CD hd pvr 101-st kortleserproblem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD hd pvr 101-st kortleserproblem?

Hei har en Cd pvr tuner som jeg har litt problemer med. Det startet med at noen av di kanalene som ligger høyere på kanallisten ga "sett inn kort" vindu på skjermen, og ble litt verre etterhvert på nesten alt av kanaler. Så fikk jeg harddisk problem med er01 og er06 når den skulle startes, byttet harddisk til en WD 500GB som jeg hadde fra før men den ville ikke fungere. Fikk tak i en ny WD Scorpio 500GB 2,5" fra komplett å den virket uten problem, just plugnplay. Men problemet med kortleser er der fremdeles? Har prøvd å rengjort pinnene til kortet inne i tuneren, resatt tuneren og formatert harddisken etter den nye var satt inn.
    Problemet ser ut til å gi seg over tid, når jeg først starter tuneren så blinker sett inn kort hele tiden, men når tuneren har stått på ei stund så gir problemet seg gradvis men ikke 100%. Noen som kan hjelpe???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som opplevd det samme? Skal sies at når jeg bruker en vanlig, ikke hd dekoder så fungerer kortet uten problem. Kan det fremdeles være ett problem med kortet som gjør at det ikke virker på hd tuneren?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av retromotor
    Hei har en Cd pvr tuner som jeg har litt problemer med. Det startet med at noen av di kanalene som ligger høyere på kanallisten ga "sett inn kort" vindu på skjermen, og ble litt verre etterhvert på nesten alt av kanaler. Så fikk jeg harddisk problem med er01 og er06 når den skulle startes, byttet harddisk til en WD 500GB som jeg hadde fra før men den ville ikke fungere. Fikk tak i en ny WD Scorpio 500GB 2,5" fra komplett å den virket uten problem, just plugnplay. Men problemet med kortleser er der fremdeles? Har prøvd å rengjort pinnene til kortet inne i tuneren, resatt tuneren og formatert harddisken etter den nye var satt inn.
    Problemet ser ut til å gi seg over tid, når jeg først starter tuneren så blinker sett inn kort hele tiden, men når tuneren har stått på ei stund så gir problemet seg gradvis men ikke 100%. Noen som kan hjelpe???
    Etter det jeg har lest før her på forumet så er vel bytte av harddisk en liten pekepinn..:-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den har jeg byttet!?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Men den har jeg byttet!?
    Ja, nettopp....det er det boksen=Canal Digital IKKE liker :-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men problemet var jo før å, med orginal harddisk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har en Cd pvr tuner som jeg har litt problemer med. Det startet med at noen av di kanalene som ligger høyere på kanallisten ga "sett inn kort" vindu på skjermen, og ble litt verre etterhvert på nesten alt av kanaler. Så fikk jeg harddisk problem med er01 og er06 når den skulle startes, byttet harddisk til en WD 500GB som jeg hadde fra før men den ville ikke fungere. Noen som kan hjelpe???
    Du har mest sannsynlig et halvdefekt strømadapter på den der faktisk (ørliten sjanse for intern spenningsfeil i dekoderen).

90%+ av de gangene en hd-pvr gir "missing smartcard"/"programkort mangler"/"sett inn kort" så skyldes dette spenningsfeil i strømadaptret slik at kortleseren ikke får korrekt spenning og dermed ikke får lest kortet. Dekoderen konkluderer så med at siden den ikke får lest kortet må dette mangle, og gir denne feilmeldingen.

De andre feilmeldingene du har underbygger dette. Er01, Er07 og PB06 (jeg tipper du fikk den og ikke Er06) går alle på spenningsfeil.

De få gangene "programkort mangler" dukker opp (med kortet korrekt inne), og det IKKE er spenningsfeil er synderen som regel fettlag på kortleseren. Fikses enkelt ved å ta ut kortet, rengjøre chip, dra kort inn ut en 5-6 ganger med kortet feil vei (chip'n ned og inn), for så å sette det inn rett vei. Man bruker da i praksis det rene kortet til å gnikke av fettlaget på leser'n.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok tusen takk da skal jeg prøve å bytte ut den!

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sih
    Du har mest sannsynlig et halvdefekt strømadapter på den der faktisk (ørliten sjanse for intern spenningsfeil i dekoderen).

90%+ av de gangene en hd-pvr gir "missing smartcard"/"programkort mangler"/"sett inn kort" så skyldes dette spenningsfeil i strømadaptret slik at kortleseren ikke får korrekt spenning og dermed ikke får lest kortet. Dekoderen konkluderer så med at siden den ikke får lest kortet må dette mangle, og gir denne feilmeldingen.

De andre feilmeldingene du har underbygger dette. Er01, Er07 og PB06 (jeg tipper du fikk den og ikke Er06) går alle på spenningsfeil.

De få gangene "programkort mangler" dukker opp (med kortet korrekt inne), og det IKKE er spenningsfeil er synderen som regel fettlag på kortleseren. Fikses enkelt ved å ta ut kortet, rengjøre chip, dra kort inn ut en 5-6 ganger med kortet feil vei (chip'n ned og inn), for så å sette det inn rett vei. Man bruker da i praksis det rene kortet til å gnikke av fettlaget på leser'n.

Lykke til
    Tror at å rengjøre kortleser er litt vel enkelt når det gjelder denne møkkaboksen.
    Min forrige tuner begynte på samme måte, programkort mangler.
    Så begynte den som trådstarter sier med 01-06, og fikk ikke skrudd på boksen.
    Ringte CD som kunne fortelle at driten var død og dem sendte en ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt: De få gangene "programkort mangler" dukker opp (med kortet korrekt inne), og det IKKE er spenningsfeil er synderen som regel fettlag på kortleseren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •