Gammel norsk satelitt-magasin

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel norsk satelitt-magasin

Husker jeg abonnerte på et norsk satelitt-magasin i parabolens barndom på 90-tallet. Satelittklubben eller noe liknende. Hvis jeg ikke tar feil ble dette til bladet som nå er kjent som Lyd&Bilde. Men kanskje det er noen her som husker bedre?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Expert1
    Husker jeg abonnerte på et norsk satelitt-magasin i parabolens barndom på 90-tallet. Satelittklubben eller noe liknende. Hvis jeg ikke tar feil ble dette til bladet som nå er kjent som Lyd&Bilde. Men kanskje det er noen her som husker bedre?
    Bladets navn mener jeg var TVSat. Så ble det TVSat/Hifi eller noe slikt.
    Tror jeg har alle de første årgangene på "lageret"

Etterhvert ble det minimalt satellitt stoff og navnet ble etterhvert Lyd&Bilde.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har abonnert på L&B siden "tidenes morgen". Jeg husker ærlig talt ikke at det skiftet navn. Når skjedde det? Det var nok ifm at jeg satte opp min første parabolantenne i 1991/1992 at jeg begynte å lese disse bladene.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har abonnert på L&B siden "tidenes morgen". Jeg husker ærlig talt ikke at det skiftet navn. Når skjedde det? Det var nok ifm at jeg satte opp min første parabolantenne i 1991/1992 at jeg begynte å lese disse bladene.
    Jeg sjekke ut sånn ca. når det skjedde men det kan ta noen uker før jeg er i nærheten av bladlageret

Kjøpte min første parabol i 1989 eller 1990 men tror ikke TVSat bladet startet før i '91. Måtte kjøpe et Dansk blad i starten for å få frekvensliste over de 16 kanalene på Astra og den ene på 1-vest

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg startet Satellittklubben. Det ble til TV-Sat eller hva det var, som igjen skiftet navn til Lyd og Bilde. Jeg var med fra starten i TV-Sat/Lyd og Bilde, men siden jeg drev med dette 100% på idealt basis, hoppet jeg av det korrupte opplegget det er i Lyd og Bilde, og 99% av all media. Kun penger som rår. Første oppdraget jeg ble tildelt var å skrive en omtale av en Echostar sattuner. Fikk beskjed om å skrive en fordelaktig omtale, da leverandøren var forventet å bli en av de store annonsørene. Kjenner mange andre skribenter i andre bransjer som sier det er likt over alt. Når det ikke går an å stole på det som står i fagpressen er hele vitsen borte.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg startet Satellittklubben. Det ble til TV-Sat eller hva det var, som igjen skiftet navn til Lyd og Bilde. Jeg var med fra starten i TV-Sat/Lyd og Bilde, men siden jeg drev med dette 100% på idealt basis, hoppet jeg av det korrupte opplegget det er i Lyd og Bilde, og 99% av all media. Kun penger som rår. Første oppdraget jeg ble tildelt var å skrive en omtale av en Echostar sattuner. Fikk beskjed om å skrive en fordelaktig omtale, da leverandøren var forventet å bli en av de store annonsørene. Kjenner mange andre skribenter i andre bransjer som sier det er likt over alt. Når det ikke går an å stole på det som står i fagpressen er hele vitsen borte.
    :-)

mimre... Og jeg var medlem..... ;-)

Ble til TV-SAT, og så til TV-SAT-Hifi... og resten kjenner vi som Lyd & Bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •