Årets siste dilemma, Canal Digital eller Viasat? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, takk for svar.
    Så egentlig bør jeg ta en ny justering ved at fruen står ved TV og ser på signalstyrken mens jeg er på taket og justerer?
    (motordrevet antenne er ikke aktuelt).
    Vil en ny HD tuner gi bedre signaler?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Så egentlig bør jeg ta en ny justering ved at fruen står ved TV og ser på signalstyrken mens jeg er på taket og justerer?
    Ja, det høres ut som eg god idé. Det er helt sikkert rom for fintuning.

Når det gjelder selve signalstyrkeskalaen, har florrepus allerede sagt at den varierer fra tuner til tuner da de har forskjellige referanser. Jeg har f. eks hd pvr fra CD som viser ca 69-70. Jeg har hd pvr fra viasat som viser 100. Og jeg har hd tuner fra viasat (uten pvr) som kun viser 50-55. Alle disse fungerer uten dropouts eller andre problemer.
    Slik at skalaen i seg selv forteller ikke nødvendigvis så mye om hvor godt signal du har.

Det som er interessant er hvor på skalaen du begynner å få problemer og hvilke marginer du har i forhold til dette punktet.
    Såkalt LNB paraply kan også anbefales for å unngå bortfall ved tungt snøvær/regnvær.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ja, det høres ut som eg god idé. Det er helt sikkert rom for fintuning.

Når det gjelder selve signalstyrkeskalaen, har florrepus allerede sagt at den varierer fra tuner til tuner da de har forskjellige referanser. Jeg har f. eks hd pvr fra CD som viser ca 69-70. Jeg har hd pvr fra viasat som viser 100. Og jeg har hd tuner fra viasat (uten pvr) som kun viser 50-55. Alle disse fungerer uten dropouts eller andre problemer.
    Slik at skalaen i seg selv forteller ikke nødvendigvis så mye om hvor godt signal du har.

Det som er interessant er hvor på skalaen du begynner å få problemer og hvilke marginer du har i forhold til dette punktet.
    Såkalt LNB paraply kan også anbefales for å unngå bortfall ved tungt snøvær/regnvær.
    Takk for svar.

Paraply er allerede på plass.
    Har bare benyttet CD 2 dager og bare i strålende, fint vær. Enda ikke hatt problemer med dropout. Kanskje dette er et "ikke problem"

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •