Kjøpe brukt HD-tuner for Viasat..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe brukt HD-tuner for Viasat..?

Jeg vurderer å kjøpe en brukt HD-tuner for Viasat, da jeg vil ha den billigst mulig, og gjerne beholde kortet jeg har, siden det funker fint på linuxtuneren min. Jeg ser for meg at jeg får nytt kort, om jeg bestiller fra Viasat..?

Har noen av dere kjøpt brukt HD-tuner, og gikk det i såfall greit å få denne "paret" med kortet du allerede hadde..?

I "gamle" dager kunne man ringe inn til en automatisk svarer, og taste inn nummer på tuner/kort, for å skifte kort fra en tuner til en annen (har jeg fått høre). Fungerer det fortsatt slik?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Jeg vurderer å kjøpe en brukt HD-tuner for Viasat, da jeg vil ha den billigst mulig, og gjerne beholde kortet jeg har, siden det funker fint på linuxtuneren min. Jeg ser for meg at jeg får nytt kort, om jeg bestiller fra Viasat..?

Har noen av dere kjøpt brukt HD-tuner, og gikk det i såfall greit å få denne "paret" med kortet du allerede hadde..?

I "gamle" dager kunne man ringe inn til en automatisk svarer, og taste inn nummer på tuner/kort, for å skifte kort fra en tuner til en annen (har jeg fått høre). Fungerer det fortsatt slik?

Det skulle sagtens kunne lade sig gøre.
    ( nummeret står på skærmen når du starter den op med dit gl.kort i )

Men husk at du får ikke HD kanaler på den uden HD abb.

Og du får slet ikke HD kanaler på din linux mask. ( medmindre at du kender et godt trix)

Hygge

EX-Force

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EX-Force
    Det skulle sagtens kunne lade sig gøre.
    ( nummeret står på skærmen når du starter den op med dit gl.kort i )

Men husk at du får ikke HD kanaler på den uden HD abb.

Og du får slet ikke HD kanaler på din linux mask. ( medmindre at du kender et godt trix)

Hygge

EX-Force
    Så vidt jeg vet er det ingen spesielle HD-abonnement i Norge, men man må selvsagt ha en HD-tuner, og denne må være paret med kortet. Hva triks angår, så kjenner jeg ingen... Men noen tanker har man vel kanskje... :wink:

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være noe problem dette, mulig du må ringe dem, men så lenge det er en av deres tunere skal nok det gå fint.

Edit. skal ikke si sikkkert om jeg fikk nytt kort når jeg oppgraderte fra gamle tuneren, men kan iallefall ikke huske at jeg behøvde nytt kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE kjøp brukt -- VIASAT har jo knalltilbud for tiden hvorfor ikke PACE PVR til kun nihundreognittifem og TRE MNDgratis full pakke, så kan du velge hvilken pakke du vil ha , prisen blir jo ca trehundre kroner for den Tuneren(siden du får to mnd gratis)....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hulabaloo
    IKKE kjøp brukt -- VIASAT har jo knalltilbud for tiden hvorfor ikke PACE PVR til kun nihundreognittifem og TRE MNDgratis full pakke, så kan du velge hvilken pakke du vil ha , prisen blir jo ca trehundre kroner for den Tuneren(siden du får to mnd gratis)....:-D
    Nja... PVR-dekoderne fra både CD og Via, er uinteressante for meg. Jeg går for brukt HD-dekoder, slik at jeg får 100 % utnyttelse av abonnementet jeg har, så lenge jeg har det... Viasat har steget kraftig i pris, så det er slett ikke sikkert at jeg er kunde der om et halvt år. Med andre ord er det ikke interessant å binde seg for 12 mnd. Uansett, takk for tipset!

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for en ekstra Hd tuner til kr 1,- like før jul (ikke PVR). Ettersom jeg var eksisterende kunde og bandt meg i 1 år fikk jeg et halvt år til kr 199,- (har det som Gull en gang i tiden).

Når det gjelder å få parret det nye kortet med en brukt tuner skal nok det gå greit. Jeg fikk en gammel brukt en for 1 års tid siden. Den gikk det greit med. Som du sa så var det bare å ringe et nr og følge instruksene.

Når det gjelder HD kanaler, så spørs det jo hvilket ab. du har idag. Dersom ab. tilsier at du skulle hatt HD kanaler, vil du nå få det ved å kjøpe en "Viasat tuner".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er "Gull" her også, men siden jeg også har Entertain fra CD, har jeg ikke prioritert Via noe særlig i det siste... Ender vel muligens med å avslutte abonnementet, om ikke HD-kanalene imponerer stort. Det er selvsagt ingen bakdel om man plutselig kan få Via HD på en god linuxtuner. Da beholder jeg abonnementet. Det jeg slityer litt med i dag, er å skifte mellom to tunere når man vil zappe... Unødvendig krøkkete opplegg. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung DSB-H670N er under utprøving, men den responderer ikke når jeg forsøker å justere lyden opp eller ned... Har noen av dere denne mottakeren, og funker lydjusteringen greit hos deg?

EDIT: Starter egen tråd vedrørende fjernkontrollgreiene...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Nja... PVR-dekoderne fra både CD og Via, er uinteressante for meg. Jeg går for brukt HD-dekoder, slik at jeg får 100 % utnyttelse av abonnementet jeg har, så lenge jeg har det... Viasat har steget kraftig i pris, så det er slett ikke sikkert at jeg er kunde der om et halvt år. Med andre ord er det ikke interessant å binde seg for 12 mnd. Uansett, takk for tipset!
    Du får kun Viasat HD inn på en Viasat HD tuner, og altså ikke på Dreambox, VU etc. Det gjelder både PVR og ikke-PVR.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •