Erstatning for eldre Force. Anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Erstatning for eldre Force. Anbefalinger?

Vurderer å kjøpe ny satelittmottaker til mine foreldre i julegave. De har fra før en eldre Force som begynner å skrante. Den bråker mye og har en del 'hickups' (muligens fordi firmware ikke oppdateres), samt problemer med innebygd harddisk (opptak forsvinner).

Parabolen har to (dual?) hoder så en mottaker med to tunere er vel å foretrekke (så det er mulig å ta opp, mens man ser på annen kanal, evt. ta opp fra to kanaler samtidig).

Ønsker konkrete forslag til mottaker som tar Canal Digital kort, har HDMI-utgang, innebygget hard-disk, er brukervennlig og har 'anstendig' billedkvalitet (skal kobles til 42" Panasonic plasma). Helst ikke over 4000 kroner, hvis det er mulig.

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer diezel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Force i mange år og har nå kjøpt en Technisat DIGIT HD8-SX. Anbefales.

Men med dine krav om innebygd HD (HD8-SX kan du enkelt koble til en hvilen som helst ekstern HD, eg har en liten 2,5" 500 GB. Eller ta opp på USB-stick, eller også minnekort) og to tunere kan du se på DigiCorder HD S2X Plus modellen.
    TechniSat DigiCorder HD S2X Plus, black, 500 GB [0156/4720]

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Har en god magefølelse for TechniSat og det ser ut som denne finnes i en utgave med 160GB hard-disk til overkommelig pris. Den får jo hederlig omtale i siste nummer av Hjemmekino også, men de har noen invendinger mot EPG: "Det som dog volder en hel del problemer er EPG-en. På dette området er man nødt til å gjøre en jobb manuelt for å få det korrekt. Man må velge satelitt, frekvens, polarisering, symbolrate, PID og Service-ID manuelt. I tillegg må man velge hvilke kanaler man vil hente EPG for". Stemmer dette og er det veldig plundrete? Jeg bor langt unna mine foreldre og har ikke anledning til å drive daglig support.

Hvor er det ellers greit å handle TechniSat? På web-sidene til Tantec og ndtshop blir jeg ikke så veldig klok :-? .

Newcomer diezel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argus:

Trenger bare å stille inn dette en gang, og markere EPG på kanalene en ønsker. Er ikke noe problem.

Eg kjøpte min hos Tantec via Finn.no. 2690,- kr inkl. frakt.
    Satelittmottaker Technisat Digit HD8 SX, HD-mottaker u/ hdd.

Den andre modellen med 160 GB HD ser ut til å være utsolgt.
    Satelittmottaker Technisat Digicorder HD S2 Plus 160GB PVR -

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •