Oppsett for 2stk. HDPVR dekodere, m/5 LNB`s (ViaSat + Torodial parabol)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer Fanboi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett for 2stk. HDPVR dekodere, m/5 LNB`s (ViaSat + Torodial parabol)?

Noen som har litt tips/hjelp med dette oppsettet??
    Er newbie i satelitt kaoset, så forklar enkelt, gjerne med nyttige linker/tegningskjema.. :)

Utstyrpakka (har nylig bestilt):
    * ViaSatPlus HDPVR dekoder (995,-)
    * "ViaSatHeleHuset" pakka ( +1stk. HDdekoder PACE DS830NV).
    Ikke fått tilsendt parabolkort/HDPVR dekodern ennå.
    Fikk nå kun pakka med HDdekoder, parabol disken, feste, kabel og 1stk. Universal Single LNB (for one receiver!).

Satelitt posisjon (disse er vel de mest brukte?):
    * 0,8 vest: Thor
    * 4,8 øst: Sirius
    * 13,0 øst: Hotbird
    * 19,2 øst: Astra
    * 28,2 øst: Astra 2D, Eurobird(?)

Tenkt oppsett:
    * 1 stk. HDPVR dekoder (ViaSat) i stue 2.etg.
    * 1 stk. HD dekoder (ViaSat) i kjellerstue.
    * Evt. mulighet senere for en til dekoder i 1.etg eller noe.

Se vedlegg av tenkt oppkobling! (lekt litt i MS paint), fikk ikke til å "lime" inn bildet i teksten!

Forklaring av oppsett:
    Altså 5stk. LNB`s ("Quad`s"?) på en Toroidal T90 antenne.
    Det går vel an å koble 2.stk kabler fra 2 separate DiSEqC`s inn på en "Quad" LNB (med SatCR)?
    Og bruke to stk. 8-veis DiSEqC`s som kobles til en 4-veis splitt, slik at det er mulig å bruke f.eks to stk. HDPVR dekodere (stue & kjellerstue)?

Komponenter (ikke bestilt ennå):
    * 1.stk parabol (Toroidal T90, Stavanger området, for Astra 2D).
    * 5.stk "Quad" Universal LNB`s m/SatCR (for bruk til f.eks 2stk. HDPVR dekodere).
    * 2.stk 8-veis DiSEqC switch (høy isolert) f.eks EMP-Centauri.
    * 2.stk 4-veis splittere (for bruk SatCR LNB`s og mottakere).
    * 10x 1,5m RG-6 kabel (mellom LNB`s og DiSEqC switch).
    * Coax kabel + div.

Spørsmål:
    1) Vil dette oppsettet fungere med ViaSat HDPVR dekoder (mulig jeg fikk litt "feil"/misforstod info fra kundeservice)?
    2) Er det mulig/eller jeg bruke f.eks Dreambox 8000HD eller Vu+ DUO her for PVR funksjon (se vedlegg HD dekodere)?
    3) Kan begge disse HDPVR dekoderne vise HD kanalene fra ViaSat/Canal Digital (jeg har ikke fått parabolkort/PVR dekodern ennå)?
    4) Hvilke type LNB`s må brukes til et "2bruker", 2stk. PVR dekodere (stue & kjellerstue) oppsettet mitt?
    5) Er det noe som jeg evt. har glemt/mangler i oppsettet (se tegning i vedlegg)?

Ble litt mye dette, men gjerne kom med flere tips/linker/forklaring etc!
    Jeg har bare myst litt rundt på nettet, og har garantert glemt noe viktig her, så bare kom med flere innspill.. :)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det enkle er ofte det beste

Hei!
    Har skumlest innlegget ditt nå og kommer fram til følgende:
    - Bruk Viasat uten å blande inn noen diseqc. Viasat sine tunere støtter kun opp til 2 LNB - 1g vest og 5 g øst. Noe annet går ikke. Viasat tuner kan kun brukes til Viasat.

Skal du bruke splitter på signalene, må du bruke SatCR hode. Det går ikke an å splitte Quad lnb signaler.

OG - 28 g øst (Astra 2D) får du ikke plass til på en 90 cm antenne.

Dette var et raskt svar og jeg vet ikke om jeg har forstått deg riktig.

Got 2 go!

Lykke til!

A.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Takk for svar.
    Det ble en wall of text for å beskrive det påtenkte oppsettet, ja sry.. :)

- Bruk Viasat uten å blande inn noen diseqc.
    Viasat sine tunere støtter kun opp til 2 LNB - 1g vest og 5 g øst.
    Noe annet går ikke. Viasat tuner kan kun brukes til Viasat.
    hmm..så ViaSat støtter kun 2stk LNB`s.. ikke bra.
    Det stod jo på ViaSat sine sider at de hadde fått så bra skryt av de nye PVRdekoderene sine. Av hvem da?? :)
    Det burde jo være mulig å få kunne bruke 2stk. HDPVR dekodere på en multihode parabol, med litt forskjellig tekniske komponenter til hjelp?
    Men som sagt så kjenner jo ikke jeg til virkemåten på parabolutstyr/dekodere.

Virker jo litt kjipt av ViaSat dette..

Altså for å kunne ta inn mer enn 2 satelitter, eller kjøpe et Canal Digital abonnement så må jeg da kjøpe en annen dekoder i tillegg.. crap!!
    Er det evt. DreamboxHD/VU+ DUO dekodere som er alternativet da?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte forøvrig på en sånn parabol type:

Toroidal 90 Multifokus Parabol med 5 st. Lnb (se vedlegg).
    ..."Toroidal T 90 er konstruert for mottakk av opptil 14 satelitt posisjoner samtidig.
    Kjent for god effekt og forsterkningsfaktor, denne multfokus parabolen er entusiasten's drøm.

Leveres som standard med 5 lnb holdere (1,5,13,19,28 gr).
    Du får også 5 st. Lnb for å dekke satellittposisjonene fra 1vest til 28 øst"...

Men disse funker altså ikke med ViaSat HDPVRdekoderen..?
    hmm...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synest at her har du så mye diseqc-svitjer og splittere at du garantert kommer til å få problemer med noe. Kutt ut alt dette splittere og trekk en kabel til hver inngang på mottakeren din.

I tillegg får du vel bare brukt Viasat-dekoderen din på 5grader Øst uansett. Du kan jo selvfølgelige kjøpe deg en Dreambox, men du må jo fortsatt ha kort til kanalene du skal se hvis du ikke bare skal se ukodede kanaler.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 brukere + 4 satellittposisjoner

oki.. Det kan vel muligens bli litt mye dippedutter, ja..

Men fant denne sida som viser forskjellige tilkoblingsoppsett:
    SatLex Digital :: Teknikk :: Konfigurasjoner :: 2 brukere

Ikke sikkert dette er korrekt, muligens ikke oppdatert(?), men trodde jeg var innepå noe smart der, hehe..
    Fant den siden selvfølgelig etter at jeg hadde tegnet og malt i MS paint.

Mente jeg leste en plass at det måtte en signal splitter til for å bruke PVR funksjonen, ikke vet jeg..?

Har bare myst gjennom forumet, så ikke fått med meg alt enda.. :)
    Mye bra info her, men ikke lett å huske på alt, og hvor jeg leste hva osv.
    Så bare kom med mer!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at du vil ha flere sat-posisjoner, men da kan du ikke bruke Viasat sin mottaker for å se på kanalene som ligger der (de har sperret for bruk av mer enn 2 LNB - og funker også kun på 1 og 5 grader).

De har heller ikke støtte for Diseqc-svitsjer med mer enn 2 utganger (kan muligens få den til å fungere på en 4-veis svitsj hvis du bruker utgang 1 og 2 til Viasat-boksen).

Med Viasat-mottakeren får du også kun inn Viasat sine kanaler (ikke noe fra Canal Digital eller andre tilbydere). Tror faktisk ikke du får inn gratiskanaler en gang...

Uansett så er det ikke mange gratiskanaler igjen på sat-himmelen (i hvert fall ikke engelskspråklige eller skandinaviske).

Tror nok det greieste er om du bare kjører Viasat (som du har bestilt) med det utstyret som følger med - og bruker anvisningene du får der.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fanboi
    ok. Takk for svar.
    Det ble en wall of text for å beskrive det påtenkte oppsettet, ja sry..

hmm..så ViaSat støtter kun 2stk LNB`s.. ikke bra.
    Det stod jo på ViaSat sine sider at de hadde fått så bra skryt av de nye PVRdekoderene sine. Av hvem da??
    Det burde jo være mulig å få kunne bruke 2stk. HDPVR dekodere på en multihode parabol, med litt forskjellig tekniske komponenter til hjelp?
    Men som sagt så kjenner jo ikke jeg til virkemåten på parabolutstyr/dekodere.

Virker jo litt kjipt av ViaSat dette..

Altså for å kunne ta inn mer enn 2 satelitter, eller kjøpe et Canal Digital abonnement så må jeg da kjøpe en annen dekoder i tillegg.. crap!!
    Er det evt. DreamboxHD/VU+ DUO dekodere som er alternativet da?

Hei, Det er en god del FTA engelskspråkelige kanaler på 28,2 øst og mange tyske på 19.2 øst .
    Og så er det fullt mulig og ta in 28,2 øst med Torrodial 90 i Stavanger.
    Du burde ha valgt Canal digital heller så kunne du kjøpt en Dreambox eller
    tilsvarende og stått friere til og velge det sattelittoppsettet du ønsker.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Greit nok at du vil ha flere sat-posisjoner, men da kan du ikke bruke Viasat sin mottaker for å se på kanalene som ligger der (de har sperret for bruk av mer enn 2 LNB - og funker også kun på 1 og 5 grader).

De har heller ikke støtte for Diseqc-svitsjer med mer enn 2 utganger (kan muligens få den til å fungere på en 4-veis svitsj hvis du bruker utgang 1 og 2 til Viasat-boksen).

Med Viasat-mottakeren får du også kun inn Viasat sine kanaler (ikke noe fra Canal Digital eller andre tilbydere).
    Tror faktisk ikke du får inn gratiskanaler en gang....
    ahh.. oki! Det visste jeg ikke. Takk for info!

Regnet jo med at det skulle være mulig å kunne ta inn flere satelitter/kanaler enn kun ViaSat sine, selv med ViaSat dekodern (jeg fant ikke noe om det på sidene deres, eller det står kanskje skrevet med veldig små bokstaver en plass).

Hadde for mange år siden en ViaSat (analogdekoder) som hadde to kortplasser, hvis jeg ikke husker feil.
    Så derfor tenkte jeg ikke i det hele tatt at de hadde fjernet 2kort muligheten i en helt ny dekoder type. Latterlig!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hei, Det er en god del FTA engelskspråkelige kanaler på 28,2 øst og mange tyske på 19.2 øst .
    Og så er det fullt mulig og ta in 28,2 øst med Torrodial 90 i Stavanger.
    Du burde ha valgt Canal digital heller så kunne du kjøpt en Dreambox eller
    tilsvarende og stått friere til og velge det sattelittoppsettet du ønsker.
    Hei!
    Ja, den 28,2 øst frister litt, ja.
    Jeg var innepå Sky.com igår, og de har jo bl.a over 50HD kanaler (men krever visst en type Skybox + abonnement til en engelsk postadresse, eller noe sånt).
    Sky+HD TV channels - Superior viewing with Sky+HD - Join Online

Ser visst ut som det må bli en løsning med en annen type dekoder i tillegg til ViaSat sin særegne kommunist dekoder..!? :roll:
    (Har ikke fått PVRdekodern ennå, så vet ikke hvilken muligheter den har).
    edit: Bare litt irriterende når ting ikke fungerer som planlagt ved kjøpet..

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke helt korrekt info at du får ikke 28.2 øst med 90 cm parabol !
    Parabolen du refererer til - Toroidal T90 fungerer utmerket og får ganske bra signal fra BSKYB . Bruker selv samme parabol med 8 st. Lnb sammen med VU+ og nå med Clarke Tech ET 9000 , har i snitt mellom 80-90 % på de fleste transpondere fra Astra 2A,B,D og Eurobird.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Det er ikke helt korrekt info at du får ikke 28.2 øst med 90 cm parabol !
    Parabolen du refererer til - Toroidal T90 fungerer utmerket og får ganske bra signal fra BSKYB .
    Bruker selv samme parabol med 8 st. Lnb sammen med VU+ og nå med Clarke Tech ET 9000 , har i snitt mellom 80-90 % på de fleste transpondere fra Astra 2A,B,D og Eurobird.
    Flott! Takk for info!

Ja, mente å lest at den Toroidal (T90) paraboltypen kunne ta inn 28,2 øst (Astra 2D, Eurobird) godt, iallfall i Stavanger området (og sikkert deler av sør+vestlandet også).
    Det er vel over 80% signalstyrke/kvalitet det må være,ja (leste litt på PACE DS830NV dekoder infoen).

Altså så kan disse dekoderne kan ta inn flere enn 2 LNB`s (4+ LNB`s):
    * VU+ DUO
    * Clark Tech ET9000
    * Dreambox (HD8000?)
    * sikkert noen flere?

Men det er vel mulig å kunne bruke 4-5 LNB`s på 2stk. dekodere (stue/kjellerstue) evt. 3stk. dekodere??

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Takk for info!

Ja, mente å lest at den Toroidal (T90) paraboltypen kunne ta inn 28,2 øst (Astra 2D, Eurobird) godt, iallfall i Stavanger området (og sikkert deler av sør+vestlandet også).
    Det er vel over 80% signalstyrke/kvalitet det må være,ja (leste litt på PACE DS830NV dekoder infoen).

Altså så kan disse dekoderne kan ta inn flere enn 2 LNB`s (4+ LNB`s):
    * VU+ DUO
    * Clark Tech ET9000
    * Dreambox (HD8000?)
    * sikkert noen flere?

Men det er vel mulig å kunne bruke 4-5 LNB`s på 2stk. dekodere (stue/kjellerstue) evt. 3stk. dekodere??
    Alle 3 mottaker merker du har notert er 100% kompatible med diseqc 1.1 protokol baserte velgere , som takler parabol annleg med flere enn 4 hoder.
    Hvis du skal ha flere tunere tilkoblet samme parabol , må du benytte Twin ( 2 utganger ) eller Quad ( 4 utganger ) Lnb og beregne 1 st velger ( switch ) per mottaker. Husk at hvis du skal bruke 3 st Twin mottakere trenger du 6 disponible innganger på hodene , i slik tilfelle må du gå for OCTO lnb med 8 utganger.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parabol oppsett med 4-5stk. LNB`s til 2 stk. mottakere (HDPVR):

Alle 3 mottaker merker du har notert er 100% kompatible med diseqc 1.1 protokol baserte velgere , som takler parabol annleg med flere enn 4 hoder.
    Hvis du skal ha flere tunere tilkoblet samme parabol , må du benytte Twin ( 2 utganger ) eller Quad ( 4 utganger ) Lnb og beregne 1 st velger ( switch ) per mottaker.
    Husk at hvis du skal bruke 3 st Twin mottakere trenger du 6 disponible innganger på hodene , i slik tilfelle må du gå for OCTO lnb med 8 utganger.
    ahh, oki. God info der,thx! Godt at det finns noen kløppere på dette her styret! :)

Altså noe lignende dette du mener?
    * LNB type: "Quad" (4stk.), f.eks denne: Maximum PRO P4 Quad LNB 0.1dB (499,-)?
    * Switch type: "Hi ISO Diseqc" (4stk.), f.eks denne: Spaun SUR 420 WSG Uncomitted (599,-)?
    eller for 5stk. "Quad" LNB`s: f.eks denne 8in/1out-velgern EMP-Centauri S8/1PCP-W2 (535,-)?

"Octo" LNB`ene jeg fant kostet over 1000,- pr. stk. litt mye med 4-5 av dem! ;)
    Så den evt. framtidige dekodern i 1.etg må nok settes på hold en stund, ser det ut som.

Ta en titt på nytt forslag til parabol oppsett i maleri vedlegget!
    1) Vil det oppsettet fungert med nye dekodere som f.eks VU+ Duo, Dreambox8000HD, Clark Tech ET9000 etc??
    2) Ville de Diseqc`ene fungert i det oppsettet, eller trengs noen andre typer Diseqc`s (eller noe annet)?
    3) Vil ViaSat HDPVR tuneren kunne fungere her på Astra (4,8øst) sine signaler, selv om den er tilkoblet 2stk. switcher?
    noe annet?

Er litt trang i hjelmen idag, så skal se om jeg finner manualen til Pace TDS865NV litt senere..
    (kan ikke skjønne hvorfor en splitter ny dekoder kun kan funke på en satelitt)?!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh, oki. God info der,thx! Godt at det finns noen kløppere på dette her styret!

Altså noe lignende dette du mener?
    * LNB type: "Quad" (4stk.), f.eks denne: Maximum PRO P4 Quad LNB 0.1dB (499,-)?
    * Switch type: "Hi ISO Diseqc" (4stk.), f.eks denne: Spaun SUR 420 WSG Uncomitted (599,-)?
    eller for 5stk. "Quad" LNB`s: f.eks denne 8in/1out-velgern EMP-Centauri S8/1PCP-W2 (535,-)?

"Octo" LNB`ene jeg fant kostet over 1000,- pr. stk. litt mye med 4-5 av dem!
    Så den evt. framtidige dekodern i 1.etg må nok settes på hold en stund, ser det ut som.

Ta en titt på nytt forslag til parabol oppsett i maleri vedlegget!
    1) Vil det oppsettet fungert med nye dekodere som f.eks VU+ Duo, Dreambox8000HD, Clark Tech ET9000 etc??
    2) Ville de Diseqc`ene fungert i det oppsettet, eller trengs noen andre typer Diseqc`s (eller noe annet)?
    3) Vil ViaSat HDPVR tuneren kunne fungere her på Astra (4,8øst) sine signaler, selv om den er tilkoblet 2stk. switcher?
    noe annet?

Er litt trang i hjelmen idag, så skal se om jeg finner manualen til Pace TDS865NV litt senere..
    (kan ikke skjønne hvorfor en splitter ny dekoder kun kan funke på en satelitt)?!
    UT ifra tegningen din , kan jeg se at du ønsker å benytte Viasat HDVT mottakeren i midtetasjen.
    Da er saken adskillig enklere :
    T 90 parabol med 5 st Lnb
    4 st. Quad Lnb , du finner dem garantert billigere enn kr.499
    1 st satCR lnb ( 4.8 Øst) , du finner dem garantert billigere enn kr.1000 kr

1 st. direkte kabel fra Sirius ( SatCR) hodet til midtetasjen som havner i en 2 eller 4 veis splitter )
    Resterrende 4 hoder kobles respektivt via 4x1 diseqc switch ( en kvalitetetsswitch av denne typen som er kompatibel med Vu+/Clarke Tech og Dreambox ) koster ca. 190 kr. per st.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg kjøpte en Viasat HD PVR for en stund siden og da fulgte en SatCR lnb
    og en 1til4 switch + rikelig med kabel med i pakken.Dette var ikke noe jeg hadde bestillt ekstra så jeg regner med at det er standard.
    Prisen var 995.- + 200 i frakt.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funker dette parabol oppsettet (5LNB`s til 2stk PVR)?

Ja, stemmer!
    Dette fulgte bl.a. med i ViaSat+ HDPVR pakka (Feb.2011):
    * 1stk. Tuner: Pace TDS865NV (320GB, HDPVR).
    * 1stk. Fjernkontroll: (grå klump, fikk ikke den beskrevet i manualen)?
    * 1stk. LNB: Maximum XO-SCR12 (universal SatCR LNB, NF: 0,1).
    * 1stk. splitter: GT-SP41B (4-veis splitter).
    * 1stk. HDMI kabel v.1.3b (trodde kun HDMI v1.4 funket for 3D TV)?
    * 1stk. Scart kabel.
    * 1stk. Kort nettverkskabel (cat5).
    * 1stk. Coax RG6 kabel (25m),
    * 2stk. Korte coax (20cm) til splitter/tuner.
    * 1stk. Pose med kabel clips (7mm, 50stk).

UT ifra tegningen din , kan jeg se at du ønsker å benytte Viasat HDVT mottakeren i midtetasjen.
    Da er saken adskillig enklere :
    T 90 parabol med 5 st Lnb
    4 st. Quad Lnb , du finner dem garantert billigere enn kr.499
    1 st satCR lnb ( 4.8 Øst) , du finner dem garantert billigere enn kr.1000 kr

1 st. direkte kabel fra Sirius ( SatCR) hodet til midtetasjen som havner i en 2 eller 4 veis splitter )
    Resterrende 4 hoder kobles respektivt via 4x1 diseqc switch ( en kvalitetetsswitch av denne typen som er kompatibel med Vu+/Clarke Tech og Dreambox ) koster ca. 190 kr. per st.
    Ahha.. nå tror jeg vi er inne på noe, ja! Thank you!

altså (må bare gjenta så jeg forstår rett):
    1) SatCR LNB på posisjon "4" på Toroidal T90 (Astra satelitt 4,8 øst);
    * 1stk. SatCR LNB kobles til den 4-veis splitteren (innendørs).
    * 2stk. Coax kabler kobles til ViaSat sin HDPVR dekoder.
    * Mulighet for å koble på splitteren enten 2stk. HD eller 1stk HDPVR mottaker senere.

2) 4stk. Universal Quad LNB`s på posisjon "1", "2", "3" og "5" på T90.
    * 4stk. Quad LNB`s kobles til 4stk. switcher, HI ISO DiseqC`s.
    * Switch 1 & 2 kobles til en HDPVR tuner som støtter Diseqc 1.1 (i stue, 2.etg).
    * Switch 3 & 4 kobles til en HDPVR tuner som støtter Diseqc 1.1 (i Kjellerstue).

Hvordan ser dette oppsettet ut (se vedlegg)??
    Vil dette oppsettet fungere?
    Blir det teit med 2stk. tunere i stua, blir zappinga noe "strevsomt" noe annet minus? :)
    Kan de 4/1 switchene byttes ut med f.eks 8/1 switcher hvis SatCR LNB byttes ut senere til Quad m/4utganger?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funker denne oppkoblinga?

sry, for litt pes her, men hadde vært greit å vite litt før jeg evt. gjør noe mer feilkjøp/bestilling siden jeg ikke har peiling.. :)

1)
    Vil denne oppkoblinga muligens funke (rev.4, se vedlegg)?
    * LNB (4,8 øst) med SatCR til ViaSat PVR (Pace TDS865NV), og Universal utgang til ViaSat HD (Pace DS830NV).
    * Resten av LNB`s til mottakere som støtter diseqc 1.1 (for +4 LNB`s).

2)
    Hvilke diseqc (Hi ISO, v1.1) switcher vil fungere her (evt. noen andre)?
    BAFF (4/1out) diseqc: 185,-
    eller
    EMP-Centauri S4/1PcP-W2 (4x1 diseqc): 295,-
    eller
    Spaun SUR 420 WSG Uncomitted (diseqc v1.1, 4in/1out): 599,-

Alternativ
    3)
    Hva med "8in/1out" diseqc typen (for +5stk. LNB)?
    EMP Centauri P.168-W (S8/1PCP-W2): 445,-

4)
    2stk. switch`er med 8in/2out funker vel sikkert ikke her (blir vel mye kjas og fjas)?
    f.eks EMP-Centauri S8/2PCN-W2 (P.167-W).

Ser at det er stor prisforskjell mellom diseqc`ene, så lurer på om det er bare kvalitet/merke eller funksjoner som skiller dem?
    Eller er det kun noe "Ferrari-BMW-Lada opplegg", alle kommer jo framover (stortsett da).. :)

Understand diseq FTA switches
    * 1.0 means your receiver can operate Committed switches ONLY,
    * 1.1 means it can operate Committed AND UnCommitted switches,
    * 1.2 means it can operate Committed and UnCommitted plus DiSEqC motor controls.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan eg spør ka du endte opp med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne tråden er gammel, men lurer veldig på hva du falt på? Skal i gamg med et større opplegg selv så leter etter tips. Skal ha VU+ Solo2 i stua og kjellerstua samt en dekoder i på soverommet eller kjøkkenet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •