NRK2 og NRK3 i HD hos Viasat - hva med Canal Digital? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    En kamerat som bor i Spania og bare får inn Thor5 sier han nå har mistet NRK1 HD. Har CD oppdatert programlisten slik at NRK1HD nå hentes fra den nye transponderen på Thor6 (han har en vanlig HD-tuner fra CD, ikke PVR)?

(Thor5 funker med en 250cm parabol, men for Thor6 må en opp i 400 cm sies det. Alt Viasat fungerer med 180cm. Men det er jo en annen sak.)
    Ja CD benytter nå NRK1 HD fra Thor6 A15.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er fordi kanalene sender Dolby Digital lyd. Har hittil ikke sett en eneste boks som kan regulere lydnivå for Dolby Digital 5.1 (bortsett fra AVreceiver).

Slå av hjemmekino modus i HDPVR. Da bør du kunne justere lydvolum siden Dolby lyden da downmixes fra 5.1 til stereo. Eller enda bedre, dersom du benytter AVreceiver så kan det anbefales en multi fjernkontroll der du kan bestemme at AVreceiver regulerer volum. Da kan du få regultert volum selv om du lytter til 5.1 lyd.

Jeg benytter Logitec Harmony One til dette. Harmony One styrer satellittmottager og volumet på AVreceiver (man kan velge hvilken enhet som kontrollerer lydnivå).
    Så det er bare disse 3 NRK kanalene som sender i Dolby Digital lyd?
    Med en slik universal fjernkontroll, legger du da vekk orginal kontroller til PVR helt? Er det dette noe fruen og unga kan lett lære seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Med en slik universal fjernkontroll, legger du da vekk orginal kontroller til PVR helt? Er det dette noe fruen og unga kan lett lære seg?
    på min vantage hd kan jeg justere lyd med fjern kontrollen. men vist jeg kjører lyd via optisk lyd kabel må jeg styre lyden via forsterkeren.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kissarmy
    på min vantage hd kan jeg justere lyd med fjern kontrollen. men vist jeg kjører lyd via optisk lyd kabel må jeg styre lyden via forsterkeren.
    Da anter jeg du kjører PCM 2.0 audio via HDMI og Dolby Digital via optisk kabel ? Normalt sett benyttes det Dolby Digital over HDMI når man har aktivert Dolby Digital (men det støttes muligens ikke av alle mottagere). Dersom mottageren kun klarer å sende PCM lyd over HDMI så kan man fint justere lydnivå vha. fjernkontrollen til satellittmottageren.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Harmony One behøver man ingen andre fjernkontroller. Har et enkelt oppsett men ved å trykke en knapp så slår den på mottager, tv og avreciver.
    Harmony One styrer deretter mottageren med unntak av volumet som jeg valgte at fjernkontrollen skulle regulere vha. AVreceiveren. Det er mulig å lage mange "activities" som bør kunne gjøre det enklere for både frue og unger i forhold til ørten fjernkontroller. Jeg har ikke brukt min Harmony One veldig aktivt enda men så langt er jeg imponert.

Det er ingen andre kanaler i Norgespakka som sender Dolby Digital 5.1 lyd men en rekke av HD kanalene sender Dolby Digital. F.eks. BBC HD, Animal Planet HD, Discovery HD, TV2 PL HD kanalene og en god del flere.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har kun Norgespakka, så da er det derfor... Skal prøve med en slik Logitec, men tror jeg prøver den som heter 300 (virker enklest og koster kun 300,-) Takk for svar nok en gang Bobben1

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har kun Norgespakka, så da er det derfor... Skal prøve med en slik Logitec, men tror jeg prøver den som heter 300 (virker enklest og koster kun 300,-) Takk for svar nok en gang Bobben1
    Jeg vet ikke om Logitec 300 fungerer slik du ønsker. Det bør du jo undersøke.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg vet ikke om Logitec 300 fungerer slik du ønsker. Det bør du jo undersøke.

ja, L 300 kan IKKE sette på tv, decoder, lydanlegg osv samtidig, alt må gjøres manuelt 1 og 1

ikke kjøp den........

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    ja, L 300 kan IKKE sette på tv, decoder, lydanlegg osv samtidig, alt må gjøres manuelt 1 og 1

ikke kjøp den........
    Da har jeg prøvd denne, og du KAN velge hvilke kilder som du ønsker å slå av/på sammtidig. Jeg kunne også velge hvem kilde jeg ønsket skulle styre volumet. Virker som mye for pengene (299,- Elkjøp) spør du meg. Det er synd noen poster påstander de ikke kan noe om!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, surret litt. den har mulig for 1 ussel "Activities".

kjipt når du 360, ps3, mediacenter osv i tillegg

da er den ikke verdt å kjøpe i mine øyne

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    ja, surret litt. den har mulig for 1 ussel "Activities".

kjipt når du 360, ps3, mediacenter osv i tillegg

da er den ikke verdt å kjøpe i mine øyne
    Ja du ser det bare gjenom dine øyne og til bruksområde, ikke alle som har akkurat samme oppsett som deg hvet du! (Men bra produsentene har forstått
    dette da)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •