trenger billig hd tuner.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger billig hd tuner.

I dag fikk jeg hd tuneren som jeg har kjøpt brukt på finn.no
    har abbonement fra canal digital, med det meste av kanaler.

Den funket såklart ikke. Er jo egentlig en ganske grei sak og overføre den mellom eiere, men problemet er at canal digital abb tilhører huseiern og jeg gidder ikke plage han med dette.

Så trenger et billig alternativ(det aller billigste som finnest), som såklart funker med canal digital og tar inn hd.

Om noe bare har et rimelig alternativ å vise meg så hadde jeg blitt kjempe gla

trenger ikke noe opptak funksjon heller.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reyerd
    I dag fikk jeg hd tuneren som jeg har kjøpt brukt på finn.no
    har abbonement fra canal digital, med det meste av kanaler.

Den funket såklart ikke. Er jo egentlig en ganske grei sak og overføre den mellom eiere, men problemet er at canal digital abb tilhører huseiern og jeg gidder ikke plage han med dette.

Så trenger et billig alternativ(det aller billigste som finnest), som såklart funker med canal digital og tar inn hd.

Om noe bare har et rimelig alternativ å vise meg så hadde jeg blitt kjempe gla

trenger ikke noe opptak funksjon heller.
    Bestill CD's egen boks. Den koster bare 499kr. Billigere HD mottager får du ikke tak i som støtter Canal Digital.
    HD-dekoder - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Bestill CD's egen boks. Den koster bare 499kr. Billigere HD mottager får du ikke tak i som støtter Canal Digital.
    HD-dekoder - Canal Digital NO
    Det ser ut som man her må binde seg til et valgfritt abonnement, og med den rimeligste Norgespakken vil da denne tuneren havne på rundt 2900,- etter et år. Eller tar jeg helt feil her?
    Vu+ Solo får du til rundt 2500,- i dag...

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med en slik vu solo er det bare plug and play?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reyerd
    Så med en slik vu solo er det bare plug and play?
    Nei,
    Solo leveres fra fabrikk med programvare som ikke støtter bruk av CD kort i tuneren. Du må nokk programmere mottakeren før bruk . Det er faktisk en veldig enkel prosedyre.

Det er flere programvareutvikler-team til VU+Solo og de fleste BUG utbedres fortløpende og det mangler heller ikke support fra brukere og produsent.
    Alt i alt, jeg finner ikke en annen mottaker i den klassen , som er så komplett og stabil:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en strøken topfield hd tuner som er 1år gammel har også orginal conax cam fungerer helt topp denne tuner kostet 2400 pluss cam blir din for 1200 med cam...denne leverer bilde helt i toppklassen bedre end min vuduo...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Det ser ut som man her må binde seg til et valgfritt abonnement, og med den rimeligste Norgespakken vil da denne tuneren havne på rundt 2900,- etter et år. Eller tar jeg helt feil her?
    Vu+ Solo får du til rundt 2500,- i dag...

Mach III
    Jo men du må jo ha abbonement uansett.... VU+Solo vil koste 2500 + CD abbonement
    CD's HD106S vil koste 499 + CD abbonement.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo men du må jo ha abbonement uansett.... VU+Solo vil koste 2500 + CD abbonement
    CD's HD106S vil koste 499 + CD abbonement.
    Joda, men trådstarter har jo allerede abonnement.
    Er det ikke da like greit å skaffe seg en ordentlig tuner, og ikke den søpla som CD deler ut?

Mach III

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men trådstarter har jo allerede abonnement.
    Er det ikke da like greit å skaffe seg en ordentlig tuner, og ikke den søpla som CD deler ut?

Mach III
    Men jeg vet at folk med CD abbonement fra før får HD106S boksen til CD for kr. 499. Det er også det CD opplyser på websiden jeg linket til. Prisen til kr.499 er dersom man kun kjøper boksen. Da er det absolutt billigste løsning. Har man ikke abbonement fra før så koster denne boksen kr.1.

HD106S gir også ut 1080p 50Hz noe de fleste HD boksene ikke klarer. Det er en stor fordel med tanke på videokvalitet og problemer med auto switching mellom
    720p & 1080i. Såvidt jeg vet er det vel kun en Vantage boks i tillegg til CD HD106S som gir ut 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg vet at folk med CD abbonement fra før får HD106S boksen til CD for kr. 499. Det er også det CD opplyser på websiden jeg linket til. Prisen til kr.499 er dersom man kun kjøper boksen. Da er det absolutt billigste løsning. Har man ikke abbonement fra før så koster denne boksen kr.1.

HD106S gir også ut 1080p 50Hz noe de fleste HD boksene ikke klarer. Det er en stor fordel med tanke på videokvalitet og problemer med auto switching mellom
    720p & 1080i. Såvidt jeg vet er det vel kun en Vantage boks i tillegg til CD HD106S som gir ut 1080p.
    Ok, da blir nok det det billigste ja
    Men det så ut som det var et noe uklart forhold mellom trådstarter og eier av abonnementet som gjorde at vedkommende ville ha en boks uavhengig av CD...

Mach III

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da blir nok det det billigste ja
    Men det så ut som det var et noe uklart forhold mellom trådstarter og eier av abonnementet som gjorde at vedkommende ville ha en boks uavhengig av CD...

Mach III
    Hvis han ikke er eier av smartkortet til CD (abbonementet betales f.eks. av huseier) så bør eieren av smartkortet bestille boksen. Det er jo samme pris dvs. kr. 499 om huseier kjøper boksen i AlleRom løsnining.

Dersom han betaler for abbonementet til huseier så er det billigere å ikke betale til huseier men å bestille ny HD106S og nytt smartkort siden dekoderen da koster 1kr.

En del av HD kanalene er muligens ikke lagt inn på smartkortet dersom man ikke er registrert med kjøp av HD dekoder fra CD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •