UPC vs LYSE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52

Tråd: UPC vs LYSE

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UPC vs LYSE

Noen som har sammenlignet bildekvaliteten mellom kanalene hos UPC og LYSE ? Pakker begge like mye?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPC er et skandalefirma uten sidestykke... Drit i bildekvalitet hvis UPC, mot formodning, skulle være bedre enn Lyse. Det er ikke verdt det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er heller ikke noe glad i UPC. Har de for øyeblikket, men fiberkabelen til LYSE er på vei inn. Hadde allikevel vært interessant å vite litt om båndbredden på kanalene de imellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LYSE sin kvalitet har jeg ikke sett siden jeg bor i KrSand og dermed ikke har tilgang til det. Men UPC er IKKE noe å skryte av, de aller fleste er midt på treet til å være kabel, noen er rett og slett dårlige, mens noen få kanaler er overraskende nok meget bra, men det er ikke alltid, det gjelder bare noen ganger.

Støy, forstyrrelser fra andre kanaler etc etc etc.

UPC er IKKE noe å skryte av overhodet.

-Magne

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv digital parabol og vurderer i disse dager å aktivere TV via bredbåndsfiberen som ble lagt inn i huset i fjor høst.

Har ikke sett Lyse selv, men et par på jobben har erfaringer som sammenfaller med de andre postene her. Bildekvalitet via Lyse er mye bedre enn UPC. Lyse er imidlertid ikke alltid på høyden med digital parabol pga. at Lyse av og til har pikselering i sendingene.

Blir nok Lyse på meg likevel...da jeg nekter å skaffe meg en Viasat-møkka-parabol-tuner for å se TV3 :evil:

Som en bonus kan det nevnes at Lyse nå forteller oss som er kunder der at:

Dobbelt så raskt til samme pris som før!
    08.09.04

Vi er glade for å fortelle at alle våre bredbåndkunder som har 2 Mbit/s-linje nå vil få doblet Internett-hastigheten - uten at det koster et øre ekstra. Fra og med 1. oktober vil hastigheten være 4 Mbit/s.

Dette tilbudet kan vi gi deg fordi vi nå har fått så mange bredbåndkunder at det gir oss mulighet til "kvantumsrabatt". Det syns vi er kjekt. Gled deg til raskere Internett - enten du laster ned og sender filmer, bilder, musikk eller "bare" surfer. I likhet med før gir bredbånd fra oss deg samme hastighet på nedlasting som utlasting.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Da gjorde jeg nok et bra valg da jeg gikk over fra UPC til Lyse..(Ikke fått LYSE enda) Gleder meg allerede, og spesielt til fotball på storskjerm. Krysser fingrene for at det ser bedre ut enn det UPC presterte.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh. jeg har jo canal digital -tidligere avidi. Bare vanlig kabel da, men herregud for tilstander. Stereolyden er reversert på 80% av kanalene, i tillegg er lyden overstyrt på et par av dem, og, ikke minst, all anamorfisk sending blir letterboxet i forskjellige høyder på skjermen fra kanal til kanal, uhyre sjelden der det skal være, midt på skjermen. Helst 25% over eller under.

Orker bare ikke bruke så mye cash på digitaldekoder og abo, Det jeg har sett av digitalkabel hos kompiser har vært skuffende dårlig, med tanke på prisforskjellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    all anamorfisk sending blir letterboxet i forskjellige høyder på skjermen fra kanal til kanal
    Der har du en annen negativ ting med UPC, flere slike sendinger får en bug på de 4-5 nederste cm'erne av bildet...det hakker og forskyver seg til siden....forbanna irriterende...

Og som vanlig. Når jeg mailer kundeservice får jeg ikke svar. Har mailet upc flere ganger. de gangene jeg spør om enkle ting som når de skal begynne med digitalt i krsand, faktura etc, får jeg raskt svar. spør jeg om ting som dette eller andre problemer får jeg enten ikke svar, eller det tar lang tid.

-Magne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått LYSE. Jeg bestilte TV og Internet. Internet'et er som ventet svært raskt. Jeg har 4mbit, men linjen måler mellom 5 og 6.2 hver gang .

Bildekvaliteten på TV ser ut til å være bra. I forhold til UPC ser det rimelig likt ut, men det er litt vanskelig å se. I kveld er det fotball på tv, da får jeg testet bedre. En ting som er veldig skuffendes er tastatur/fjernkontroll. I seg selv er de greie nok, men IR signalet er altfor svakt. Når man bruker fjernkontroll er ikke dette et stort problem, men med tastaturet er det et mareritt. Man må hele tiden passe på å peke nesten rett på for at ting skal skje. Bruker jeg den integrerte musen opplever jeg at den hakker hele tiden. For dårlig. Meny systemet er også søppeltregt. Til og med tregere enn UPC.

Allt i allt er jeg ikke helt sikker på om jeg er fornøyd enda. Kanskje det krever tilvenning?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også installert Lyse. Bak på Lyse boksen er det en S-video utgang, men den gir kun et dårlig Sort/hvitt bilde. Prosjektoren (NEC HT 1000) har ikke SCART, så jeg må bruke kompositt utgangen. Må det være slik ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ola
    Jeg har også installert Lyse. Bak på Lyse boksen er det en S-video utgang, men den gir kun et dårlig Sort/hvitt bilde. Prosjektoren (NEC HT 1000) har ikke SCART, så jeg må bruke kompositt utgangen. Må det være slik ?
    Tips: Hvis man tar strømmen på dekoderen, og setter den i igjen mens man holder inne menu-knappen på fjernkontrollen, kommer man til en meny hvor man kan velge mellom pal og ntsc, samt video (kompositt?), s-vhs og rgb.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen ! , med et tastetrykk ble kompositt flimmer'et borte.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg glemte å nevne er at S-pdif utgangen virker her, i motsetning til på motorola boksen fra UPC Et stort pluss.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har Lyse? Jeg har hørt at det finnes 2 versjoner av dekoderen. En med Scart og Svideo, og en med 2 scart. Jeg har førstnevnte, men kunne tenke meg den med 2 scart kontakter. Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den modellen med 2 scart utganger har også mulighet for S-video via scart. Den har jeg testet hos mine foreldre og fungerer fint. Men forutsetter jo at TVet kan ta imot S-video på scart inngangen hvis ikke får man bare ett svart hvitt bilde.

Lyse begynner å grave i nov/des (skulle begynne i september) og ser frem til å få lyse inn i huset. En annen fordel med lyse er at de bare tar kr. 50,- pr. mnd for hver ekstra dekoder mot kr. 150,- hos UPC.

Min erfaring med Lyse dekoder er at de er minst like raske som UPC sin. UPC sin dekoder (mulig det er firmwaren) er tragisk dårlig spør dere meg.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder også min interesse for å bruke Lyse. Om det blir over 45% oppslutning på feltet hvor jeg bor, så blir det Lyse-nett på meg om en (god) stund.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får flytte til "landet", Oban. Her tok det mindre enn 3 måneder fra Lyse hadde "halleluja-møte" til man kunne surfe på avforum.no med HØY hastighet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Tasta, og her gikk det fort fra "møtet" til det skjedde noe
    Btw. fikk jeg en telefon fra Lyse idag, hvor en hyggelig kar sa at jeg kunne levere inn dekoderen min hos de, og få den andre modellen med 2 scart innganger Bra service.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Lyse-møte i går i Gandal kirke (ja, LYSE møte :lol: ).

Håper folk i området er interessert! På første del av møtet hadde vistnok 48 av 52 signert avtale.

Jeg spurte litt om de hadde tenkt på noe bedre decoder for bruk opp mot HD paneler og projektorer, og det svarte han positivt til. De hadde planlagt en nyere boks med støtte for bla harddisk og bedre signal-utganger. Noe mere sa han ikke om den saken.

Jeg vil grave i hagen jeg!

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    ...De hadde planlagt en nyere boks med støtte for bla harddisk...
    Dersom det er en realitet snart, så lukter det fugl av Lyse sitt tilbud.

Selv avventer jeg og "sliter" med digital parabol enn så lenge, selv om fiberen ligger i huset...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •