Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 455
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Som alle andre E2 baserte mottakere, må CT-ET 9000 programmeres / flashes først før du kan bruke din CD kort i mottakeren .
    Ok, takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeep, jeg er meget meget fornøyd med boksen, det er den første boksen som kjører Enigma2 som jeg er fornøyd med, ellers irriterer jeg over Enigma2 sin treghet, men CT ET 9000 er helt utrolig rask og stabilt, det er nesten ikke noen heng på menyene, har opplevd heng 3-4 ganger mens jeg driver å teste par drivere, men dette er jeg som tuller og prøver nye ting frem og tilbake

Yeep, testet opptakk både internt med 1.5 TB samsung HDD og extern med 1 TB samsung HDD, alt fungerer utmerket.

Det må vare noen med din HDD Digitech, da jeg har formatert bege 2 HDD direkte i CT ET 9000, og det er ikke noen problem med både Initialisering eller Formatering av HDD, jeg bruker forssatt Original software nå.

Skal teste Pli igjen om til helgen, men må først ta en prat med gutta ned i Tyskland da det er forsatt problemer med min Viasat kort, denne fryser inn i mellom, men det er da den aller siste Via Kort jeg har nå :-) så jeg driver å teste frem og tilbake til jeg finner en løsning på dette også.

Godt Nytt År til alle sat fans her :-D

Mvh

bobi

Det er helt korrekt, det første som gjorde inntrykk er hastigheten i Meny valg, vanlig kanal valg, det er ingen tvil at prosessoren i CT-ET9000 er en hakk kraftigere , enn andre E2 mottakere.
    Ha du testet opptakk eller formatering av Hdd ?
    Jeg får stadig feil med "Init" prosedyren,skal prøve siste ofisielle programvaren for å finne ut om det er felles BUG.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og Ho
    med glede presenterer jeg første image fra HDF-Team

HDF-Teamimage v1 29.12.2010

ET9000 HDF-Teamimage based on OpenPLi2.0

Unser erstes Clark-tech ET9000 Image basierend wie immer auf dem bewährten PLi.
    Den Ordner et9000 auf einen USB-Stick entpacken, anstecken und den Receiver am Schalter neustarten.
    Entweder wird das Image im Display selber angeboten oder ihr müsst beim Starten die Menü Taste gedrückt halten.

Nach dem Flashen wird automatisch ein Addon Pack installiert.
    Solange steht auf dem Bildschirm "First Boot please wait". Je nach Leitung dauert das einige Minuten.
    Also nicht ungeduldig werden oder abbrechen.
    Wenn die Box nicht am Internet hängt wird dieser Vorgang übersprungen.
    Das Firstboot Paket kann auch später noch im HDF Panel nachinstalliert werden.
    Im Firstboot Paket sind EMU's Picon's, Plugin's, Skin's enthalten.

Hinweise zur Bedienung:
    Rot - Timer Editor
    Rot Lang - Bitrate Viewer
    Grün - Submenü
    Grün Lang - frei
    Gelb - Timeshift
    Gelb Lang - Mount Infos
    Blau - Erweiterungen
    Blau Lang - Zap-History
    Guide - Cool Multi Guide
    Guide Lang - Multi EPG
    Info - Sender EPG
    Info Lang - aktuelle Sender Info
    Exit - Virtual Zap mit PIP
    Programm +/- schnelles zappen
    Steuerkreuz hoch/runter - Channel Selection
    Steuerkreuz rechts/links - schnelles zappen
    vkey - Zugriff auf aufgenommene Filme

EMUs und Softcams:
    Die Configs liegen unter /var/keys bzw. unter /etc.

Download et9000_hdfreaks.v1_PLi2.0_29122010.rar

Jeg har ikke tid til å teste dette selv, men setter pris på om dere som har kjøprt CT ET 9000 kan teste og la meg og andre hører hva som har skjed, hva som er nytt :-)

Er på farta og er ikke tilbake før på lenge :-( så da er det liksom ikke mulig å teste denne før søndag

Koss dere og Godt Nytt År

mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Jeep, jeg er meget meget fornøyd med boksen, det er den første boksen som kjører Enigma2 som jeg er fornøyd med, ellers irriterer jeg over Enigma2 sin treghet, men CT ET 9000 er helt utrolig rask og stabilt, det er nesten ikke noen heng på menyene, har opplevd heng 3-4 ganger mens jeg driver å teste par drivere, men dette er jeg som tuller og prøver nye ting frem og tilbake

Yeep, testet opptakk både internt med 1.5 TB samsung HDD og extern med 1 TB samsung HDD, alt fungerer utmerket.

Det må vare noen med din HDD Digitech, da jeg har formatert bege 2 HDD direkte i CT ET 9000, og det er ikke noen problem med både Initialisering eller Formatering av HDD, jeg bruker forssatt Original software nå.

Skal teste Pli igjen om til helgen, men må først ta en prat med gutta ned i Tyskland da det er forsatt problemer med min Viasat kort, denne fryser inn i mellom, men det er da den aller siste Via Kort jeg har nå :-) så jeg driver å teste frem og tilbake til jeg finner en løsning på dette også.

Godt Nytt År til alle sat fans her :-D

Mvh

bobi
    Kan bekrefte at etter siste PLI ( online opdatering ) fungerer PVR funksjonen optimalt. Har installert 2.5" Hdd fra WD , fungerer 100 % nå.
    Flere og flere plugin blir også operative, har også testet CCcam med CD og Viasat kort ( 0x90f) = OK .
    PIP fungerer også.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden PLI benytter siste Enigma 2 versjon , kan man definere direkte i menyen undertekst og lydvalg ( f.eks. norsk ) , og da velger tuneren automatisk norsk lydspor eller undertekst . Ingen ekstra addon eller plugin alà Bulztext eller 2sub eller manuell valg av undertekst er nødvendig. Neutrino og Coolstream presenterte denne varianten for noen mnd. siden , fungerer som en drøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var CT ET9000 avhentet på posten. Har hatt DM8000 i "lange" tider nå, og halve moroa er å prøve noe nytt. Kjøpte først en VU Duo +, men den likte jeg ikke. Mest på grunn av plassering av de tastene jeg bruker på fjernkontrollen. De ligger mye bedre på DM'en enn på VU sin fjernkontroll.
    Så kjøpte jeg en Vantage VT-1HD. Det er det verste jeg har vært borti... Likte den overhodet ikke. Så blir spennende å se nå....
    (Det er K J E D E L I G å vente på kanalsøking på 4 satellitter...) ;-)

SYNSING... Jeg la ikke merke til at jeg likte bildene bedre på Vantage og VU enn på DM8000, men liker bildene veldig godt på CT'en!

Jeg syns denne ser veldig bra ut! Men jeg har en feil her. Det er helt sikkert enten feil i oppsett eller software, gjelder nok ikke boksen generelt. Jeg får rett som det er ""Ingen data på transponder! (Timeout ved lesing av PAT)" ved bytting av kanal. Noen som vet hva som er feil da?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Da var CT ET9000 avhentet på posten. Har hatt DM8000 i "lange" tider nå, og halve moroa er å prøve noe nytt. Kjøpte først en VU Duo +, men den likte jeg ikke. Mest på grunn av plassering av de tastene jeg bruker på fjernkontrollen. De ligger mye bedre på DM'en enn på VU sin fjernkontroll.
    Så kjøpte jeg en Vantage VT-1HD. Det er det verste jeg har vært borti... Likte den overhodet ikke. Så blir spennende å se nå....
    (Det er K J E D E L I G å vente på kanalsøking på 4 satellitter...) ;-)

SYNSING... Jeg la ikke merke til at jeg likte bildene bedre på Vantage og VU enn på DM8000, men liker bildene veldig godt på CT'en!

Jeg syns denne ser veldig bra ut! Men jeg har en feil her. Det er helt sikkert enten feil i oppsett eller software, gjelder nok ikke boksen generelt. Jeg får rett som det er ""Ingen data på transponder! (Timeout ved lesing av PAT)" ved bytting av kanal. Noen som vet hva som er feil da?
    Anbefaler deg å bruke "Tandberg " sine ferdig setting ( kanallister) som du finner her på forumet. Da blir alle problemer borte .Har testet samme kanalliste med PLI sin image og satellittes.xml , fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er for tiden ved at teste Clarke Tech på DIGITALT.TV Produktanmeldelser, Nyheder, Forum, Guides : DIGITALT.TV

Noen her som kan teste SR: 30000 1 vest HDTV kanaler på Tuner B indgang?

Kanaler fungerer på Tuner A, men akkurat samme signalet med kabel skiftet til Tuner B gir mosaikk og ingen bilder. Andre kanaler (ikke SR 30000) fungerer fint også på Tuner B.

Der står 98% i signalkvalitet på både Tuner A og Tuner B.

Vil gjerne vite om det er bare min boks som har denne feilen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitalt.tv
    Er for tiden ved at teste Clarke Tech på DIGITALT.TV Produktanmeldelser, Nyheder, Forum, Guides : DIGITALT.TV

Kanaler fungerer på Tuner A, men akkurat samme signalet med kabel skiftet til Tuner B gir mosaikk og ingen bilder. Andre kanaler (ikke SR 30000) fungerer fint også på Tuner B.

ClarkeTech Support

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg som skriver der som boborg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg som skriver der som boborg også.
    Jeg har satt 2 timere på BBC HD. Begge har klikket. Det har vært andre innspillinger til samme tid, så disse har nok havnet på inngang 2.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da kan jeg bekrefte at det er ikke bare din mottaker som feiler ved SR 30000.
    Har prøvd flere varianter med 2 paraboler tilkoblet ( Europa Pakke på Tuner A og Motor Pakke på tuner B ) , problemene starter når man velger parallelt 2 HDTV kanaler . Prøvde først opptakk på NGC HD og og samtidig se på BBC HD eller Discovery Showcase HD , da fikk jeg kraftig pixellering . Men å ta opp fra en HDTV kanal og se samtidig på en SD kanal fungerer utmerket og omvendt.
    Opptak fra en en HDTV kanal Astra ( f.eks ) som ikke tilhører SR 30000 , mens man ser på en HDTV kanal med SR30000 fta Thor ( TV Norge f.eks) fungerer utmerket.

Men etter slutten av Januar blir dette ikke så viktig for oss i Norge , da fleste kanaler som tilhører SR30000 flytter lavere i registeret :
    http://avforum.no/forum/satellitt/10...ar-2011-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak for svar. Mit eksemplar har problemet selv uden opptakk så det er nok feil på den

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak for svar. Mit eksemplar har problemet selv uden opptakk så det er nok feil på den
    Har vært i kontakt med teknisk om dette.

Dear Sir,

well noted.

We will check it asap.

best regards
    ct support team

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clarke Tech ET-9000 OpenBlackHole image 20110109

ET-9000 OpenBlackHole - Clarke-Tech HD

Ser ut at noen har klart å kompilere Black Hole for ET9000....

Nedlasting :
    Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden PLI benytter siste Enigma 2 versjon , kan man definere direkte i menyen undertekst og lydvalg ( f.eks. norsk ) , og da velger tuneren automatisk norsk lydspor eller undertekst . Ingen ekstra addon eller plugin alà Bulztext eller 2sub eller manuell valg av undertekst er nødvendig. Neutrino og Coolstream presenterte denne varianten for noen mnd. siden , fungerer som en drøm.
    Har gjort det på min, men får hele tiden svensk tekst i stedet for norsk...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ET-9000 OpenBlackHole - Clarke-Tech HD

Ser ut at noen har klart å kompilere Black Hole for ET9000....

Nedlasting :
    Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    BlackHole har et nytt team nå, som lager img til flere tunere nå..

Black Hole team is proud to announce a new experimental project OpenBlack Hole:

1) What is OpenBlackHole project ?
    OpenBlackHole is an Open Source project based on Openembedded 1.6
    OpenblackHole project will provide to image developers an updated universal OE 1.6 git that will support all the main linux stab:
    -Vu+ Duo
    - Vu+ Solo
    - Clarke Tech Et-9000
    - dm500hd
    - dm800
    - dm800se
    - dm8000
    OpenBlackHole git will be updated every day with the latest updates of DMM Vuplus and ET9000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, noe du jo også har nevnt i artikkelen din.
    Clarke-Tech ET-9000 : DIGITALT.TV

Jeg får mitt eksemplar i morgen. Er fersk linux-bruker, så jeg er spent på hvordan det er å komme i gang.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    BlackHole har et nytt team nå, som lager img til flere tunere nå..

Black Hole team is proud to announce a new experimental project OpenBlack Hole:

1) What is OpenBlackHole project ?
    OpenBlackHole is an Open Source project based on Openembedded 1.6
    OpenblackHole project will provide to image developers an updated universal OE 1.6 git that will support all the main linux stab:
    -Vu+ Duo
    - Vu+ Solo
    - Clarke Tech Et-9000
    - dm500hd
    - dm800
    - dm800se
    - dm8000
    OpenBlackHole git will be updated every day with the latest updates of DMM Vuplus and ET9000
    Virkelig smart løsning , felles platform for alle merker. Håper bare de skiller de spesifike drivere til de forskjellige merkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

c

hei er det noen av dere som prøver clarke tech! som kan svare hvordan bildekvaliteten er i forhold til andre linux motakere tenker da spesielt mot vu+duo eller ipbox 9000hd??? veldig nyskjerrig på dette.......

Side 2 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •