En liten utfordring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En liten utfordring

Først vil jeg si at jeg har søkt og lest mye på forumet for å finne en løsning på problemet mitt, men ikke funnet noe, så jeg startet like greit en ny tråd.

Situasjonen er:
    - Bor i rekkehus (6 leiligheter) hvor det er en felles parabol.
    - Dette ble visstnok installert for 5-7 år siden.
    - hver leilighet har en kabel strukket ferdig.

- Lånte en CD dekoder av naboen for å være sikker på at kabelen i min leilighet var koblet til. Fikk bare inn God Channel, noe russisk etc, men så hvertfall at det var kontakt.
    - Nå som jeg prøver å finne kanaler på min nykjøpte dekoder (samme type: http://parabol.canaldigital.no/Parab...e/HD-dekoder/), får jeg bare opp at dekoderen ikke finner "starttransponder" når jeg søker på Thor.
    - Den finner Hotbird, men null treff på de tre andre.

- Naboen min har visstnok hatt besøk av en installatør 4-5 ganger p.g.a sin hd-dekoder fordi den krøller seg til med en gang det kommer en oppdatering e.l.
    - Naboen min mener installatøren sist bare ordnet alt med fjernkontrollen, men at han tidligere har måttet gjøre noe fysisk med switchen (som er på loftet til en annen nabo igjen)

Håper det er noe pinlig enkelt jeg har oversett og at meg og madammen snart kan se på tv igjen

Takker på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Linken til hvilken CD-tuner du har virker ikke. Men uansett: å prøve å finne ut av slike problemer med en CD (eller Viasat) tuner er som å lete etter en nål i en høystakk. De forutsetter at du har din egen parabol som er satt opp slik de har tenkt, og du har særdeles få hjelpemidler til å finne ut av feil.

I et lignede tilfelle brukte jeg en Dreambox (men det kunnet vært en viklen som helst alternativ tuner hvor en kan søke opp satellitter fritt og konfigurere DISEqC akkurat som en vil) og i mitt tilfelle var DISEqC (svitsjen) satt opp med Astar (19Ø) i posisjon 1, så Hotbird, Sirius (Astra4) og Thor (CD, 1V).

Så det var bare å bytte kabelen fra 4 til 1 så vriket det i mitt tilfelle. Veldig enkel løsning - men umulig å finne ut av med en CD-tuner.

En installatør kan selvsagt også hjelpe deg, men han koster nok mer enn en brukt Dreambox eller lignende, og du må nok komme til boden hvor din DISEqC er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •