Viasat HD PVR og krav til to kabler fra LNB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat HD PVR og krav til to kabler fra LNB

Jeg har fått en Pace 865 fra Viasat. For meg passer det ekstremt dårlig å trekke to kabler fra min vanlige LNB, og like dårlig å skifte til SatCr LNB.

Jeg vet at en selvsagt må ha tilgang til to for å kunne se på kanaler uavhengig av at en tar opp, men for meg er det mindre viktig en ovenstående problem.

Jeg har prøvd med bare én kabel, men da får jeg inn bare ca halvparten av kanalen. Jeg har prøvd med en splitter foran kabelen fra en vanlig LNB, da får jeg inn alle kanaler, men ved kanalskift må jeg enkeltet ganger zappe innom flere for å få bildet (tipper det skjer når jeg går fra en H-polarisert til en V og motsatt).

Er det andre løsninger på problemet?

Viasat har jo hatt en rekke med tunere, klarer noen av de andre seg med bare én kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Jeg har fått en Pace 865 fra Viasat. For meg passer det ekstremt dårlig å trekke to kabler fra min vanlige LNB, og like dårlig å skifte til SatCr LNB.

Jeg vet at en selvsagt må ha tilgang til to for å kunne se på kanaler uavhengig av at en tar opp, men for meg er det mindre viktig en ovenstående problem.

Jeg har prøvd med bare én kabel, men da får jeg inn bare ca halvparten av kanalen. Jeg har prøvd med en splitter foran kabelen fra en vanlig LNB, da får jeg inn alle kanaler, men ved kanalskift må jeg enkeltet ganger zappe innom flere for å få bildet (tipper det skjer når jeg går fra en H-polarisert til en V og motsatt).

Viasat har jo hatt en rekke med tunere, klarer noen av de andre seg med bare én kabel?
    Denne eldre Thomson DSI 4200 fungerte med en kabel her hos meg.

Har nå byttet til en Hd-pvr og satCr LNB og det fungerer også veldig bra med kun en kabel fra lnb til tuner.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    (tipper det skjer når jeg går fra en H-polarisert til en V og motsatt).

Det har du nok helt rett i. Prøv å vri LNB litt, enten venstre heller høyre å se om det blir bedre. Om ikke så kan det være at LNB er deffekt. Du trenger kun 2 kabler om du vil ta opp mens du ser på en annen kanal. Ellers holder det lenge med en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt har ikke noe med instilling, men at parabolen deles med andre, og det er bare én ledig utgang på LNB pr bruker.

Jeg ringte Viasat og de har bare HD PVR som krever tilgang til to for å fungere greit. De tilbød å sende en vanlig PVR for 1 kr pluss frakt, så det var jo ikke noe å si på prisen, men da mister jeg PVR.

Og ved bruk av ikke-Viasat tuner, mistes jo HD kanalene.

Idiotisk system, jeg har hatt 10 paraboltunere og ingen har vært slik. Sukk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •