vu+duo bildekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile vu+duo bildekvalitet

prøver ny tuner vu+duo hadde lyst på denne da den skal være ganske lik dreambox! har brukt ipbox 9000hd siste 2år, men syndes denne var litt tungvinn og bruke..så derfor vuduo, har lagt inn siste pli image da jeg kjenner denne i fra dreambox, syndes i første omgang at lyd og bilde på vu+duo virker dårligere end ipbox 9000hd både på sd og hd kanaler? er det noen annen image til vu+deo som kan gjøre bilde bedre på min vu+duo eller er det ingen ting og hente her???? takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder bilde, er det ingen som slår Ipbox. Har en selv, og en vu+duo.. Ipbox er i en klasse for seg selv..

Men, du kan jo prøve andre img, som BlackHole 1.42.. Da har du de siste driverne.. Og pluss det har oppsett for innstilinger av bilde..

Men, uansett. Vil ikke vu+ eller en dreambox ha noe å stille opp med, når det gjelder bilde i forhold til en ipbox

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei takk for svar, da fikk jeg bekreftet dette, da er det kansje lite vits og prøve noen annen image! ellers virker vu+duo meget bra

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Når det gjelder bilde, er det ingen som slår Ipbox. Har en selv, og en vu+duo.. Ipbox er i en klasse for seg selv..

Men, du kan jo prøve andre img, som BlackHole 1.42.. Da har du de siste driverne.. Og pluss det har oppsett for innstilinger av bilde..

Men, uansett. Vil ikke vu+ eller en dreambox ha noe å stille opp med, når det gjelder bilde i forhold til en ipbox
    Helt enig med deg djheaven.
    Tester tuner etter tuner, men dessverre ingen av de matcher IPbox 910 eller 9000 med DGS basert programvare, når det gjelder video.!
    Til deg "regors5" Jeg tror ikke du skal kvitte deg med Ipbox'n din ennå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

har testet en del imager til vu+duo siste dager da jeg ikke er helt fornøyd med bildekvaliteten, i forhold til ipbox 9000hd! et lite tips legg inn orginalimage først ta resett, og legg inn deretter den image som du ønsker, bilde blir da merkelig nok hakket kvassere,,,, men gled dere til neste pli image her blir det vesentlig bedre bilde,,,og noen andre godbiter for oss i norden,,,tenker da spesielt subtitle og audio....ellers er jeg kjempefornøyd med denne box,en kjempestabil...angrer egentlig ikke skifte fra ipbox,,,,,,,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @regors5
    Det med bedre subtitle og bilde på det neste pli var interessant. Du for holde oss oppdatert

Må gjøre noen tweaks i Video Enhancement og Autoresolution. Må prøve deg fram med disse instillingene. Ser endringene lettest på logoen i bildet syntes jeg.

Ikke sikker på hva de beste instillingene er men disse bruker jeg.
    Tar gjerne tips på bedre instillinger :-)

video enc setup
    scaler scarpness 128
    scarpness 128
    digital 4

autoresulotion
    enable yes
    sd interlace mode 576i
    show info screen no

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    @regors5
    Det med bedre subtitle og bilde på det neste pli var interessant. Du for holde oss oppdatert

Må gjøre noen tweaks i Video Enhancement og Autoresolution. Må prøve deg fram med disse instillingene. Ser endringene lettest på logoen i bildet syntes jeg.

Ikke sikker på hva de beste instillingene er men disse bruker jeg.
    Tar gjerne tips på bedre instillinger :-)

video enc setup
    scaler scarpness 128
    scarpness 128
    digital 4

autoresulotion
    enable yes
    sd interlace mode 576i
    show info screen no
    Det anbefales også video enhancement plugin dersom man oppskalerer SD til HD.

Det er disse settingene som utgjør de største forskjellene mellom diverse mottagere. I mange mottagere er disse settingene hardkodet. F.eks. mottagere som ikke er Linux E2 basert.

Etter min mening har ikke VU+ noe bedre eller dårligere kvalitet enn andre HD mottagere. Fordelen med E2 mottagerene er at man selv kan tweake kvaliteten. Vi har alle forskjellige meninger om hva som er bra bilder så da er det viktig med mulighet for å justere selv.

Videoenhancement + oppskalering SD->1080i resulterer hvertfall i betydelig bedre SD kvalitet på min Pioneer 507XA. Det er min subjektive mening, andre vil muligens mene noe annet basert på hva man er vant til. Mange MPEG2 SD kanaler har såpass dårlig kvalitet at litt mosquito noise, mpeg noise og antiblokking filtrering gir bedre subjektiv kvalitet. Aktiverer man slike funksjoner i TV'n så filtreres sannsynligvis også HD kanaler og det er jo litt synd....

Oppskalerer derfor til 1080i med mosquito noise, mpeg noise og antiblokking filtere. Broadcom hardwaren gjør også adaptive motion compensation ved oppskalering. Det tror jeg ikke så mange TV'er gjør siden det krever mye CPU. Dekoderen får massevis av motion informasjon "helt gratis" direkte fra MPEG2& MPEG4 video uten at CPU i mottager behøver å analysere "motion".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei ok ser at disse plugin ligger inne i flere imager, har hengt meg litt opp i pli image ! disse må da lastes ned selv, kan ikke med hånden på hjerte si disse plugin gjør noen stor forskjell i pli image? og angående bildekvalitet vu+duo kommer den garantert til og bli bedre, da drivere er under stadig utvikling. noe som kjennetegner alle linux motakere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest denne tråden med stor interesse fordi jeg er rett rundt hjørnet til å skaffe meg ny tuner. Har ingen erfaring med Linux så langt, men er vel bare å hoppe i det?:-D
    For meg er det bildekvaliteten som er absolutt viktigst. Har søkt litt på forumet ang bildekvalitet, men ikke funnet så mange anbefalinger.
    Hadde i utgangspunktet vurdert VU+ duo, men utfra denne tråden er kanskje IPbox 9900 et vel så bra valg for min del, eller?
    Ser at det er mulig å tweake endel på innstillingene på VU+, betyr det at man kan nærme seg kvaliteten 9900 har out of the box?
    Som nybegynner er det et poeng at det ikke er alt for krevende å sette opp tuneren til å levere max ytelse.
    Hva synes dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hvordan ipbox 9900 er! men den jeg refererer til er ipbox 9000hd og min personlige mening! er at det er bedre bilde på ipbox 9000hd...men jeg trur på sikt at vu+duo vil bli betraktlig bedre , dette trur jeg det kun er snakk om bedre drivere, har hatt en del tunere og kan absolutt anbefale vu+duo, denne er meget stabil, og et helt overlegent brukergrensenitt, ipbox er litt kjedelig....så er heller ikke prisen skremmende...så er også support også på topp..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen drno:

Når det gjelder bilde er ipbox 91/910/9000HD best..
    Men, der stopper det.
    Selve bruken av img, og legge inn programvare, utvikling av drivere osv osv, er dårligere på ipbox en vu+.

IPbox, er ut fra min erfaring nå, ustabil, og for tungvindt til å bruke, for den dødlige i gata...

Så, skal du ha en boks, som er stabil. Og som gjør det DU vil, og er rask, og lett å opgradere, er vu+ uten tvil et bedre valg, en alt annet. Pr dags dato...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode tips folkens!
    Blir vel at jeg går for en VU+ da tenker jeg. Stabilitet, brukervennlighet og ikke minst jevnlige oppdatering av images/drivere er definitivt viktig. Ser jo dessuten at på forumet her er det mange kompetente folk som har peilig på VU! Viktig det for oss nybegynnere!:-D
    Gammeltuneren min er en Sagem:twisted: fra CD, så regner med at VU+ leverer betydelig bedre bilder enn denne uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer IKKE til å angre. Har hatt vu+ lang tid nå, pluss jeg har et par andre bokser. Men vu+ er overlegen. Og når man legger inn rette plugin, for justering av bilde. Blir det meget bra...

En annen fordel, er at vu+ har veldig mange imgteam nå, og er under enorm utvikling. Så, jeg anbefaller deg å lese litt om div img, så du har det klart når leketøye ditt kommer...

Og som du sier, det er veldig mange som har vu+ nå, og har enorm erfaring.. Så bare spørr om alt du skulle lure på

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vu+duo bildekvalitet

Enig i de foran nevnte betraktninger.Har hatt IP910 selv men lynet tok desverre boksen.Tenkte å kjøpe en ny 9000 box men ble anbefalt VU+ ,meget enkel å bruke,rask,men var nok litt misfornøyd med billedkvaliteten sammenlignet med 910.Har prøvd forskjellige Img men ikke helt fornøyd .
    Har nettopp installert SIF team sitt image og synes HD kanalene er fullt på høyde med Ip910 sitt bilde.Litt omstendig å bruke men det er nok en treningssak.
    Anbefales!
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sifteam har jeg faktisk ikke prøvd! ellers har jeg vel hatt de fleste inne i box,en syndes personlig att pli skiller seg litt ut bildemessig av de jeg har testet , kansje ikke så fanzy? men fungerer knirkefritt. trur ikke jeg har hatt en tuner som har vært så stabil som vu+duo noen gang,,,så her har du fått kjøpt deg en virkelig god tuner...så lykke til...kunne vært intresant og åpnet en tråd for oppsett og hva slags tv man har koblett opp...så kan man få litt tips etterhvert?for det er vel liten tvil at her er det mye og hente og lære....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen TV-apparater er like, og dermed er det vanskelig å lage en tuner som gir perfekt bilde på alle skjermer. Jeg har en Samsung LED-TV, og har nå justert og tweaket settingene i tuneren, og resultatet er at Vu+ Duo gir et bedre bilde på min TV, enn hva IP91 gjør.

Smaken er som baken, og i tillegg er ingen TV-er like... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Ingen TV-apparater er like, og dermed er det vanskelig å lage en tuner som gir perfekt bilde på alle skjermer. Jeg har en Samsung LED-TV, og har nå justert og tweaket settingene i tuneren, og resultatet er at Vu+ Duo gir et bedre bilde på min TV, enn hva IP91 gjør.

Smaken er som baken, og i tillegge er ingen TV-er like... 8)
    Jeg har også en Samsung LED, kunne du tenke deg å dele settingene på boksen din?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dele settingene..? Tja, det går vel bra, men ikke glem faktoren med egen preferanse da.

På TV-en har jeg:
    Modus: Standard
    Bakg.belysn. :6
    Kontrast: 75
    Lysstyrke: 45
    Skarphet: 50
    Farge: 47

Avanserte innstillinger
    Svarttone: Mørk
    Dynamisk kontrast: Lav
    Resten under avanserte innstillinger er standard.

Vu+ Duo:
    Image: VIX 1.3
    Kontrast, saturation, hue og lysstyrke er satt til 128.
    Scaler sharpness er på 0
    Sharpness 171
    Resten er på 0/urørt

Autoresolution er AV, da jeg synes SD-sendingene er best slik. Konturene i bildet ble mer unyansert om jeg hadde den PÅ. I alle fall på min TV. For øvrig er det en 32". Jeg har en 40" også, men der bruker jeg en annen tuner.

Lykke til, men ikke heng meg om du ikke blir fornøyd. Husk at mange parametre spiller inn. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tuner og tv. Så glemer enkelte en viktig ting. Kabel. Den HDMI kabelen som er med. Får å si det rett ut, den er ubrukelig.

Jeg har en Hi-end HDMI kabel, og det er stor forsjell på bilde bare med den.

En sånn kabel koster heller ikke mange kr..

ARGON 5103H HDMI kabel | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Når det gjelder tuner og tv. Så glemer enkelte en viktig ting. Kabel. Den HDMI kabelen som er med. Får å si det rett ut, den er ubrukelig.

Jeg har en Hi-end HDMI kabel, og det er stor forsjell på bilde bare med den.

En sånn kabel koster heller ikke mange kr..

ARGON 5103H HDMI kabel | Hi-Fi Klubben
    Der er jeg totalt uenig! En HDMI-kabel er en HDMI kabel, uansett om den koster 1 kr eller 100000000000 kr. Eneste unntak er LANGE kabler kan det bli noe tap i enn billigere kabel. Ellers kan dårlig byggekvalitet forårsake at kabelen går i stykker på de simpleste.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •