(Nesten) ingen HD-kanaler på CD-dekoder-hjelp for å unngå hjerneblødning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

(Nesten) ingen HD-kanaler på CD-dekoder-hjelp for å unngå hjerneblødning

Hei!

Håper noen kan bidra før jeg får hjerneblødning.
    Jeg har parabol med den "vanlige" HD dekoderen (uten PVR) fra CD. Kjører til TV via HDMI.

Alle kanaler har gått helt smooth frem til nå.

"Plutselig" har jeg fått problemer med å ta inn utenlandske HD kanaler som f.eks Discovery HD, Rush HD, Silver HD osv osv og får beskjed at signalstyrken fra parabol er for lav.

CD Film HD, NRK HD og TV2 HD går greit og alle andre SD kanaler går også bra.
    Eneste norske HD kanal jeg ikke får inn er TVNorge HD.

Signalstyrken står på 167(på samtlige kanaler), regner med at dette betyr 67%.

Har vært i kontakt med CD og de sier at signalstyrken må være over 70%, men uansett hvor mye jeg vrir og vender på den jæ%#+ parabolen, kommer jeg ikke over 67%...

Noen som kan hjelpe?
    På forhånd takk!

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om kabelen bak i dekoderen sitter bra.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!

Har vært gjennom de fleste fallgruber føler jeg uten resultat. Hvordan kan det være slik at noen HD kanaler er mer kresen enn andre? Trodde signalene var digitale...enten eller...?

Sjekket tilkoblingen på baksiden, tight og fin...

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden du har kjørt kanalsøk?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem for noen måneder siden, hos meg var det et tre som hadde vokst seg forran signalbanen.
    Tok frem motorsaga, voila...
    Det virker som om det er HD kanalene som forstyrres først av slikt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Lenge siden du har kjørt kanalsøk?
    Nope, det er også gjort...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Hadde samme problem for noen måneder siden, hos meg var det et tre som hadde vokst seg forran signalbanen.
    Tok frem motorsaga, voila...
    Det virker som om det er HD kanalene som forstyrres først av slikt.
    Har noen trær som tar sannsynligvis noe av signalet. Skjønner allikevel ikke hvordan det skulle være utslagsgivende siden jeg har fått inn alle kanaler for noen dager siden. Regner med at trærne vokser lite på denne tiden av året...:-D

Uansett, frustrerende...:cry:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bare vridd på parabolen og håpet å finne optimal stilling, eller har du en måler du kobler på parabolen mens du vrir? Uten å ha måleinstrument mens du endrer stilling på parabolen er det nesten håpløst... med måler koblet inn ser du styrken på signalet mens du vrir. Vil anbefale å låne/kjøpe en slik

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Hei og takk for svar!

Har vært gjennom de fleste fallgruber føler jeg uten resultat. Hvordan kan det være slik at noen HD kanaler er mer kresen enn andre? Trodde signalene var digitale...enten eller...?

Sjekket tilkoblingen på baksiden, tight og fin...
    Signalene er digitale, men ern HD kanale har jo en del mer bits enn en SD kanal..og da kreves det mer av innstillingen,,,,få en proff parabolmann til å hjelpe deg....
    Og ikke vet jeg hvor du bor, men på de fleste steder i landet så var det MYE VÆR i løpet av helgen.....du er sikker på at det ikke er VÆRET som har fått ting til å bli ute av stilling???
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fuktighet og irr kan skape svake forbindelser i kontakter. Dette kan gi forskjellig utslag for forskjellige frekvenser. Det er også typisk at dette slår ut når det er kaldt og skiftende vær. Et forslag er å kutte kablen(e) et par cm i hver ende og sette på nye F-kontakter.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!

Trodde signalene var digitale...enten eller...?
    Er det ikke akkurat det du opplever da? Enten får du inn kanalen, eller du får den ikke inn. Du har ikke noen kanaler med mye "snø" og forstyrrelser, har du? :-)
    Ellers er digitalt, eneten eller, også en sannhet med modifikasjoner. Når signalkvaliteten er i grenseland, kan du få blocking, oppbryting av bildet og andre forstyrrelser.
    Det er forøvrig variasjon i signalstyrken mellom kanalene. Signalene påvirkes også forskjellig med forskjellige frekvenser.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen trær som tar sannsynligvis noe av signalet. Skjønner allikevel ikke hvordan det skulle være utslagsgivende siden jeg har fått inn alle kanaler for noen dager siden. Regner med at trærne vokser lite på denne tiden av året...:-D
    Jepp, ikke mye vekst nå nei.
    Kanskje ekstra snø på greiner?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for alle tilbakemeldinger!

For å gjøre kaoset totalt, har noen av HD kanalene idag kommet tilbake helt uten at jeg har gjort noe som helst...
    Merkelig, men seff bra!

Det er ikke noe som skulle tilsi at det skulle være noen andre forhold enn i går kveld, ingen forskjell i sikt, ikke gjort noe med utstyret osv...

Hele opplegget et rett og slett litt rart...

Mulig at jeg ligger i grenseland i forhold til å ta inn HD i forhold til signal, men hva som er endret i forhold til igår skjønner jeg lite av...

Uansett, TVN HD, Nat Geo Wild HD, Silver HD, Eurosport HD, ESPN HD og MTV HD er tilbake...

Sliter fremdeles med Discovery HD, Nat Geo HD, BBC HD, History Channel HD...

Ser også at signalet står idag på 170 (70%) på de fleste kanaler (mot 67% igår)...regner med at dette har gjort utslaget men hvorfor, no idea!

Mulig jeg må ta tide til hjelp og resten kommer forhåpentligvis snart!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei og takk for alle tilbakemeldinger!

For å gjøre kaoset totalt, har noen av HD kanalene idag kommet tilbake helt uten at jeg har gjort noe som helst...
    Merkelig, men seff bra!

Det er ikke noe som skulle tilsi at det skulle være noen andre forhold enn i går kveld, ingen forskjell i sikt, ikke gjort noe med utstyret osv...

Hele opplegget et rett og slett litt rart...

Mulig at jeg ligger i grenseland i forhold til å ta inn HD i forhold til signal, men hva som er endret i forhold til igår skjønner jeg lite av...

Uansett, TVN HD, Nat Geo Wild HD, Silver HD, Eurosport HD, ESPN HD og MTV HD er tilbake...

Sliter fremdeles med Discovery HD, Nat Geo HD, BBC HD, History Channel HD...

Ser også at signalet står idag på 170 (70%) på de fleste kanaler (mot 67% igår)...regner med at dette har gjort utslaget men hvorfor, no idea!

Mulig jeg må ta tide til hjelp og resten kommer forhåpentligvis snart!
    Du ligger ganske sikkert på grenseland med signalstyrken.Jeg ville bestillt noen som har skikkelig utstyr for måling og justering av antennen din, slik at du ikke mister signalet når været og andre forhold slår til igjen.Du må passe på helsa di slik at du ikke går bananas igjen.Ring en proff det lønner seg.Det har jeg senest gjort i oktober og vinteren har ikke plaget meg hittil.Lykke til!
    Stølen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •