Ingen interesse for oppgradering av private parabolanlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen interesse for oppgradering av private parabolanlegg?

Hei!
    Vi ønsker å modernisere og oppgradere vårt sju år gamle, private parabolanlegg, men har ikke fått respons fra noen av de to forhandlerne/ montørfirmaene vi har forespurt (de to vel største i Akershus og Oslo). Er det slik at bransjen ikke lenger påtar seg oppdrag på privatanlegg, eller har jeg bare vært uheldig med de firmaene jeg har forespurt? Interessant å høre om andre har gjort tilsvarende erfaringer.

Anlegget vi ønsker å oppgradere består forresten av tuner Force D-Master 1155S, med antenne Raven Gemini Elliptical 70 cm og fire stk LNB'er MTI Greyline AP8-XT2 Universal LNBF. Anlegget mottar fra 1W, 5Ø, 13Ø og 19,2Ø. Oppgraderingen skal bestå av ny HD-tuner og utvidelse til en femte posisjon (28,2Ø, om mulig). Ev modernisering ved utskifting av LNB'er og kabel.

Dersom noen vet om firmaer i Akershus og Oslo som gjerne påtar seg slike oppdrag, hører jeg gjerne om det. På forhånd takk for tips!

/perjol

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cAnal dIgital og Viaskvatt er ikke akkurat lettvinte å ha med å gjøre.

Stort sett trenger man vel ikke å bytte selve disken, hvis det ikke er av estetiske årsaker? De nye er stort sett bare dårligere enn de gode gamle uansett... I alle fall de som leveres som standard.

For å si det slik, tror du kommer til å bli rimelig skuffet over de tunerne som CD & Via klarer å servere 7 år etter at du kjøpte et kvalitetsprodukt. Bildet vil jo selvfølgelig være bedre på HD og du får muligheten til lagring/opptak, men spørsmålet er om det er verdt det ... Og det må være opp til deg.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker @perjol om montører som holder på med parabolanlegg og siden jeg ikke er fra det området var desverre bare det jeg ville påpeke .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perjol
    Hei!
    Vi ønsker å modernisere og oppgradere vårt sju år gamle, private parabolanlegg, men har ikke fått respons fra noen av de to forhandlerne/ montørfirmaene vi har forespurt (de to vel største i Akershus og Oslo). Er det slik at bransjen ikke lenger påtar seg oppdrag på privatanlegg, eller har jeg bare vært uheldig med de firmaene jeg har forespurt? Interessant å høre om andre har gjort tilsvarende erfaringer.

Anlegget vi ønsker å oppgradere består forresten av tuner Force D-Master 1155S, med antenne Raven Gemini Elliptical 70 cm og fire stk LNB'er MTI Greyline AP8-XT2 Universal LNBF. Anlegget mottar fra 1W, 5Ø, 13Ø og 19,2Ø. Oppgraderingen skal bestå av ny HD-tuner og utvidelse til en femte posisjon (28,2Ø, om mulig). Ev modernisering ved utskifting av LNB'er og kabel.

Dersom noen vet om firmaer i Akershus og Oslo som gjerne påtar seg slike oppdrag, hører jeg gjerne om det. På forhånd takk for tips!

/perjol

Hvilke firma er det snakk om? Det er vel ikke CD eller Viasat for deres tunere er uegnet til dine ønskemål.Du må gå får linuxtunere som Dreambox eller tilsvarende av andre merker.Raven G70 er vel litt liten for og få med 28,2 øst.
    Du bør gå for Raven G90 med 5 holdere for og få med 28,2 øst.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Nå snakker @perjol om montører som holder på med parabolanlegg og siden jeg ikke er fra det området var desverre bare det jeg ville påpeke .
    Mhm, og hvem er deres kunder i første rekke?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hvilke firma er det snakk om? Det er vel ikke CD eller Viasat for deres tunere er uegnet til dine ønskemål.Du må gå får linuxtunere som Dreambox eller tilsvarende av andre merker.Raven G70 er vel litt liten for og få med 28,2 øst.
    Du bør gå for Raven G90 med 5 holdere for og få med 28,2 øst.
    Takk for anbefalinger. Nei, det er ikke snakk om CD og Viasat (de monterer vel forresten ikke selv), men Norsk Antenneservice (Oslo Antenneservice) og Tveco (Skedsmo). Tenkte jeg skulle la være å henge ut noen, men nå har jeg vel gjort det ...

Min mistanke er kanskje at markedet for private parabolinstallasjoner er mettet, og at de ikke "gidder" påta seg slike småoppdrag - i det minste ikke i Akershus og Oslo.

/perjol

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

haha

Odd Rygh gir deg spagetti av et kabelsurr. ERFARING!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile