Jeg har akkurat begynt å bruke CCcam, og sliter litt med diverse småknask. En av tingene jeg lurer på, er hvordan jeg skal få fikset det slik at jeg får opp riktig info om CCcam. Om jeg har to kort i tuneren, får jeg opp at jeg har 9 kort tilgjengelig under Entitlements. Når jeg så sjekker hvilke kort det er, ser jeg både seca og viaccess nevnt. Kortene mine er NDS og conax, så et eller annet er feil her. Kan det være at de andre kortene/systemene ligger i en cfg-fil et sted? Hvor finner jeg i såfall denne, og er det trygt å redigere den, slik at jeg ikke får opp flere kort enn jeg faktisk har? Det er selvsagt bare falske kort, for å si det slik. Jeg har ingen kanaler engang, som kodes av seca og viaccess.

I tillegg til de "vanlige" kortene, har jeg et kort fra Island (RUV). Dette er også conax, men det dekodes ikke i CCcam. Jeg fant fram en gammel conax CAM, og dermed fikk jeg bilde fra RUV på skjermen. Kan man trikse det til slik at også denne CAMen blir synlig i infoen for CCcam? Altså slik at jeg får opp tre aktive kort, i stedet for bare de to (pluss de sju falske som ligger i systemet en plass) i slot 1 og 2??

Tuneren er Vu+ Duo, image er VIX 1.3

Tar gjerne PM

EDIT: Ingen som vet noe om dette..? Listene med channel og providers, hvilken betydning har de? Må de oppdateres ofte? Manuelt? Kort sagt, hvordan og hvorfor..? Jeg må jo spørre, for da er det størst sjanse for å få svar.