Problemer med parabolen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med parabolen

Nå sliter jeg virkelig med parabolen…Det blåste kraftig i nesten ei uke og parabolen min (som ble montert og stilt inn av en montør) peker mot vest!!!
    Det var min kone som foreslo ”montering av en proff” som "bare" kostet 1250 kr!:twisted:
    Ikke nødvendig å nevne at kvinnfolk kan forhandle/prute (bare drep meg…sakte):evil:
    Jeg er overhode ikke villig til å hyre montør for å gjøre jobben og må derfor bite i det sure eplet og ta jobben selv:-?
    Jeg har skaffet meg kompass og satellittsøker men trenger litt veiledning.
    Det er viktig å nevne at jeg har motorisert parabol.
    Jeg antar at jeg må nullstille motoren og ta montasjen fra begynnelsen.
    Litt skuffende at satellittsøkeren ikke kan identifisere satellitten og siden kompassen (nesten sikkert) er litt unøyaktig (et par grader er nok) kan jeg fort havne på en annen satellitt enn Sirius (4.8 grader øst) som er (etter min mening) utgangspunktet.
    I praksis betyr det at jeg må stille parabolen på nøyaktig 1,2 grader vest og elevasjon på 23,1 grader (så sant posisjonen min anvist av Dishpointer er riktig) for å være nøyaktig på Sirius.
    Er det noen som kan sende meg en link til "motorisert parabolmontering for dummies" eller lignende

På forhånd takk
    Bambynor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0