet inn igjen i din gamle dekoder, og la den stå på TV Norge en halvtimes tid. Jeg er sikker på at kortet bare trenger å oppdatere seg.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Hvor mye har du i promille...? Bakkenett er ikke nevnt i det hele tatt i innlegget hans!
    Jeg vet at bakkenett ikke er nevnt...men det virker som om mange ikke VET at det er der...over HELE Norge....enten man er tilkoblet kabel eller parabol etc. i utgangspunktet....og får man ikke bilder=har problemer så har de fleste nye tv'er innebygget en digital tuner for bakkenettet...og der kan man se alle NRK kanalene gratis=man kan se VM...mens man prøver å fikse problemer på andre plattformer...:-)

Og CD sin HDPVR har samme tuner=bakkenettet innebygget...og der kan man også se alle NRK sine kanaler....krever bare en antenne....
    På sidene til svensk CD er jo dette ingen hemmelighet.....ettersom de har en del flere gratis kanaler i bakkenettet sitt...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg vet at bakkenett ikke er nevnt...men det virker som om mange ikke VET at det er der...over HELE Norge....enten man er tilkoblet kabel eller parabol etc. i utgangspunktet....og får man ikke bilder=har problemer så har de fleste nye tv'er innebygget en digital tuner for bakkenettet...og der kan man se alle NRK kanalene gratis=man kan se VM...mens man prøver å fikse problemer på andre plattformer...:-)

Og CD sin HDPVR har samme tuner=bakkenettet innebygget...og der kan man også se alle NRK sine kanaler....krever bare en antenne....
    På sidene til svensk CD er jo dette ingen hemmelighet.....ettersom de har en del flere gratis kanaler i bakkenettet sitt...:-)
    Men det er folk som bor sånn til at de ikke får inn (gode) signaler fra bakkenettet og!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da virker alt sammen.

Fikk tilsendt nytt kort, og da fungerte det.

Den gamle tuneren fikk jeg til å fungere med å putte i det gamle kortet, trengte kun 3-4 minutter så var den oppe og gikk (så fikk sett vm med denne.) Så Polarbear hadde helt rett her, kun canal digital som (bevisst?) feilinformerte.

Så Panasonic TX-P50VT20EA fungerer helt fint med strong cam og nytt kort fra canal digital.

Snakket med en god del forskjellige kundebehandlere hos canal digital, stort sett forskjellige svar fra alle sammen og de skapte kun masse jobb for meg (ene sa at det kortet jeg hadde kunne brukes, og han skapte vel mest bry egentlig.)

Ifølge både canal digital og dessverre også panasonic kundesenter så skulle ikke tven fungere. Syns det er trist at begge direkte feil informerer (de kunne nå sagt at den kanskje ville virke, men at de ga null support/garanti på det.)

Takk for alle svar

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte du betale noe for nytt kort?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da virker alt sammen.

Fikk tilsendt nytt kort, og da fungerte det.

Den gamle tuneren fikk jeg til å fungere med å putte i det gamle kortet, trengte kun 3-4 minutter så var den oppe og gikk (så fikk sett vm med denne.) Så Polarbear hadde helt rett her, kun canal digital som (bevisst?) feilinformerte.

Så Panasonic TX-P50VT20EA fungerer helt fint med strong cam og nytt kort fra canal digital.

Snakket med en god del forskjellige kundebehandlere hos canal digital, stort sett forskjellige svar fra alle sammen og de skapte kun masse jobb for meg (ene sa at det kortet jeg hadde kunne brukes, og han skapte vel mest bry egentlig.)

Ifølge både canal digital og dessverre også panasonic kundesenter så skulle ikke tven fungere. Syns det er trist at begge direkte feil informerer (de kunne nå sagt at den kanskje ville virke, men at de ga null support/garanti på det.)

Takk for alle svar
    Panasonic VT20 hadde tidligere store problemer med transpondere som sender høy bitrate (66.8Mbps). TV'n taklet ikke så høye bitrater.

Du kan jo sjekke om TV'n fungerer prikkfritt på følgende kanaler:

BBC HD
    Discovery HD
    Animal Planet HD
    History Channel HD
    Nat Geo HD
    Nat Geo Wild HD
    ESPN America HD

Hvis det fungerer over lang tid uten mosaic og bildefeil på disse kanalene så har Panasonic fikset buggen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Discovery har jeg sett en del på, og fungert uten vanskeligheter.

Skal sjekke disse mer nøye.

Sliter nå med et nytt problem, nemlig rekkefølgen av kanalene, eventuelt favoritter.

På den gamle boksen var det forholdsvis enkelt å lage favoritt lister, men har ikke skjønt hvordan jeg gjør dette når jeg bruker cam modul, noen som har noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har en Panasonic TX-P46G15E og har problemer med de nevnte HD kanalene. Måtte også sette TV'en på land Germany for å få DVB-S i menyen.

Trodde først at det var conaxen min som er for gammel. Har 4.00e, men prøvde den i min Clarke-Tech 5000HD og der virket alle kanalene perfekt, så det er nok tuneren som ikke takler bitraten på enkelte HD kanaler. NRK og TV2 HD virker fint.

Alt annet virker fint, men litt dumt at det ikke går å redigere kanal-listen. Vært fint om det gikk å slette alt øst-europeisk / russisk som jeg aldri ser på.

Hadde håpet å bli kvitt ekstern tuner, men det får nok vente til neste TV. Ser Samsung har DVB-S tuner i mange nye LED modeller.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en billig Conax cam til min TX-P50VT20 på finn.no for 120 kr. Satte Canal Digital kortet mitt i den, og satt cam'en i TV'en. Koblet til kabel fra parabolen, og til min store forundring fungerer alt greit. Jeg får inn alle Canal Digital kanalene jeg abonnere på, både SD og HD.

CAM'en er av denne typen:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en billig Conax cam til min TX-P50VT20 på finn.no for 120 kr. Satte Canal Digital kortet mitt i den, og satt cam'en i TV'en. Koblet til kabel fra parabolen, og til min store forundring fungerer alt greit. Jeg får inn alle Canal Digital kanalene jeg abonnere på, både SD og HD.
    Samme her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •