Vu+ duo harddisk formatering og mounting

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Vu+ duo harddisk formatering og mounting

Har hatt Vu+ duo i to måneder nå. Problemet er at jeg ikke klarer å mounte den slik at den fungerer.
    Klarer å formatere den, og klarer noen ganger å mounte den i telnet i DCC. Da virker allt som det skal helt til jeg restarter boksen, da er harddisken borte, eller ikke mountet.Da går det ikke å mounte den igjen uten å formatere den først. Har prøvd omentrent alle tilgjengelige image uten at det nytter. Kjører nå VTI.
    Har god erfaring med dreambox.Har prøvd å formatere harddisken i DB 8000 og så flytte den over i Vu-en uten at det nytter.
    Har en WD harddisk på 1 tb som ble levert sammen med Vu-en fra Max Sat.
    Har i tillegg prøvd to andre 500 gb disker som funker helt fint i DB, men uten hell.
    Håper noen kan hjelpe meg slik at det er mulig å gjøre opptak med Vu-en min!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres nesten ut som om det er ett problem med boksen din.
    Ta en telefon til Maxsat, han er veldig flink og hjelpsom.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ove.p
    Har hatt Vu+ duo i to måneder nå. Problemet er at jeg ikke klarer å mounte den slik at den fungerer.
    Klarer å formatere den, og klarer noen ganger å mounte den i telnet i DCC. Da virker allt som det skal helt til jeg restarter boksen, da er harddisken borte, eller ikke mountet.Da går det ikke å mounte den igjen uten å formatere den først. Har prøvd omentrent alle tilgjengelige image uten at det nytter. Kjører nå VTI.
    Har god erfaring med dreambox.Har prøvd å formatere harddisken i DB 8000 og så flytte den over i Vu-en uten at det nytter.
    Har en WD harddisk på 1 tb som ble levert sammen med Vu-en fra Max Sat.
    Har i tillegg prøvd to andre 500 gb disker som funker helt fint i DB, men uten hell.
    Håper noen kan hjelpe meg slik at det er mulig å gjøre opptak med Vu-en min!!!
    Jeg tror du skal bytte image , da jeg opplevde samme feil men min VU+Solo og eksterne USB disken jeg hadde i bruk med denne med VTI 2.2
    Prøv Blackhole image , i denne kan du mounte /re-mappe ved å trykke 2 ganger på blå knapp .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil

Etter mye feilsøking så har han konkludert med at den interne SATA porten er defekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Jeg tror du skal bytte image , da jeg opplevde samme feil men min VU+Solo og eksterne USB disken jeg hadde i bruk med denne med VTI 2.2
    Prøv Blackhole image , i denne kan du mounte /re-mappe ved å trykke 2 ganger på blå knapp .
    Har prøvd Blackhole og mange andre image uten hell.
    Har nå sendt boxen tilbaketil Maxsat for å sjekke om det er hardwarefeil.
    Resultatet skriver jeg her straks jeg får tilbakemelding fra Maxsat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •