Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 455
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

scam

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Da er scam oppegående for ET 9000 også, fungerer 100%

hei hvor lastet du scam fra som fungerer?fra pli server?
    på forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll oppdatering

Finnes det noe oppdater liste over fjernkontroll koder. Har et Suround Samsung HT-XQ100 som jeg ikke får kontrollert. Har prøvd de fleste kodene, men frister ikke å prøve alle :-)

Eller er det noe lærefunksjon på kontrolen

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilka
    hei hvor lastet du scam fra som fungerer?fra pli server?
    på forhånd takk
    Sxxm laster du direkte fra PLI sin server, men i tillegg til denne trenger du pugin med navn ...
    ".....satanangels.....". fra linken under :
    Forum Gateway - Sat Universe

Resten bør du finne ut selv !!!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sundtek USB DVB-C/T tuner modul og ET 9000

Har sendt forespørsel til Sundtek Suppport avdeling om deres eksterne USB DVB/C ( kabel / bakkenett ) tuner er kompatibel med Clarke Tech ET 9000 ?

Fikk svar i dag, at Sundtek i Tyskland hadde fått tilsendt ET 9000 fra produsenten til test og at jobben er godt igang med driver tilpasning.
    Sundtek har også USB DVB-S2 ( satellitt tuner ) i sin salgs program, som ifølge produsent skal etterhvert være klar for Enigma 2 mottakere ( Dreambox, Vu+ og Clarke Tech).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sxxm laster du direkte fra PLI sin server, men i tillegg til denne trenger du pugin med navn ...
    ".....satanangels.....". fra linken under :

Resten bør du finne ut selv !!!
    Har du sagt A bør du og si B...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Har du sagt A bør du og si B...
    Du har fått nok info, bruk litt hodet og du kommer garantert i mål !
    Beklager at jeg må minne deg at du er den siste som bestemmer her på foumet hvem som skal si A og hvem skal si B

Og forresten, jeg besvarer ikke PM !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått nok info, bruk litt hodet og du kommer garantert i mål !
    Beklager at jeg må minne deg at du er den siste som bestemmer her på foumet hvem som skal si A og hvem skal si B

Og forresten, jeg besvarer ikke PM !
    Herregud...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløs USB Nettverksadapter og ET 9000

PLI har inkludert driver support til RT73 chipsett baserte USB nettverksadaptere i sin siste online oppdatering.
    Har testet ET 9000 med TP-Link 321 wirelless adapter, fungerer som en drøm
    Bruk av en slik adapter forutsetter nedlasting av "wireless" pugin under " Plugin-System Plugin "

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuxcom_1.16-r5 - File Browser / Editor for OpenPli2.0

Denne varianten for fil transfer er faktisk bedre enn originalen "File Browser" som kan lastes ned fra PLI sin server . Samme bruker jeg med Coolstream og anbefaler denne på det sterkeste for alle som har lyst å flytte , lagre ,opprette og editere diverse filer direkte fra fjernkontrollen, uten å bruke PC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungere CD og Viasat i samme box uten frys?

1.Har lyst og teste ut ET9000,men først må eg vite om dette fungere med CD og Viasat korta. Og helst samtidig.

2. Hva med tekst på denne, fungere det 100% nå på både HD og SD kanaler?

3.Tuner 1 og 2 fungere dette ved opptak på en og se på en annen. Enten begge er SD,HD eller en av hver?

4.Andre ting eg bør vite som kan være kjekt og vite enten negativt eller posetivt?

5.En siste ting. Noe av disse tinga som er bedre på VU+duo? Eller andre fordela/ulemper de to imot hverandre?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksi
    1.Har lyst og teste ut ET9000,men først må eg vite om dette fungere med CD og Viasat korta. Og helst samtidig.

2. Hva med tekst på denne, fungere det 100% nå på både HD og SD kanaler?

3.Tuner 1 og 2 fungere dette ved opptak på en og se på en annen. Enten begge er SD,HD eller en av hver?

4.Andre ting eg bør vite som kan være kjekt og vite enten negativt eller posetivt?

5.En siste ting. Noe av disse tinga som er bedre på VU+duo? Eller andre fordela/ulemper de to imot hverandre?
    ET 9000 er ikke annerledes en de fleste andre " ikke lissenserte " mottakere for bruk med Viasat og Canal Digital.
    Det vil si følgende status gjelder :
    CD kort fungerer bra ( både SD og HDTV )
    Viasat - gammel type blått kort fungerer på alle SD kanaler.
    Viasat - ny type hvit kort fungerer på alle SD kanaler med Oscam og ekstra oppsett. ( har ikke en slik kort selv , men det er en del brukere på diverse forum som har klart å få denne type kort å fungere)
    Viasat HDTV programtilbud er det bare å glemme !

Med tekst regner jeg med du tenker " undertekst " ?
    I så fall , velger du med " Subtitle " knappen , velger Norsk undertekst - f.eks. , venter til underteksten blir vist på Tv,n , velger neste kanal m.m og når du har valgt norsk undertekst på alle kanaler som sender altenativt norsk undertekst, restarter du mottakeren , da skal operative systemet huske dine preferanser automatisk .

Opptakk fra Tuner 1 og 2 ( ved opptak på en og se på en annen) fungerer greit, bortsett fra en bug i SR 30000 området ,eller riktig formulerert kanaler som tilhører Symbol Rate 30.000. Har lest på ofissielle CT forum at ingeniørene til CT er informert om dette og jøbber med saken.

Alt i alt er ET 9000 veldik lik VU+Duo i daglig bruk og det meste fungerer like bra på begge modeller.
    Forskjellen mellom VU+Duo og CT ET 9000 er :
    *Raskere prosessor og mere intern minne hos ET 9000
    *Universal fjernkontroll hos ET 9000
    *Loopthrough på begge tunerblokker hos ET 9000
    *Betjeningsknapper under front deksel på ET 9000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    ET 9000 er ikke annerledes en de fleste andre " ikke lissenserte " mottakere for bruk med Viasat og Canal Digital.
    Det vil si følgende status gjelder :
    CD kort fungerer bra ( både SD og HDTV )
    Viasat - gammel type blått kort fungerer på alle SD kanaler.
    Viasat - ny type hvit kort fungerer på alle SD kanaler med Oscam og ekstra oppsett. ( har ikke en slik kort selv , men det er en del brukere på diverse forum som har klart å få denne type kort å fungere)
    Viasat HDTV programtilbud er det bare å glemme !

Med tekst regner jeg med du tenker " undertekst " ?
    I så fall , velger du med " Subtitle " knappen , velger Norsk undertekst - f.eks. , venter til underteksten blir vist på Tv,n , velger neste kanal m.m og når du har valgt norsk undertekst på alle kanaler som sender altenativt norsk undertekst, restarter du mottakeren , da skal operative systemet huske dine preferanser automatisk .

Opptakk fra Tuner 1 og 2 ( ved opptak på en og se på en annen) fungerer greit, bortsett fra en bug i SR 30000 området ,eller riktig formulerert kanaler som tilhører Symbol Rate 30.000. Har lest på ofissielle CT forum at ingeniørene til CT er informert om dette og jøbber med saken.

Alt i alt er ET 9000 veldik lik VU+Duo i daglig bruk og det meste fungerer like bra på begge modeller.
    Forskjellen mellom VU+Duo og CT ET 9000 er :
    *Raskere prosessor og mere intern minne hos ET 9000
    *Universal fjernkontroll hos ET 9000
    *Loopthrough på begge tunerblokker hos ET 9000
    *Betjeningsknapper under front deksel på ET 9000

Supert, takk for svar.

Så ditt svar er at ET 9000 er et litt bedre valg en VU+Duo? Og for meg så er ET 9000 har et mye finere design.

Ang frysing osv, er det lite eller ingenting på ET 9000? Til Viasat har eg selv det blå kortet,hvis dette har noe og si iforhold til frysinga.

Hvilket image er det beste til denne, og hvor ofte oppdateres dette? Kan det og gjøres direkte via interett?

Viasat HDTV kan en glemme sier du. Gjelder dette alle" ikke lissenserte " tunere? Hvis nei,hvilke kan en se dette på? Hva er det som gjør at HDTV ikke fungere? Vil dette komme tro?

Har du vært borti IPBox 9000? Noen fordeler eller ulemper for eller imot ET 9000?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Supert, takk for svar.

Så ditt svar er at ET 9000 er et litt bedre valg en VU+Duo? Og for meg så er ET 9000 har et mye finere design.

Ang frysing osv, er det lite eller ingenting på ET 9000? Til Viasat har eg selv det blå kortet,hvis dette har noe og si iforhold til frysinga.

Hvilket image er det beste til denne, og hvor ofte oppdateres dette? Kan det og gjøres direkte via interett?

Viasat HDTV kan en glemme sier du. Gjelder dette alle" ikke lissenserte " tunere? Hvis nei,hvilke kan en se dette på? Hva er det som gjør at HDTV ikke fungere? Vil dette komme tro?

Har du vært borti IPBox 9000? Noen fordeler eller ulemper for eller imot ET 9000?
    Hei,
    Jeg har ikke nevnt i mitt tidligere svar at ET 9000 er bedre mottaker enn VU+ Duo , har bare nevnt hva du får i tillegg til VU+Duo , som uten tvil ( VU+Duo) er noe av beste satellitt markedet har sett i de siste årene.
    Teknisk sett (hardvare spesifikasjonene til ET 9000 er bedre enn VU+ Duo , det er ingen tvil )

Nå, ca 2.5 måneder siden jeg begynte å bruke ET 9000 og har ikke opplevd frysninger med mine CD og Viasat kort ( har samme type lått kort fra Viasat som deg )

Beste image til CT ET 9000 er uten tvil PLI ( det kommer daglige opdateringer , som du enkelt laster via fjernkontroll , direkte på nett )
    Det kommer ganske snart også VIX image til CT ET 9000 , VIX Team har gnske bra programvare også.

Kan ikke uttale meg om ALLE "ikke godkjente " mottakere fra Viasat , da jeg har kun testet få av disse ( Vantage,IPbox,Dreambox, VU+, ET 9000, Coolstream ) , men de jeg har testet fungerer ikke med HDTV kanalene til Viasat. Jeg har strekt ekstra koakskabel fra Sirius og har originale HDTV mottakeren ti Viasat ved siden av min ET 9000 og flytter bare kortet over til Viasat sin HDTV mottaker f.eks. onsdager ( Champions Legue )
    Ja , jeg har hatt IPbox 9000 selv og kjenner flere som fortsatt bruker denne modellen. De siste programavarene til IP 9000 har forandret grafisk interface og blitt litt mer fleksible , men jeg synes den største problemet med IPbox 9000 er manko på minnekapasitet , man skal ikke laste veldig mye ekstra før mottakeren kollapser. Altså , man kan ikke stoppe utviklingen , for 2-3 siden var IP 9000 blant de beste og klokkeste valgene , men nå er den forbikjørt av del konkurenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har ikke nevnt i mitt tidligere svar at ET 9000 er bedre mottaker enn VU+ Duo , har bare nevnt hva du får i tillegg til VU+Duo , som uten tvil ( VU+Duo) er noe av beste satellitt markedet har sett i de siste årene.
    Teknisk sett (hardvare spesifikasjonene til ET 9000 er bedre enn VU+ Duo , det er ingen tvil )

Nå, ca 2.5 måneder siden jeg begynte å bruke ET 9000 og har ikke opplevd frysninger med mine CD og Viasat kort ( har samme type lått kort fra Viasat som deg )

Beste image til CT ET 9000 er uten tvil PLI ( det kommer daglige opdateringer , som du enkelt laster via fjernkontroll , direkte på nett )
    Det kommer ganske snart også VIX image til CT ET 9000 , VIX Team har gnske bra programvare også.

Kan ikke uttale meg om ALLE "ikke godkjente " mottakere fra Viasat , da jeg har kun testet få av disse ( Vantage,IPbox,Dreambox, VU+, ET 9000, Coolstream ) , men de jeg har testet fungerer ikke med HDTV kanalene til Viasat. Jeg har strekt ekstra koakskabel fra Sirius og har originale HDTV mottakeren ti Viasat ved siden av min ET 9000 og flytter bare kortet over til Viasat sin HDTV mottaker f.eks. onsdager ( Champions Legue )
    Ja , jeg har hatt IPbox 9000 selv og kjenner flere som fortsatt bruker denne modellen. De siste programavarene til IP 9000 har forandret grafisk interface og blitt litt mer fleksible , men jeg synes den største problemet med IPbox 9000 er manko på minnekapasitet , man skal ikke laste veldig mye ekstra før mottakeren kollapser. Altså , man kan ikke stoppe utviklingen , for 2-3 siden var IP 9000 blant de beste og klokkeste valgene , men nå er den forbikjørt av del konkurenter.
    Heisann og takk for dine svar :-D

Kommer til og kjøpe meg ET 9000. Og det mye pga den høres ut som den tunern eg savner. Pluss at det er den fineste på markede..(min smak da)

Gleder meg til og teste den ut. Har det foresten noe og si hvilken type hdd som en bruker i denne? 5400 eller 7200? Merke? 2.5 eller 3.5? Max gb/tb?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og takk for dine svar :-D

Kommer til og kjøpe meg ET 9000. Og det mye pga den høres ut som den tunern eg savner. Pluss at det er den fineste på markede..(min smak da)

Gleder meg til og teste den ut. Har det foresten noe og si hvilken type hdd som en bruker i denne? 5400 eller 7200? Merke? 2.5 eller 3.5? Max gb/tb?
    Ja,
    både 2.5 og 3.5" kan brukes , vil helst anbefale deg 5400 rpm, men 7200 rpm fungerer også bra. Du bør være litt forsiktig med installasjonen av disken, SATA interface kablen kommer i konflikt med display multiled kabelen, ikke bruk makt
    Hvis du skal ha garanti på både disk og mottaker, kjøp begge samme sted og KREV å få disken installert og testet kostnadsfri !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle image jeg har prøvd gir meg ikke tilgang til MENY - Plugins - Manage Extension.
    Dette kommer opp på skjermen, men ikke noe skjer:
    "Extension managment Updating software catalog Searching for available updates. Please wait..."

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Alle image jeg har prøvd gir meg ikke tilgang til MENY - Plugins - Manage Extension.
    Dette kommer opp på skjermen, men ikke noe skjer:
    "Extension managment Updating software catalog Searching for available updates. Please wait..."
    Du mener " Manage extension " under "Software Management " , slik valg finnes ikke under " Plugin " meny. Under "Plugin Meny " er det kun mulig å laste ned og fjerne plugin .
    Når du velger " Manage Extension " under Software Managememt menyen , vent ca 10 sekund ( dette er tidskrevende ) , og da skal du få følgende valg ( vedlagt bilde )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener " Manage extension " under "Software Management " , slik valg finnes ikke under " Plugin " meny. Under "Plugin Meny " er det kun mulig å laste ned og fjerne plugin .
    Når du velger " Manage Extension " under Software Managememt menyen , vent ca 10 sekund ( dette er tidskrevende ) , og da skal du få følgende valg ( vedlagt bilde )
    Har du prøvd den tastekombinasjon jeg skrev der siden du påstar at den ikke finnes???
    Det kommer ikke opp her. Har ventet i mange minutter. Og prøvd på alle image jeg har brukt.

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei digitech

Jeg skal ha meg ny mottaker nå, og leser meg varm og svett på denne og ikke minst Vu+Duo'en..

Ser du tester begge, og at du har svært god peiling på dette..

Jeg kommer nå fra DM800 og ønsker en twin tuner boks for HD for CD og ViaSat.. (vet ViaSat HD er utelukket, foreløpig..)

Jeg er IKKE flink til å sette opp disse boksene, så det BØR være så "plug&play" som mulig..

Hvilken boks vil DU anbefale meg å gå for?
    Jeg heller litt mot ET 9000 da den har best spec's.. men den virker jo litt ferskere.. litt "uprøvd" foreløpig.. Er redd for "barnesykdommer" da jeg ikke er expert på dette området..

Det som er viktigst for meg er følgende:
    1. Brukervennlighet
    - enkel å sette opp når jeg bytter ut DM'en
    - henger/fryser ikke, ikke mye programmering osv..
    - god EPG

2. Bildekvalitet (bruker HD projektor på de fleste store sendingene)

3. Opptak fra 2 HD kilder samtidig
    - kan jeg se på en tredje kanal?

4. Fjernkontroll (elsker DM/Force fjernkontrollen)
    - jeg har Logitech ONE og 1100’en – koder finnes til disse to mottakerne?
    - Finnes det ”iPhone/iPad app’s til disse? Alle ”Enigma 2 app's” kanskje?

Er det ”Web-interface” på CT ET 9000, slik det er på DM.. slik at jeg kan hente ut/legge inn filmer via ftp?

Kan jeg bruke denne som media-center? Som en popcorn el.l..?
    Koble en Ekstern HD via USB og spille av .mkv filmer f.eks? Musikk osv?

Dette kan vel i så fall gjøres mens det foretas opptak, men det går vel utover prosessor kraft osv?

(Beklager dersom noen av mine sp.mål allerede er besvart, men har forsøkt å lese meg gjennom 97 sider Vu+ og disse 5 sidene her.. går litt i surr nå etterhvert.. )

Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •