Har mistet Viasat kanaler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Håper på at det kommer ny Dreambox somware som gjør at jeg kan bruke Visat korten der istedet.
    PP_r_108_08092004, såvidt jeg vet.

DrE

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så det såvidt forrige dagen, har ikke hatt tid til å studere dette, men antar det det gjenstår noe for å inngi sagem'ens serienummer inn på den nye softwaren...?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er vel Viasats Start-pakke som fortsatt kjører begge. Jeg tror grunnen er åpenbar: Det er ikke for å være "snille", men for å holde på abonnentene som 1) ikke har utstyr som kan oppgraderes og 2) fortsatt tilby oppgradering til de tunerne som kan oppgraderes.

Dette har med å holde på kundene å gjøre. De som ikke har oppgradert/byttet tuner har altså fortsatt muligheten. Men jeg vet ikke hvor lenge de fortsetter å holde oppe Viaccess på disse kanalene. Men grunnen er som sagt sikkert for å holde på etternølerne i kundemassen sin. Det er verdt å merke seg at Viasat som ikke har hatt noen tilbud ute på lenge nå "plutselig" tilbyr 1 kroners utstyrspakker mot binding igjen... :?
    Dette har ingenting med å "holde på kundene" å gjøre. Dette er noe de blir tvunget til av annonsørene som kjøper tv-reklame på kanalene. De har kun stengt de reklamefrie kanalene, mens reklamekanalene kommer til å kjøre i lang tid fremover, da de ikke får lov av annonsørene til å stenge dem før så å si ALLE abonnentene (og eventuelle lokale kabelselskaper) har skaffet seg NDS-kompatible tunere. Eller for å si det på en annen måte, stenger de reklamekanalene nå, reduseres antall mennesker reklamen når så mye at det vil redusere reklameinntektene så mye at Viasat rett og slett ikke har råd til det.

Bare se på svensk TV3 og ZTV, de kjører fremdeles på det gamle analoge D2MAC-systemet!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rare er jo at ingen klager på Canal Digital. Jeg klager heller ikke for der er det lite tull i forhold til Viasat.

Har sagt det før og sier det igjen: Jeg kommer aldri til å tegne et Viasat-abbonement.

Så lenge dere alle finner dere i Viasat-tullet for å se en og annen forballkamp, så vil Viasat ha livets rett og slippe å fikse alle problemene dere sliter med.

Ta bwas eksempel og ikke forny Viasat-abbonementet når det utløper. 8)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunnen til å ha viasatt må være TV3 slik at man kan se Tromsø vinne Champions League neste år.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rare er jo at ingen klager på Canal Digital
    Er ikke noen spes. grunn til å klage på dem. Er Viasat som skaper vanskeligheter nå

Så lenge dere alle finner dere i Viasat-tullet for å se en og annen forballkamp, så vil Viasat ha livets rett og slippe å fikse alle problemene dere sliter med.
    Er lett å si hvis man ikke er "avhengig" av å se favorittlaget sitt :?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Det rare er jo at ingen klager på Canal Digital
    Er ikke noen spes. grunn til å klage på dem. Er Viasat som skaper vanskeligheter nå...
    My point exactly... :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det rare er jo at ingen klager på Canal Digital. Jeg klager heller ikke for der er det lite tull i forhold til Viasat.
    Eh?! :shock: :roll:

Sjekk denne tråden: Canal Digital har klikket totalt :-) (link).
    Canal Digital har vel ikke akkurat eksemplarisk kundebehandling, de heller... Det er bare det at de har holdt seg forholdsvis rolige og ikke funnet på noen sprell etter sommerferien...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE roffe.

Jeg tenker ikke på kundeavdelinger og slikt, men at man faktisk har bilde og lyd relativt uproblematisk dersom man er kunde hos CD. Dessuten kan man velge blandt mange paraboltunere med praktiske finesser.

Fra Viasat er det mye rot, og man må bruke relativt enkle tunere (som man håper virker og kan foreta kanalskifter innen 2-3 sekunder).

Derfor anbefaler jeg at dere som er Viasatkunder slutter med det. :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning er jeg minimumsabonnent både hos Canal Digital og Viasat. Synes da å huske at det var minst like mye diskusjon sist Canal Digital byttet/valgte kodesystem. Personlig synes jeg begge selskapene stinker på kundebehandling. Dessverre har begge selskapene kanaler jeg gjerne vil ha...

Hvis man ønsker å ha TV3-kanalene, så kan man dessverre ikke velge vekk Viasat. Ønsker man TVNorge kan man ikke velge vekk Canal Digital.

Det å si at vi skal slutte å abonnere på Viasat fordi de har dårlig kundebehandling blir litt som å ikke kjøpe en film på DVD fordi den ikke har DTS lydspor. Det er jo verken kundebehandlingen eller DTS-sporet som er hovedgrunnen for valget. Det er hva man ønsker å se på.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å si at vi skal slutte å abonnere på Viasat fordi de har dårlig kundebehandling blir litt som å ikke kjøpe en film på DVD fordi den ikke har DTS lydspor.
    Unnskyld meg, men det er en tullete sammenligning.

Det er jo verken kundebehandlingen eller DTS-sporet som er hovedgrunnen for valget. Det er hva man ønsker å se på.
    Så da er alle problembeskrivelsene omkring Viasat når det gjelder a) kjiipe tunere og med NDS b) oppgraderingskrøll på tunerne underordnet "hva man ønsker å se på". Sikkert greit for noen, men ikke alle.

CD er bedre enn Viasat når det gjelder film, men vi leier / kjøper vel filmer vi selv vil se. Så da er det vel Disney Channel og TV3 som er hovedargumentet. Personlig så synes jeg det er bedre å ikke ha disse 2 kanalene og følgelig også slippe all irritasjonen rundt problemene Viasatkunder får.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Strong SRT8700, og denne fungerer problemfritt i motsetning til min Force1155. Var noe krøll i ca en uke etter softwareopdateringen (NDS), men dette er borte nå. Strong'en er jo en mye "kjipere" tuner en Force'n, men kona SKAL ha Ricky Lake, så da så....
    Har Force'n stående på loftet sammen med hjemmekinoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes da å huske at det var minst like mye diskusjon sist Canal Digital byttet/valgte kodesystem.
    CD har ikke endret kodesystem. De har hatt Conax hele tiden. Det var Viasat som startet krøllet den gangen også (CD var jo først ute med digitale sendinger)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

viasat

Etter 10 års kundeforhold har jeg nå sagt opp viasat,for et elendig selskap,tvinger folk til å bruke ubrukelige tunere.Har en samsung 9500 som jeg er kjempefornøyd med,men de sa at den måtte jeg bare glemme,svaret de fikk var at da måtte de også glemme meg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: viasat

Sitat Opprinnelig postet av camry10
    Etter 10 års kundeforhold har jeg nå sagt opp viasat,for et elendig selskap,tvinger folk til å bruke ubrukelige tunere.Har en samsung 9500 som jeg er kjempefornøyd med,men de sa at den måtte jeg bare glemme,svaret de fikk var at da måtte de også glemme meg.
    Riktig, fikk samme beskjeden. Tenker på å få kabel-tv i det neste huset så jeg slipper denne driten. Eneste grunnen for meg til å ha TV3 er Champions League-fotballen. Men når går jeg heller på pub og ser kampene med godt selskap og en kald øl............ :wink: :wink:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kravene er temmelig idiotiske. "Værsågod å kjøp den tuneren vi vil".

Liker ikke holdningen til disse selskapene.

Var på elkjøp og skulle kjøpe meg kort etter at jeg hadde fått meg "den beste dekoderen som finnes".

Vel, den var ikke god nok for canal digital hvertfall! Hva i allverden er problemet dems? Jeg vet utrolig godt at dreambox som jeg har er en tuner som brukes til utrolig mye rart, men det er nå pinadø ikke rart heller når kombinasjonen bra hardware og lovlydighet ikke faller i smak @ CD.

løsningen ble svigers som hadde en tuner han ikke brukte. Så nå bruker jeg altså et lovlig kort ulovlig(??) i en ulovlig (??) tuner? Hva blir konklusjonen av det?

Måtte de brenne! Ønsker forsåvidt også LYSE velkommen i nabolaget i samme åndedrag! (de lovte at neste generasjon dekodere skulle bli HD kompatibel og ha mulighet for timeshift osv...)

DrE

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •