Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 455
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Back on track

Hitler. Sånn, da tilsier vel de uskrevne forumregler at vi er ferdige og kan returnere til det tråden egentlig handler om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dytt

Sitat Opprinnelig postet av boxer1
    Hva med smargo kortleser? Funker den?
    Dette pga NDS kort som skal leses ved 3.3V.

Er det mulig å få gbox til å kjøre på denne eller mbox med gbox protokollen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått meg ET9000. Funker for det meste bra og flott boks.
    Men sliter med å komme meg på nett.
    Kjører nettverkstest og da feiler ip adresse og navneserver.
    Den skal være satt opp til å få adresse fra dhcp.

Noe annet jeg må stille inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være noe problem å hente IP-adresse og andre innstillinger med DHCP, men anbefaler deg å sette opp manuelt.
    Da slipper du å finne IP-adressen til boksen hver gang du skal overføre opptak med FTP eller hvis du skal bruke webinterface i nettleseren din.
    Vil nok løse problemene dine også å sette opp manuelt.

Windows-knapp + R -> cmd -> ipconfig /all for å hente instillingene i Windows. Bruk samme på boksen, men velg en ledig IP-adresse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sette opp med cam

Sitat Opprinnelig postet av HillClimber
    Ja var det jeg mente jeg hadde lest meg til.
    Vet egentlig ikke hva jeg har gitt meg i kast med men denne tuneren
    har en del ting som jeg ønsker å litt til.
    Det første jeg gjorde var å lese tråden her som jeg helt ærlig ikke
    skjønner så mye av for jeg har aldri vært borti noe mer avansert
    enn force duomaster som begynner å takke for seg.
    Men jeg gir ikke opp før jeg har begynt å rekner med det blir en
    hard helg med mye frustrasjon da data kunnskapene min ikke
    er så bra som dem burde være.
    Rekner faktisk ikke med å få noe hjelp nei :-?
    Leverandør anbefalte meg å registrere meg her for beste support.....
    Er sikker på jeg blir fornøyd når jeg får den igang så det er det jeg
    sikter mot
    Hei !
    Forstår akkurat hvordan du har det, men husk at øvelse gjør mester. Om du trenger hjelp så kan eg uten problemer hjelpe deg, dette er ikke vanskli, har du først gjort det en gang ser du egentlig hvor enkelt det var. Har for ikke så lengesiden kjøpt en ET 9000 boks selv og den er veldig rask og enkel å sette opp. Så nøl ikke, ta kontakt så kan eg hjelpe deg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei

Du kan sende meg tlf nr. på pm så ringer jeg på i morgen eller
    onsdag.
    CT finner ingen nettverk med usb fra mobilt bredbånd......,er jeg nødt
    for å bruke RJ45 kontakt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

softcam cd

Har innstallert et par softcamer ccam + mgcam, men får ikke cd kortet til å virke. Har prøvd chip begge veier for sikkerhets skyld. Noe spesielt triks?

Søkte litt på forumet uten å finne svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk bare CCcam du. Har du laget en config-fil? CCcam.cfg, søk på Google.
    Sette kortet med chip ned i nederste kortleser i boksen.

Du får ikke startet CCcam før du har laget en CCcam.cfg-fil, den kan bare være tom.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HillClimber
    Hei hei

Du kan sende meg tlf nr. på pm så ringer jeg på i morgen eller
    onsdag.
    CT finner ingen nettverk med usb fra mobilt bredbånd......,er jeg nødt
    for å bruke RJ45 kontakt?
    Hei,
    Mobil bredbånd adapter i ET 9000 vil dessverre ikke fungere, du er nødt å bruke LAN ( RJ45 ) utgangen for konfigurasjon av dine nettverk instillinger.

Hvis du har en nabo eller venn, som har router , ta mottakeren ditt , prøv å integrere din ET 9000 i dens nettverk og oppgrader tuneren. Du kan også koble din mottaker trådløst til eksisterende nettverk , med USB Trådløs adapter ( ikke mobil bredbånd adapter! )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet meg opp hos en kamerat igår så nå fungerer den utmerket
    Må nok skaffe USB trådløst for fremtidige oppgraderinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spotify/Wimp

jeg kunne tenke meg Spotify/Wimp på min Clarke-Tech ET-9000 alla denne linken:
    Her er Spotify-boksen - Teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Noen som vet hvor jeg finner mgcam til Support Image V 1.1 og hvordan finner jeg gjen camen i image etter install?
    har prøvd softcammanager til vix team, men den virker ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen min har nå hengt seg. Har prøvd en rekke restarter.
    Booter opp til der det står E2 starting.

Må jeg da innstallere image på nytt?
    Hva skal jeg da gå for tro?

LØST: hadde bare for dårlig signal på kanalen den prøvde å vise.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clarke-tech ET9000 vs. VU+ Duo

Jeg ser at flere her mener at Clarke-tech ET9000 er teknisk litt bedre enn VU+ Duo. Sjøl har jeg hatt en VU+ Duo et års tid nå, og fikk ut i fra det jeg har lest her i forumet lyst til å anskaffe også en Clarke-tech ET9000. Min vurdering så langt:

1. Den røde lampen i VU+ Duo sitt panel som lyser ved opptak til HDD er tydelig og praktisk. Den savner jeg i Clarke-tech.
    2. Clarke-tech ET9000 bruker en standard fjernkontroll. Den virker inn på annet AV-utstyr som jeg har, og slår dette utilsiktet av og på.
    3. Clarke-tech ET9000 har ikke kjølevifte som standard. Jeg bestilte mitt eksemplar med vifte, men er ikke sikker på om leverandøren monterte en slik. Lyd fra vifte kan jeg ikke høre, og boksen blir atskillig varmere enn VU+ Duo. Dermed kan jeg ikke ha en annen enhet oppå Clarke-tech slik som jeg kan ved VU+ Duo, og får et plassproblem. Kan det være en ”fan control” innstilling som jeg ikke finner? Jeg bruker OpenPLi image.
    4. Til å redigere kanallistene bruker jeg DreamSet 2.34. TV-listene går greit, men radiolistene får jeg ikke lagt inn i Clarke-tech. Vi hører mye på radiokanaler over satellitt, og redigering med fjernkontrollen blir for tungvint.

Det ovennevnte var uproblematisk i VU+ Duo, men der bruker jeg image Black Hole 1.45.
    Nå er nok mine Linus-kunnskaper under gjennomsnittet for dem som skriver på dette forumet, så det kan være en forklaring på min erfaring. Foreløpig har jeg permittert min Clarke-tech.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei dette var nyttig informasjon, har selv vuduo og vurdert clarke tech! men holder litt igjen p.g.a. at jeg er meget fornøyd med min vuduo. Ser du noen forskjell på bildekvaliteten på disse boksene? og er det noen vesentlig forskjell ved bruk av fjernkontrollene??

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vuvuzela
    Jeg ser at flere her mener at Clarke-tech ET9000 er teknisk litt bedre enn VU+ Duo. Sjøl har jeg hatt en VU+ Duo et års tid nå, og fikk ut i fra det jeg har lest her i forumet lyst til å anskaffe også en Clarke-tech ET9000. Min vurdering så langt:

1. Den røde lampen i VU+ Duo sitt panel som lyser ved opptak til HDD er tydelig og praktisk. Den savner jeg i Clarke-tech.
    2. Clarke-tech ET9000 bruker en standard fjernkontroll. Den virker inn på annet AV-utstyr som jeg har, og slår dette utilsiktet av og på.
    3. Clarke-tech ET9000 har ikke kjølevifte som standard. Jeg bestilte mitt eksemplar med vifte, men er ikke sikker på om leverandøren monterte en slik. Lyd fra vifte kan jeg ikke høre, og boksen blir atskillig varmere enn VU+ Duo. Dermed kan jeg ikke ha en annen enhet oppå Clarke-tech slik som jeg kan ved VU+ Duo, og får et plassproblem. Kan det være en ”fan control” innstilling som jeg ikke finner? Jeg bruker OpenPLi image.
    4. Til å redigere kanallistene bruker jeg DreamSet 2.34. TV-listene går greit, men radiolistene får jeg ikke lagt inn i Clarke-tech. Vi hører mye på radiokanaler over satellitt, og redigering med fjernkontrollen blir for tungvint.

Det ovennevnte var uproblematisk i VU+ Duo, men der bruker jeg image Black Hole 1.45.
    Nå er nok mine Linus-kunnskaper under gjennomsnittet for dem som skriver på dette forumet, så det kan være en forklaring på min erfaring. Foreløpig har jeg permittert min Clarke-tech.
    1) Velg "Tilpass" meny , her finner du valg "Vis blinkende klokke i display under innspilling " , sett den på "Ja" . Når du tar opp , skla du se i display vertikal stolpe som beveger seg opp og ned , den bekrefter grafisk at opptakk er igang ! Den er faktisk velldig vanskelig å overse Jeg savner ikke den "røde " Led'n til Vu+ i det hele tatt på min ET 9000.
    2) Hvis IR koden til ET 9000 er tilnærmet lik en annen AV apparat i huset, er det lite du kan forandre selv. Jeg opplever ikke samme med plasma fra LG og AV forsterker fra Onkyo med min ET 9000, men har problemer med fjernkontrollen til en annen mottaker - "Collstream Neo" som skrur av og på min HDMI switch .
    3) I tillegg til fisysk montert vifte bør du overføre via FTP en plugin med navn : "Fan Setup" . I konsolen til denne kan du velge om du vil skru av og på vifta.
    4) Har nettopp sjekket redigering av Radio Favoritt liste, har tilføyd flere radio kanaler i Radio "Favoritt liste" , har også prøvd å flytte på disse opp og ned , lagre og overskrive nåværende , alt fungerer fint med Dreamset 2.34 hos meg !
    Det er IKKE snakk om å permittere min ET 9000, tvert imot , vurderer å kjøpe en til , når den den går litt ned i pris.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hører mye på radiokanaler over satellitt, og redigering med fjernkontrollen blir for tungvint.

[/QUOTE]

Hvis du hører mye på radio kanaler over satellitt, kommer du garantert til å like "shoutcast" plugin - nettradio stream. Installer denne manuelt via /tmp og nytt 1000-vis av nettradio fra hele verden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei veldig bra digitech! blir nok en clarke tech her etterhvert ser prisene faller litt i europa på clarke tech nå! ser du for dem for u godt underkant av 3500

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fornøyd med boksen min ET9000, men det gjentstår en del oppsett.
    Jeg er nybegynner på denne software , Dream - Enigma osv.

Savner en fin EPG. Kona ønsker seg en EPG som er oversiktlig og slik at man bare kan velge program for opptak direkte.

Gjenstår også litt konfigurering av knapper for kanalskifte osv.

Noe tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til digitech for hjelp, at jeg må installere en plugin for å kunne kontrollere vifta, falt meg ikke inn. Og takk for et meget godt tips om nettradio streaming. Det skal jeg også installere.

Da gjenstår det merkverdige med at jeg ikke får overført redigert radiokanalliste tilbake til Clarke Tech. Eller mer korrekt: Den blir overført fordi jeg kan importere den tilbake igjen til PC'en. Men i Clark Tech finner jeg bare en tom Radio Favorites liste.

Mulig at jeg bruker DreamSet feil her. Kanskje radiokanallista ikke skal ligge i samme boks som TV-listene, i DreamSet? Jeg får prøve meg fram litt mer.

Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •