Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 455
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oksi
    Ser at viften ikke stoppe når eg skrur av tuneren i standby.. Vet du om det går og få den til og stoppe auto i standby? Og at den starte igjen når en skrur på?
    Nei, desverre , den går også i Stand-bye , da " Fan " plugin har kun mulighet for AV og På , den er ikke temperatur styrt . Noen må kompilere en Fan setup plugin som skal styres av temtperatur og skal avslås automatisk ved stand-bye .
    Jeg ser ikke noe problem at den går i stand -bye , da min CT 9000 ligger i lukket hylle og er ganske varm i stand-bye modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XBMC Multimedia Program

XBMC multimedia prorgam, kan den brukes på Clark-Tech et9000. eller tilsvarende Downloads | XBMC

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magne999
    XBMC multimedia prorgam, kan den brukes på Clark-Tech et9000. eller tilsvarende Downloads | XBMC
    Har lest at at VU+ driver med parallell prosjekt basert på XBMC , men det er snakk om å bruke denne platformen på egen modell etterr nytt år. XBMC krever store ressurser av både prosessor og tilstrekkelig minne. Det går rykter at Broadcom forbereder nytt prosessor type som skal tilfredstille høye krav for multimedia bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med andre image enn PLi til denne boksen? Jeg har enda ikke oppgradert til 2.1 og når jeg først skal i gang hadde det vært gøy å teste noe annet. Som nevnt tidligere er jeg ikke fornøyd med bildekvaliteten på PLi og forandring fryder alltid

Erfaringer mottas med takk. Setter også pris på en god oppskrift for å oppgradere til 2.1 hvis det blir aktuelt allikevel. Er det bare å oppgradere bootloaderen og deretter laste siste image over på en usb-stick?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Fjernkontroll alternativ til ET9000

En super bra dekoder, fantastiske bilder, stabil og grei, men jeg synes fjernkontrollen er noe spinkel, lite ergonomisk og treg. Dessuten må batterier byttes ofte.

Er det noen som har erfaring med bruk av andre fjernkontroller til denne dekoderen, Logitech 600 for eksempel?

Finnes det en fjernkontroll som det er mulig å få til å virke 100%

Newcomer KAMA3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som bruker CONAX CAM + CD kort? Jeg vet at de fleste inkludert meg selv bruker CCcam eller lignende, og det funker jo helt utmerket.

Jeg har prøvd å bruke CAM med CD kort bare for moro skyld med ViX image: dekoding funker ikke, samt tuneren utvikler veldig mye varme…. Er dette riktig? Kan ET9100 fungere i det hele tatt med CONAX CAM?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Conax CAM og det fungerer utmerket, har vifte installert og temperaturen er den samme med eller uten Conax CAM.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svaret. bruker du vanlig eller paired CAM?

hos meg finner tuneren både CAM og CD kort (viser abonementstatus), men åpner ingen av kanalene...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem med softcam CD.
    Etter en restart virker ikke CD kanalene lengre, og jeg tror det har med softcam å gjøre. Kjører CCam 2.09, har virket bra frem til nå.
    Det jeg begynte på var å redigere på kanallister osv, men etter å ha lagt over de endrede kanallistene begynte problemet....

Noen som har tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. bootloader. Jeg kjøpte boksen min i mai 2011, men har ikke oppdatert bootloader.
    Bør jeg det? Er det noen risiko med dette?
    Jeg kjører Open Pli.

Opplever problemer med å oppdatere imaget + plugins, så jeg tenkte kanskje det kunne ha med bootloader å gjøre.

P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    Jeg bruker TP-link 321,som denne her :
    http://www.maxsat.no/commerce/index....mart&Itemid=72
    Fungerer utmerket sammen med Clarke Tech ET 9000.
    Adapteren ser helt lik ut i begge butikker, ring Santronic og spør om adapteren er TP 321, basert på RT 73 chipsett .
    Du kan bruke både 3.5 og 2.5" sata disk i ET 9000
    Jeg har testet D-Link DWA-140 (B2): funker helt uproblematisk med ViX rett fra esken. DWA-140 får man for 200 kroner og den går som ei kule.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planer om og kjøpe en clark tech tuner. Når dere gjør et opptak kan dere flytte opptaket til usb stick også brenne det til cd/dvd/bd. ?

Eller er opptaket låst til tuner som det er med orginale canal digital eller viasat tunere. ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Har planer om og kjøpe en clark tech tuner. Når dere gjør et opptak kan dere flytte opptaket til usb stick også brenne det til cd/dvd/bd. ?

Eller er opptaket låst til tuner som det er med orginale canal digital eller viasat tunere. ?
    Du trenger ingen USB minnepenn. Installer FTP klient på din PC ( f.eks. File Zilla ) og få enten kablet eller trådløs nettverk forbindelse mellom mottaker og router.
    Da får du tilgang til dine opptak direkte ra din PC .
    Opptakene er ikke låst som på Viasat og CD mottakerne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

openpli og webmedia 4.2

Hei

Har lastet ned webmedia plugin, men sliter med å få spille av nrk filene som ligger der. ser filene, men har ingen valg om spille av eller lagre.
    noen som kan hjelpe meg med dette? har et9000.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    noen som kan hjelpe meg å sette opp vlc player server for å se webmediafiler??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter intens googling fant jeg ut at disse var for CT Support imaget

Hei!

Jeg driver å gjør litt research før jeg kjøper meg en CT ET9100, og har lest meg til at å bruke cccam med alternative image er en smal sak. Det jeg finner lite info om, er å bruke cccam med det original Clarke-Tech Supportimaget.
    Jeg fant omsider noe som het CT Image addons, som inneholdt denne filen: "enigma2-plugin-extensions-softcammanager_1.0-r2_et9000.ipk"

Så for å forhindre at jeg bricker boxen så snart jeg får den, lurte jeg på om dette kan installeres uten å først installere et nytt image, slik som ViX, Black Hole eller Pli ?

Mvh.
    Xelent

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en ET9000 i hus i helgen og begynner å få sving på boksen. Har et par spørsmål:
    1. Kan jeg spole tilbake i videofiler? Får bare til å spole framover.
    2. Er det mulig å bla gjennom info for kanaler, slik som på min CD-PVR, der infoen kom opp nederst på skjermen når jeg trykket på info-knappen? Evt en kanalliste som jeg fikk opp ved å trykke på ok-knappen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv OpenAAF image på denne boksen så får du en nytt liv i denne bokse, eller siste v5 image fra clarke-tech :-) AAF får mye skrytt på div forumer så lurt å prøve lit på den nye AAF imagen

mvh

bobi

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Prøv OpenAAF image på denne boksen så får du en nytt liv i denne bokse, eller siste v5 image fra clarke-tech :-) AAF får mye skrytt på div forumer så lurt å prøve lit på den nye AAF imagen

mvh

bobi
    Kjører fortsatt ett av de aller første imagene (PLI?)..
    Hva er det jeg MÅ passe på å kopiere FØR jeg legger inn nytt image?
    Gjør jeg dette via FTP ?
    (går så fort i glemmeboka alt dette)..
    Har intern harddisk og ekstra USB stick om dét kreves..

Har du link til anbefalt image?
    Eventuelt på PM ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er ikke mye du trenger å gjøre da, du må ta backup av eventuelt dine kanala lister / favoriter, ta backup av config filer som du eventuelt har endret, resten er opp til deg.

For å flashe nytt image trenger du USB minne pen, formater den i fat32 , last ned image, pakk den ut på pc, kopier image over til root katalogen i usb-en , sett den i boksen, start boksen og følg med i displayet. tror du må trykke OK for å flashe nytt image,

Ikke glem, har du en gammel bootloader, må du først oppddatere bootloaderen før du kan installere nytt image. det er meget viktig å laste inn nytt bootloader i boksen , lest at flere har fått boksen odelagkt pga å ikke ha lakt inn bootloader først.

OpenPLi - Open Source Set-Top Box Software er en bra sted å finne siste pli image.
    AAF Digital HD Forum HER ER DET FOR Open AAF images

mvh

bobi

Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •