Har mistet Viasat kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har mistet Viasat kanaler

Jeg (og flere) har nå mistet alle kanalene i Viasat's sølv- og gullpakke. Kun basispakken er igjen. Jeg har ikke oppgradert til NDS-tuner/kort så det var jo ventet. Er det flere som har mistet disse kanalene og er det noen som vet når basispakken forsvinner?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det gikk over til å kode med kun NDS i går. Så nå er det slutt. :cry:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi, så nå blir det DVD / HDD opptaker i stedenfor en kjiip nr. 2 tuner fra Viasat.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jippi, så nå blir det DVD / HDD opptaker i stedenfor en kjiip nr. 2 tuner fra Viasat.
    Hehe... Så nå fikk du trumfet igjennom dvd/hd mottager nå som det ble slutt på Via?

Har vært uten via i hele sommer vi, trår som vokser i veien for parabolen. Fikk flytt disken nå for ett par dager siden.. Den kvinnelige delen av hus-standen fikk endelig litt mer søppel-tv. (Les: såpe serier ), da ble vi andre veldig glade.... Ikke rart det tok hele våren og sommeren og litt av høsten for å flytte disken :lol:

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte en forhandler i dag og ville bestille en Strong SRT 8700 eller Triax 354 (et eller annet). Disse har jo fordelen av at man klarer seg med en boks da de har embedded Conax. Ble imidlertid frarådet å kjøpe noen av disse da det var veldig mye feil på dem. Har noen hørt noe om dette?

Fikk forøvrig greie på at basispakken skulle bestå ca 1 mnd. til

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hehe... Så nå fikk du trumfet igjennom dvd/hd mottager nå som det ble slutt på Via?
    TV3 er et must for den kvinnelige delen av familien....og den maskuline delen av familien nekter å kjøpe en tuner nr. 2. Strong 8700 er ikke et alternativ da jeg SKAL ha HDD opptaksmuligheter.

Så da blir det bredbånds-TV + HDD / DVD opptaker.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Dette stemmer ikke!
    Jeg ser fortsatt TV3 utne NDS utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette stemmer ikke!

Fikk forøvrig greie på at basispakken skulle bestå ca 1 mnd. til

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer ikke!
    Joda, de gikk over forleden, men tydeligvis ikke på TV3. Den kodes med BÅDE NDS og Viaccess. Det kan nok være et par 'billig'-kanaler som kjører dobbelt koding en stund til.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer ikke!
    Joda, de gikk over forleden, men tydeligvis ikke på TV3. Den kodes med BÅDE NDS og Viaccess. Det kan nok være et par 'billig'-kanaler som kjører dobbelt koding en stund til.
    Det er vel Viasats Start-pakke som fortsatt kjører begge. Jeg tror grunnen er åpenbar: Det er ikke for å være "snille", men for å holde på abonnentene som 1) ikke har utstyr som kan oppgraderes og 2) fortsatt tilby oppgradering til de tunerne som kan oppgraderes.

Dette har med å holde på kundene å gjøre. De som ikke har oppgradert/byttet tuner har altså fortsatt muligheten. Men jeg vet ikke hvor lenge de fortsetter å holde oppe Viaccess på disse kanalene. Men grunnen er som sagt sikkert for å holde på etternølerne i kundemassen sin. Det er verdt å merke seg at Viasat som ikke har hatt noen tilbud ute på lenge nå "plutselig" tilbyr 1 kroners utstyrspakker mot binding igjen... :?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visat og kundeservice ?, hahahahahaha Det var god. :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visat og kundeservice ?, hahahahahaha Det var god. :wink:
    Hmmm ... Kan ikke se at jeg nevnte ordet "service" i forbindelse med Viasat...

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det gjorde du ikke. Men antydet at de ville holde på kundene, ville være snille osv. Jeg foretok en egen oversetting av det. 8)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det gjorde du ikke. Men antydet at de ville holde på kundene, ville være snille osv. Jeg foretok en egen oversetting av det. 8)
    Jeg sa da eksplisitt:
    Det er ikke for å være "snille"
    Men det er riktig at de vil holde på kundene. Det har med markedsandeler og inntekter å gjøre. Selvfølgelig er ikke dette service-motivert. Hvis de hadde vært uten konkurranse hadde de sikkert dratt ut Viaccess-pluggen på alle kanaler allerede i juni.
    Dette er kun økonomisk motivert, og jeg gjentar: Dette gjør de IKKE, gjentar: IKKE for å være snille.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Let me get this straight; du mener altså at de IKKE gjør det for å være snille? :lol:

Greit å være konsekvent :wink:

DrE

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi ganske enige, da. Jeg er fremdeles kunde, og får ikke lov til å si opp før betalingsperioden er over (nov-2004) og jeg kommer garantert ikke til å fortsette som kunde... eller jeg kan gjerne si opp, men pengene får jeg ikke tilbake. Sa 'kundeservice' i Visat. Den softwaren som ble lagt inn på min Sagem er bare fantastisk dårlig. Må dra ut strømkontakten hver morgen for å få slått den på. Videre er det ikke mulig å velge kanal nr 1 i favorittlisten med 1-knappen på fjernkontrollen. Må skrive inn 528 som er NRK1 og det er jo lett å lære en 4 åring, ikke sant ? kanal 16 er Disney Ch. selv om den er nr 2 på favorikklisten. Og så er ikke SCART kontakten programmert skikkelig, slik at TV hopper aut. til SCART2 når tuner slås på, men når VCR-knappen trykkes inn, mister SCART2 on-singalet sitt og så går TV'en tilbake til vanlig antenneinngang. Må så trykke på TV/EXT-knappen på TV for å få tilbake bilde.

Dette fungerte helt flott inntil ny software ble lagt inn. Sendte selvfølgelig e-post om dette til 'kundeservice' og fikk svar etter 1 mnd, at ' Ja, det var endel problemer med software' Hilsen Visasat Kundeservice....

Og siden har ingen hørt noe. :evil:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må så trykke på TV/EXT-knappen på TV for å få tilbake bilde.
    Jeg har det samme irriterende problemet med den elendige Motorola dekoderen til UPC. Den virket også tilsynelatende bedre før.
    Jeg tror forresten at kabel/parabol leverandører har satt seg som mål å være lite kundevennlige.

Edit: En kompis har også en Sagem tuner, og det må være verdens dårligste tuner tror jeg. Man kan ete middag under kanalskiftet, samt at man er rimelig heldig om man i det heletatt får skiftet kanal. Man må også 1mm ifra tunderen med fjernkontrollen for at noe skal skje... TRAGISK.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at det er mye irritasjon rundt Sagem-tunerne, ja. Har selv en Nokia 9802S som stort sett fungerer som før. Likevel har ting skjedd etter at firmware er oppgradert fra Viasat:
    * Den virker nå tregere ved kanalskift
    * Den er mer følsom for feil i mottatte signaler, også ved mottak på Canal Digitals kanaler.
    * Den har noen "artige" features, som f.eks. at den gjennomfører automatisk self test ved bytte fra TV Norge til NRK2 (som begge mottas fra Canal Digital).

Det er nok ikke akkurat prioritert å fikse feil som berører Canal Digitals kanaler, nei. :evil:

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en Dreambox og den er bare fantastisk rask og har enormt med muligheter. Bruker bl.a mine serverdisker via Ethernet'et i huset til å ta opp programmer med.

En annet fantastisk ting er streaming. Så på '24' her forrige kvelden på storskjerm fordi konen hadde jentetreff i stua. Gikk opp i garasjen og installerte tuxVision (gratis software). Brukte vanlig browser og logget meg på Dreambox'en og bytter til TV2 via den innebyggede web-serveren og la så bare inn ip-adressen til Dreambox (DB) og vips på hadde jeg TV2 på storskjerm. Knallbilde også faktisk.

Håper på at det kommer ny Dreambox somware som gjør at jeg kan bruke Visat korten der istedet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •