EPG/Enigma2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: EPG/Enigma2?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EPG/Enigma2?

I tidligere software på Enigma 2 har jeg bestandig fått et oppsett sånn at jeg får EPG fra nå og opp til en uke frem i tid for den kanalen jeg er på. Så valgte jeg pil høyre/venstre for å gå til neste eller forrige kanal. La inn siste PP på DM'en, og da får jeg hver kanal nå under hverandre og så trykke blå eller gul for å gå frem eller tilbake i tid. Sånn er det og med siste PLI på ET9000. Hvordan får jeg den EPG'en jeg hadde før/hva heter det...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er to måter å få EPG på:

Via parabol: både CD og Viasat sender EPG på én bestemt transponder

- CD på 10872V (der ligger/lå bla. Discovery Science men den flyttes i disse dager - så nå kan du ta f. eks Nickelodeon Nordic eller Visjon Norge)

- Viasat 11862V, f. eks FEM (på Astra 4A (= Sirius), ikke på Thor)

Om du er innom en av disse kanalene en liten stund vil EPG bli lastet ned automatisk. Fordelen er at de er jo er enkle å bruke og du får med alle kanaler, men de gir oftest utvidet informasjon bare for de par neste programmer.

Via Internett: Det er mange plugins i de fleste image til Dreambox, og ved å bruke dem kan du laste ned EPG via Internett. Disse plugins leser inn programoversikter fra forskjellige kilder og sender dem til deg (EPG MAP som har vært i PeterPan leser f.eks fra Dagbladets TV-oversikt).

Fordelen med disse er at du får komplett programinformasjon for opp til en uke framover (og ikke bare for Viasat og CD men også mange andre land), men du kan risikere at noen kanaler mangler, eller at de leserer fra oversikter slik at den utvidede programinformasjon kanskje er på svensk eller engelsk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •