Sende melding med DCC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sende melding med DCC

Dette er egentlig et off-topic spørsmål, men kanskje noen av dere kan svare på det likevel.
    Ved hjelp av DCC kan en sende melding til tuneren, i mitt tilfelle en Vu+Duo, som da popper opp på fjernsynet.

Finnes det en måte eller et program en kan sende tilsvarende meldinger til andre maskiner på sammen nett, lokalt?

Hadde vært artig å kunne sende melding til poden, typisk; "Nå må du logge av, og komme å spise kvelds!", eller "Logg av og begynn på leksene!"

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Dette er egentlig et off-topic spørsmål, men kanskje noen av dere kan svare på det likevel.
    Ved hjelp av DCC kan en sende melding til tuneren, i mitt tilfelle en Vu+Duo, som da popper opp på fjernsynet.

Finnes det en måte eller et program en kan sende tilsvarende meldinger til andre maskiner på sammen nett, lokalt?

Hadde vært artig å kunne sende melding til poden, typisk; "Nå må du logge av, og komme å spise kvelds!", eller "Logg av og begynn på leksene!"
    Du kan gjøre dette i web interface.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell slikt man har msn, facebook og andre sosiale medier til =)

Ellers er det fult mulig å benytte seg av cmd til å sende mld til pc'n på samme nett =)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Er vell slikt man har msn, facebook og andre sosiale medier til =)

Ellers er det fult mulig å benytte seg av cmd til å sende mld til pc'n på samme nett =)
    Joda, jeg er jo klar over mulighetene med de sosiale mediene, men da er en avhengig av at mottaker er pålogget på de, og av vi er "venner". Ikke alltid de unge lovende er interessert i å være venner med foreldrene på slike medier...

Det jeg var ute etter var om det var mulig å sende en melding til en annen på nettet hjemme, hvorpå da meldingen popper opp på vedkommendes skjerm, uavhengig av hva de driver med på maskinen.

Hvordan kan en bruke cmd på dette, hvilke komandoer bruker jeg? Er kjent med å pinge maskiner via cmd, men ikke stort mer....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Hvordan kan en bruke cmd på dette, hvilke komandoer bruker jeg? Er kjent med å pinge maskiner via cmd, men ikke stort mer....
    Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    net send navn-på-pc meldingen

I tillegg må "messenger" aktiveres i services på pc'n som skal motta meldingen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •