PARABOL, hva skal vi velge??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PARABOL, hva skal vi velge??

Vi har nettopp flyttet til et rekkehus, og vi trenger å skaffe oss tv kanaler.
    Det er lagt fiber i bakken utenfor fra telenor som man kan koble seg på, men telenor har dyre pakker.
    Vi kan ikke få Altibox som er det største ønsket vårt, siden telenor allerede har lagt fiber her vi bor.

Etter å ha lest masse på forumer, så blir vi ikke helt klok på hva vi bør velge..

Vi ønsker følgende:

* Ha mulighet til å ta opp programmer (HDPVR)
    * Kunne se på tv 2 steder i huset
    * Ha Premier League

Håper noen kan hjelpe oss med å finne det beste alternativet :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på de problemene Canal Digital har med sin PVR, så anbefaler jeg Viasat. Har selv både CD og Viasat, med PVR hos begge.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Viasat i 3 år, før jeg gikk over til CD, dog pga Discovery mest.. HDPVR'n dems var en stor skuffelse. Men en Dreambox kan du jo igrunn kjøpe å erstatte HDPVR'n med..
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har billigst PVR (som muligens fungerer hakket bedre enn CD sin) Mener den ligger på 998,- kontra CD`s til ca 3K. Viasat er vel også best på sport generelt. Så skal du ha fotball i hus, er vel de best der også. Men Parabol er "dyrt" å ha i flere rom. RiksTv tilbyr 4 rom for prisen av 1, men har til gjengjeld dårligere pakker, og helt sikkert mindre fotball enn Viasat.

Fiber er i alle fall ikke gull og grønne skoger, men det er faktisk ikke noen av disse TV-selskapene. De scorer vel greit på versting-listen av forbrukere hvert år hele hurven :P

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Med tanke på de problemene Canal Digital har med sin PVR, så anbefaler jeg Viasat. Har selv både CD og Viasat, med PVR hos begge.
    Ser ut til at CD har tatt problemene med sin PVR på alvor. Fikk byttet min grunnet mye støy for 2 mnd siden. Den nye har fungert perfekt og uten nevneverdig støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi har hatt CD i borettslaget vi nettopp flyttet fra via kabel tv, og hdpvr dekoderen til CD hengte seg hver dag, for en elendig dekoder!!

Utrolig vanskelig å velge.

Skjønner ikke dette med dreambox, forstått det slik at en nabo i nærheten må ha kanaler man må koble seg på, og det er stress..

Blir vel dyre CD..:neutral:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danielos
    vi har hatt CD i borettslaget vi nettopp flyttet fra via kabel tv, og hdpvr dekoderen til CD hengte seg hver dag, for en elendig dekoder!!

Skjønner ikke dette med dreambox, forstått det slik at en nabo i nærheten må ha kanaler man må koble seg på, og det er stress..

Er ikke helt 100% sikker på hvordan det fungerer, men du skal kunne bruke CD kortet i Dreamboxen å bruke den som en vanlig "HDPVR" Akkurat som du skulle koblet CD sin HDPVR til parabolen. Skyt meg noen om jeg tar feil ^^
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dreambox er en helt vanlig tuner, med litt mer muligheter enn de fleste andre om man kan litt Linux... Ellers fungerer den som en helt ordinær tuner, ikke avhengig av noen andre! Men prisen på den er kanskje litt drøy, spessielt når viasat tar 1000kr for sin generelt gode PVR box.

Det som er dumt med både CV og Viasat sine egne, er at de er veldig trege og til tider lite responsive. Dreambox er "on the spot".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan jo lese denne tråden som tar opp akkurat dette:

http://avforum.no/forum/satellitt/10...al-viasat.html

Her er mitt innlegg i den tråden:

http://avforum.no/forum/satellitt/10...ml#post1585436

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det dere sier er at jeg slipper å kjøpe CD sin HD PVR, og heller gå for en Dreambox med HD, som kan ta opp programmer og ta på pause osv, og bare bruke CD kortet mitt i Dreambox leseren?

Noen som har prøvd ut dette?
    Noe annet jeg kan bruke Dreamboxen til, om jeg evt skulle gå til innkjøp av en? Tenker da om den klarer å få inn flere kanaler en mitt CD abonnement..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det dere sier er at jeg slipper å kjøpe CD sin HD PVR, og heller gå for en Dreambox med HD, som kan ta opp programmer og ta på pause osv, og bare bruke CD kortet mitt i Dreambox leseren?

Noen som har prøvd ut dette?
    Noe annet jeg kan bruke Dreamboxen til, om jeg evt skulle gå til innkjøp av en? Tenker da om den klarer å få inn flere kanaler en mitt CD abonnement..
    Problemet er at Dreambox (og andre Linuxtunere) er ikke godtatt av CD og Viasat. I 99 av 100 tilfeller vil du ikke få et kort fra CD til å virke i en sånn tuner grunnet pairing av tuner/dekoder og kort. (Dette er ikke et problem om du har et eldre kort/abbonement). På Viasat virker ingen av HD-kanalene på disse tunerene.

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    I 99 av 100 tilfeller vil du ikke få et kort fra CD til å virke i en sånn tuner grunnet pairing av tuner/dekoder og kort. (Dette er ikke et problem om du har et eldre kort/abbonement).
    Javel...?!?
    Det var ny info at nye CD-kort ikke fungerer i DB. Dette har ikke vært nevnt med ett ord på nordens største forum for DB.

Til trådstarter:
    Du trenger slettes ikke å kunne linux for å bruke DB. Finner du deg et bra image (SW på boksen) får du lastet ned det du trenger av tjenester fra menyer. Den dagen du evt er avhengig av å bruke linux på boksen er det snakk om avansert bruk og oppsett som neppe er aktuelt for "mannen i gata".
    Dessuten får du veldig mye hjelp i div forum som er godt bestykket med eksperter på DB (AVforum er et meget bra forum men ikke ledende på DB i Norden).

Fordeler med DB (for å nevne noen få):
    - Du kan ha CD og Via på en og samme tuner (og andre tilbydere).
    - Samme tuner for Sat, Cable, Terrest (må bytte tunerblokk).
    - God støtte for EPG mange dager frem i tid inkl grafisk presentasjon.
    - Opptak til disk, lokalt i boksen eller mountet innen eget LAN.
    - Streame TV/filmer på eget LAN.
    - Timeshift (pausefunksjonalitet).
    - Muligheter for DVD spiller.
    - Eget web-interface for å styre boksen.
    - Et utall av små og store plugins for "alt mellom himmel og jord", bl.a mye som styrer utseende på grafikken (skin + egne kanalbilder), web-radio, nyhetstjenester fra web, streame fra web (ex YouTube), Mediasenter, +++.
    - +++

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Viasat har billigst PVR (som muligens fungerer hakket bedre enn CD sin) Mener den ligger på 998,- kontra CD`s til ca 3K. Viasat er vel også best på sport generelt. Så skal du ha fotball i hus, er vel de best der også. Men Parabol er "dyrt" å ha i flere rom. RiksTv tilbyr 4 rom for prisen av 1, men har til gjengjeld dårligere pakker, og helt sikkert mindre fotball enn Viasat.

Fiber er i alle fall ikke gull og grønne skoger, men det er faktisk ikke noen av disse TV-selskapene. De scorer vel greit på versting-listen av forbrukere hvert år hele hurven :P

CD HD pvr koster 1 krone mer enn VS sin; 999,-
    Entertain - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderes Dreambox, bør man også vurdere Vu+. Samme funksjonalitet, men omtrent halve prisen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •