Canal digital i Alicante

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal digital i Alicante

Er det noen som har peiling på hvor stor antenne en kan klare seg med for å motta Canal digital i Alicante området. Jeg fikk innstallert en 2,35m antenne og den virker meget bra. Men kan man klare seg med noe mindre?

Hvem vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antennen din er 240 cm (det lages ikke 235 cm). Med den får du bare inn Thor 5 og ingen kanaler på Thor 6. Med en 90cm får du inne de som sender med T2-footprint, det er bare HD-kanalene på Thor 5. Med en 150/180 cm får du inn alle H-polariserte på Thor5. Skal du ha V-polariserte på Thor5 må du ha 240cm.

Derimot får du inn alle Viasatkanaler med en 240cm (= Sirius/Astra4 på 5 grader øst). Med en 180cm får du inn alle Viasat som ikke er HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Antennen din er 240 cm (det lages ikke 235 cm). Med den får du bare inn Thor 5 og ingen kanaler på Thor 6. Med en 90cm får du inne de som sender med T2-footprint, det er bare HD-kanalene på Thor 5. Med en 150/180 cm får du inn alle H-polariserte på Thor5. Skal du ha V-polariserte på Thor5 må du ha 240cm.

Derimot får du inn alle Viasatkanaler med en 240cm (= Sirius/Astra4 på 5 grader øst). Med en 180cm får du inn alle Viasat som ikke er HD.
    Takker for svaret. Med hensyn til antenne størrelsen så er den effektive reflektoren 235 cm fordi man har tatt med den bakoverbøyde kanten i målene. Dt er litt trist fordi dette kan gi noen ekstra tiendedeler i gain utregningen.

Om dette vil ha noen annen betydning enn et salgstriks er vel heller tvilsomt. Vi har de fleste canal digital kanalene men TV3 (mener jeg) er borte men det gjør ingen ting. Vi fikk forøvrig en betydelig forbedring i C/N ved å skifte LNB til Invacom twin output. Kan anbefales.

Jeg lurer på om jeg får flere kanaler hvis jeg går over til HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får heller ikke inn TVNorge av de mest vanlige kanalene.

Her kan du se nøyaktig hva du får inn og ikke Canal Digital on Thor 5/6 at 0.8°W - LyngSat

Ingen av de hvor det står K1 i kolonnen neste bortest til høyre får du inn (det er de ca 75 første kanalene i listen, men en del er jo finske, danske etc.). For å få de inn må du ha en parabol på 4-5 meter.

Om du har HD får du inn de som er grønne og som står nesten nederst (8 kanaler) med T2 i kolonnen nest bortest til høyre.

Vær OBS på at CD stadig flytter kanaler over til K1, slik at du risikerer å miste flere enn de som allerede ligger der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett: TVN er også borte men det gjør ikke noe for meg.

Spørsmål: hva skjer hvis jeg anskaffer en HD mottager i stedet for den "vanlig". Er det noe å hente?
    MVH AK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av arne.knudsen
    Spørsmål: hva skjer hvis jeg anskaffer en HD mottager i stedet for den "vanlig". Er det noe å hente?
    MVH AK
    Det skrev jeg jo over: du får inn 8 HD-kanaler som det framgår på listen til Lyngsat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •