HD kanal flyttinger på 1-west i Januar 2011 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for den infoen Bobben1.
    Kanal listene med favoritter osv ble også automatiskt oppdatert til Rolloff 0.25 etter jeg scannet alle frekvensene på nytt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei... her får jeg ikke inn de nye frekvensene... Som 10778V. Har fulgt listen til florrepus, og satt i gang søk på DM800.

Er det en bitte liten detalj som mangler for å få inn de nye frekvensene på 1W..?
    Eller er det en "krevende" frekvens for LNB eller DM800?

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Nei... her får jeg ikke inn de nye frekvensene... Som 10778V. Har fulgt listen til florrepus, og satt i gang søk på DM800.
    Samme her. Har en Vantage HD 7100.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte nå å legge inn med 0.25, men får fremdeles ingen kanaler. Det jeg merker med i oversikten er at jeg har ingen kanaler med DVB-S2, kun DVB-S.

Ser jeg har litt dårlig signal om dagen, kan de være grunnen? Får som sagt inn alle andre kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dialafc
    Forsøkte nå å legge inn med 0.25, men får fremdeles ingen kanaler. Det jeg merker med i oversikten er at jeg har ingen kanaler med DVB-S2, kun DVB-S.

Ser jeg har litt dårlig signal om dagen, kan de være grunnen? Får som sagt inn alle andre kanaler.
    Jeg forstår ikke helt hva du mener?? Bortsett fra NRK sender all HD-kanaler på Thor og Astra4 på DVB-S2. Så du kan ikke si at du får inn alle kanaler, men ingen med DVB-S2.

For øvrig ligger alle mine CD og Viasatkanaler på mellom 13-14 dB.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Roll-off styrer den totale båndbredden som filteret i tuneren er satt opp med. Det angir hvor bratt flankene på det variable båndbredde filteret i mottageren skal være. Dette filteret i tuneren benyttes til å kun plukke ut ønsket signal til demodulering. Feil roll-off kan føre til noe redusert SNR.

Det vises et eksempel på wikipedia for et lavpass filter men prinsippet er det samme for båndbredde filter.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...h_multiple.svg

En roll-off på 0.25 gir mindre total båndbredde enn roll-off på 0.35.

DVB-S2 transponderene på Canal Digital benytter alle en roll-off på 0.25.
    Jeg skjønner det er lenge siden jeg var god på satellitt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Jeg forstår ikke helt hva du mener?? Bortsett fra NRK sender all HD-kanaler på Thor og Astra4 på DVB-S2. Så du kan ikke si at du får inn alle kanaler, men ingen med DVB-S2.

For øvrig ligger alle mine CD og Viasatkanaler på mellom 13-14 dB.
    Jeg får kun inn NRK HD. Alle andre kanaler jeg får inn er DVB-S. Ingen andre HD-kanaler kommer inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får kun inn NRK HD. Alle andre kanaler jeg får inn er DVB-S. Ingen andre HD-kanaler kommer inn.
    Gitt at det er en DM800HD du har (som altså kan ta inn HD = DVB-S2 kanaler) så er min eneste teori at det er fysisk feil på den eller at det er feil i programvaren. Derfor foreslår jeg at du legger inn imaget på nytt, og fungerer det fortsatt ikke at du sender den til reparasjon.

Du kan forsåvidt prøve med Slett før søking Nei, men siden du ikke får inn noen HD-kanaler må det være noe fundamentalt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk inn disse før (f.eks. TV2 PL HD). Det er nå når jeg skal søke dem frem på ny frekvens at jeg ikke får dem frem.

Nå har jeg lest på et annet forum at DVB-S2 er litt mer kresen på SNR. Har i det siste slitt litt med lavere SNR enn tidligere, så det kan kanskje være grunnen. Tror kanskje noe snøfall fra taket flyttet litt på antennen. Skal finjustere antennen og se om de da kommer tilbake.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk inn disse før (f.eks. TV2 PL HD). Det er nå når jeg skal søke dem frem på ny frekvens at jeg ikke får dem frem.

Nå har jeg lest på et annet forum at DVB-S2 er litt mer kresen på SNR. Har i det siste slitt litt med lavere SNR enn tidligere, så det kan kanskje være grunnen. Tror kanskje noe snøfall fra taket flyttet litt på antennen. Skal finjustere antennen og se om de da kommer tilbake.
    Alle TV2 PL HD kanalene er flyttet fra DVB-S til DVB-S2 så det kan nok være dårlig signal som gjør at du ikke får dem inn nå.
    1° West info board - TelenorSBC

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har hatt trøbbel med de nye frekvensene, fått noe "gjennombrudd"?

Jeg får inn horisontal kanalene, som 10747H med TV2 PL HD. Mens vertikale som 10778 med Eurosport 2HD ikke fås inn. Av dekningskartet som Bobben har her, viser jo at både H og V har like stor signalstyrke.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Dere som har hatt trøbbel med de nye frekvensene, fått noe "gjennombrudd"?

Jeg får inn horisontal kanalene, som 10747H med TV2 PL HD. Mens vertikale som 10778 med Eurosport 2HD ikke fås inn. Av dekningskartet som Bobben har her, viser jo at både H og V har like stor signalstyrke.
    Det er veldig viktig at polarisasjonen (skew) er justert korrekt i LNB siden det sendes både på horisontal og vertikal fra 10778. For 10747 sendes det i øyeblikket kun på horisontal polarisasjon men det kan sikkert endre seg. Dvs. for 10747H så vil du ikke få noen problemer med feiljustert LNB. Sidemating kan ha en lei tendens til å redusere isoleringen mellom polariasjonene dersom antennen ikke er beregnet for sidemating (f.eks. Torodial antenne). Feiljustert antenne reduserer også crosspolisoleringen ganske ekstremt. ca. 1 grads feiljustering i azimuth vil påvirke krysspol isoleringen dramatisk for en offset antenne.

Multiswitcher og quad/quatro LNB'er kan også redusere signalkvalitet pga. "crosstalk" (isolering mellom polarisasjoner).

Dersom du ikke benytter CD's standard Triax 60cm og LNB som passer til antenna så må i tillegg til antennejustering og LNB "vridning" passe på at alt utstyr har høy isolering.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok atter et kanalsøk i dag. Da dukket plutselig Eurosport HD opp. Det er vel svakt signal også. 53% på DM800. Men det funker greit å se kanalene med den signal styrken. Dog værre å få inn de nye på V.

Nå mangler vel bare 10903V m TV2 her. Går fremover.

Må vel satse på parabol m/motor. Har i dag Nordsat 99 m/4 hoder. Det er en "tøff" løsning for 1W. Men antenna kunne kanskje vært finjustert. Maaange år siden sist.

Selve antenne ledningen inn til boks syns jeg virker "spinkel". Er nok langt bedre antenne kabler å få kjøpt. Noen anbefalinger?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •