Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 455
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EPG er svært viktig her i familien også, hvor bra er EPG funksjonen til ET90000, du har ikke noe skjermbilder å avse?

Har en CD-tuner (original), som sliter litt med å hente ned alle kanaler og alle tidsslottene i EPG. Er ofte jeg har åpne rom innimellom :-S

F_J

Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Recording fra EPG skal fungerer det, se på NRK HD frekvensen da får du sikkert 1 ukes EPG da velger du derfra , eller settopp timer for opptakk.

eller missfårsto jeg ditt spsm ??

Mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f_j
    EPG er svært viktig her i familien også, hvor bra er EPG funksjonen til ET90000, du har ikke noe skjermbilder å avse?

Har en CD-tuner (original), som sliter litt med å hente ned alle kanaler og alle tidsslottene i EPG. Er ofte jeg har åpne rom innimellom :-S

F_J
    Hvis du skal investere i en harddik eller USB minnepenn som skal brukes med ET 9000, kan du laste ned "XMLTV" plugin fra Rytec , som bokstavelig talt "vekker" din mottaker i valgfri tidspunkt daglig og laster neg EPG for 1 uke og lagrer denne på harddisken eller USB .
    Alternativt, kan du velge "Visjon Norge" i 15 sekund , da skal mottakeren oppdatere EPG informasjon for 4 dager frem i tid .
    Legger ved bilder for 2 forskjellige typer EPG sortering :
    1) Enkel kanal EPG
    2) Multi kanal EPG

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 5 stk lnb på parabolen. Hvis jeg skal kjøpe et eller to nye twin lnb for å kunne ta opp på en annen kanal enn den jeg ser på, må jeg da også kjøpe nye disecqer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trilltrall
    Kan veldig lett se at linken du refererer til er sponset av Spaun
    Det er adskillig enklere og billigere å benytte 6x1 switch 1.1 vs. 2 switch oppsett hos Spaun.
    EMP Centauri, leverer disse med værhette , selv bruker jeg 8x1 med bakkenett inngang i tillegg. Disse fungerer med absolutt alle Enigma mottakere ( fra Dreambox til ET 9000 )

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg har 5 stk lnb på parabolen. Hvis jeg skal kjøpe et eller to nye twin lnb for å kunne ta opp på en annen kanal enn den jeg ser på, må jeg da også kjøpe nye disecqer?
    Hvis du har allerede en 6x1 switch ( v.1.1) kan helt sikkert bruke din Clarke Tech ET 9000. Hvis du skal utvide til Twin Lnb og 2 brukere , bør du ha en switch til , som denne her :
    http://www.maxsat.no/commerce/index....mart&Itemid=72

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at Digitech har lakt til bilder her så der får du litt av svaret.
    Jeg har ikke CT oppe nå da jeg tester en XT ET5000 boks nå om dagen.

Men kan si det slikt at EPG fungerer helt opptimalt her med PLI image.
    Har epg 1 uke fram i tid , ved kun å besøke NRK HD frekvensen eller Discovery Sience , så dukker EPG opp alltid.

Mvh

bobi

F_J

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @digitech og bobi: Takk til dere begge for kjempe bra informasjon. Jeg forsøkte å se litt på nett om det var noen som leverer fullskjerms EPG (noen ganger er det også greit å se på hele skjermen, mulig jeg er litt sær eller?).

Men er det noen av disse plugin-ene som kan vise EPG i fullskjerm noe ala CD/skjermbilde nr 2 til digitech?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt spørsmål:

Har per i dag en Selfsat Selfsat H30D2 Twin som jeg har permanent montert mot Thor. Lurte litt på om jeg skulle invistere i en ny Selfsat H30D2 Twin men med motor for å ta inn alle de andre posisjonene.

- Hvor enkelt er det å sette opp parabol med motor i ET9000
    - Krever det noe ekstra utstyr utover tuneren, motor og parabol?
    - Har tenkt å ta inn posisjonene på Sirius, Hotbird og Astra (noen andre jeg kan ta inn fra Bærum)
    - Hvor sensitiv er ET9000, er det slik at spiser det meste av signaler den får inn, eller er den noe slik Dreambox er?

Andre ting jeg bør tenke på ifbm med motor og ET9000?

F_J

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt spørsmål:

Har per i dag en Selfsat Selfsat H30D2 Twin som jeg har permanent montert mot Thor. Lurte litt på om jeg skulle invistere i en ny Selfsat H30D2 Twin men med motor for å ta inn alle de andre posisjonene.

- Har tenkt å ta inn posisjonene på Sirius, Hotbird og Astra (noen andre jeg kan ta inn fra Bærum)
    - Hvor sensitiv er ET9000, er det slik at spiser det meste av signaler den får inn, eller er den noe slik Dreambox er?

F_J
    Jeg vil først og fremst anbefale deg å lese kommentaren til " Bobben1 " for samme type parabol under følgende link :
    http://avforum.no/forum/931631-post3.html

For at du skal plukke de svakeste transponderne på de viktigste satellitt posisjoner mellom 30 West og 42 øst, trenger du minimum en 90 cm. parabol
    Briker selv Motorstyrt parabol anlegg med 1.25 cm parabol og i tillegg har Toroidal T 90 med 8 st. Lnb . Jeg vet meget godt at det er ikke særlig pent å se disse 2 giganter på husveggen , men desverre skal du ha stabil signal i all slags vær ( regn, snøfall ) er Selfsat med motor er bortkastet investerring. :cry:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt spørsmål:

F_J
    Det er ekstremt enkelt å sette opp ET 9000 for bruk med modern "USALS" basert motor. Eneste du behøver å vite på forhånd er Lengegrad og Breddegrad til din geografiske beligenhet. Disse parameter skal føres inn i Menyen til ET 9000.
    Skjønner ikke helt at du vurderer motorstyrt parabol hvis du skal kun ha 3 satellitt posisjoner ( Sirius, Hotbird og Astra) ? Med en 90cm parabol kan du utvide med minst 10 satellitter i tillegg .
    ET 9000 er sensetiv nokk , ihvertfall minst like sensetiv som Dreambox HDTV modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal snakke mer om Selfsat antennen jeg.
    Har 2 slike selv en med motor og 2 utganger og en som kun peker mott Thor 1 west.

Den med motor får inn fint fra 12 west til 19 grader, har ikke testet mer da den er får nær vegen. Det er meget enkelt å montere disse da det følger med meget bra bruker manual og det er alt det man trenger inkludert i pakken, selv har jeg nå inn disse satellittene, 5 west, 1 west, 5,7,10,13,16,19 grader east , signallen er ikke like bra som på en Gibertini 150 som jeg har , men får å si det slikt Thor, og Sirius er perfekt mottak mens dem andre er litt mindre eller på noen frekvenser er det ingen signal.

Oppsett med CT ET 9000 er ikke noen problem heller , da dem bruker Usals på Selfsat / Stab sitt motor, den er Diseq 1.3 motor og fungerer meget bra.

Skal du absolutt ha den beste av signal, så anbefaler jeg at du går for heller litt andre antenner, er simpelheten og at den ser pent ut, så kjør med Selfsat du også. Jeg kommer til å fjerne min Monster fra takke og setter heller en selfsat til da til og med min kjære syns de er pene å se. Har en slik på hytta også hehehhe

mvh

bobi

Nytt spørsmål:

F_J

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Recording fra EPG skal fungerer det, se på NRK HD frekvensen da får du sikkert 1 ukes EPG da velger du derfra , eller settopp timer for opptakk.

eller missfårsto jeg ditt spsm ??

Mvh

bobi
    Ja det fungerer , men på orignal image må man da gå inn på timer menyen.
    Hadde håpet (kona....) å kunne trykket direkte på recordknappen.

Vurdere å teste black hole for å se litt på den.Den beste epg funkskjonen jeg har hatt er på Get PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Jeg vil først og fremst anbefale deg å lese kommentaren til " Bobben1 " for samme type parabol under følgende link :
    http://avforum.no/forum/931631-post3.html

For at du skal plukke de svakeste transponderne på de viktigste satellitt posisjoner mellom 30 West og 42 øst, trenger du minimum en 90 cm. parabol
    Briker selv Motorstyrt parabol anlegg med 1.25 cm parabol og i tillegg har Toroidal T 90 med 8 st. Lnb . Jeg vet meget godt at det er ikke særlig pent å se disse 2 giganter på husveggen , men desverre skal du ha stabil signal i all slags vær ( regn, snøfall ) er Selfsat med motor er bortkastet investerring. :cry:
    Jeg tror det er første generasjon SelfSat Bobben1 beskriver der, altså H10D2. Bruker H30D2 som er siste versjon, gainen er 33,7 så ikke mye bedre enn det Bobben1 beskriver. Forløpig så har jeg faktisk bedre signal mot Thor enn det jeg hadde med den opprinnelige CD/Viasat sin. Men nå har ikke jeg testet den med grisevær/snøvær enda...Jeg tenkte egentlig bare å ta inn Sirius, Hotbird og Astra med en motordrevet Selfsat.

Det jeg eventuelt kan gjøre er å stille inn CD-tuneren for Astra/hotbird og se hvordan signalet blir for disse posisjonene.

F_J

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Det er ekstremt enkelt å sette opp ET 9000 for bruk med modern "USALS" basert motor. Eneste du behøver å vite på forhånd er Lengegrad og Breddegrad til din geografiske beligenhet. Disse parameter skal føres inn i Menyen til ET 9000.
    Skjønner ikke helt at du vurderer motorstyrt parabol hvis du skal kun ha 3 satellitt posisjoner ( Sirius, Hotbird og Astra) ? Med en 90cm parabol kan du utvide med minst 10 satellitter i tillegg .
    ET 9000 er sensetiv nokk , ihvertfall minst like sensetiv som Dreambox HDTV modellene.
    Joa, problemet er at man bor i en blokk med lite bevegelige plass og parabolen kan selvfølgelig ikke monteres utenfor balkongen. Hadde tidligere en CD/Viasat parabol på et balkongstativ og da tok den bokstavelig 1m2 gulvplass borte i en krok.

Derfor jeg utforsker med en Selfsat som jeg kan tyne opp i et lite hjørne og fremdeles få gode signaler :-)

F_J

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal snakke mer om Selfsat antennen jeg.
    Har 2 slike selv en med motor og 2 utganger og en som kun peker mott Thor 1 west.

Den med motor får inn fint fra 12 west til 19 grader, har ikke testet mer da den er får nær vegen. Det er meget enkelt å montere disse da det følger med meget bra bruker manual og det er alt det man trenger inkludert i pakken, selv har jeg nå inn disse satellittene, 5 west, 1 west, 5,7,10,13,16,19 grader east , signallen er ikke like bra som på en Gibertini 150 som jeg har , men får å si det slikt Thor, og Sirius er perfekt mottak mens dem andre er litt mindre eller på noen frekvenser er det ingen signal.

Oppsett med CT ET 9000 er ikke noen problem heller , da dem bruker Usals på Selfsat / Stab sitt motor, den er Diseq 1.3 motor og fungerer meget bra.

Skal du absolutt ha den beste av signal, så anbefaler jeg at du går for heller litt andre antenner, er simpelheten og at den ser pent ut, så kjør med Selfsat du også. Jeg kommer til å fjerne min Monster fra takke og setter heller en selfsat til da til og med min kjære syns de er pene å se. Har en slik på hytta også hehehhe

mvh

bobi
    Takker takker, dette var bra å høre :-)
    At man ikke får inn alle frekvenser kan jeg leve med, men gjelder dette uansett vær du har, solskinn også? Høres ut som at du har akkurat det oppsettet som jeg selv kunne tenke meg.

Tør jeg spørre hva som er grunnen til at du ikke får inn alle frekvenser, er det fordi at du ikke får stilt skew til hver enkelt posisjon?

F_J

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest igjennom tråden en gang og sikkert jeg som har oversett det. Men, det jeg lurer på hvordan er servicen på Clarke Tech-gutta kontra andre merker? For meg så er det fint med god service også når man kjøper en tuner.

En annen ting jeg lurte på som jeg ikke har sett noen har beskrevet her, men er det mulighet for at CT ET9000 støtter bluetooth fjernkontroll?

F_J

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang Selfsat : jeg vil helst ikke skrive mye her da dette er en annen tråd.
    men får å svare ditt spsm, jeg får ikke inn alle frekvenser pga en tre er rett forran Hotbird og Astra. På sirius , thor, er det 0 problem får inn alt det som sateliten tilbyr seg. Det er litt dårlig signale på frekvenser fra Romania og Bulgaria men det er ikke noen jeg bruker, jeg får dem inn uten noen problem.

Nei, rehn og slikt har ikke noen virkning her da antennen er montert under takk så den er beskyttet for dårlig vær.

mvh

bobi

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang Selfsat : jeg vil helst ikke skrive mye her da dette er en annen tråd.
    men får å svare ditt spsm, jeg får ikke inn alle frekvenser pga en tre er rett forran Hotbird og Astra. På sirius , thor, er det 0 problem får inn alt det som sateliten tilbyr seg. Det er litt dårlig signale på frekvenser fra Romania og Bulgaria men det er ikke noen jeg bruker, jeg får dem inn uten noen problem.

Nei, rehn og slikt har ikke noen virkning her da antennen er montert under takk så den er beskyttet for dårlig vær.

mvh

bobi
    Rumenske og Bulgarske transpondere på 1-west sendes fra transpondere som ikke er beregnet for å dekke Norden. Det er betydelig dårligere signal fra disse transponderene men det pleier å fungere på små antenner på sør og østlandet dersom det ikke regner.

At du har montert antenna under tak kan hjelpe noe siden det ikke vil ligge vann på selve antenna men det hjelper absolutt ingen ting mot vanlig regndemping.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg også sa, jeg er ikke intresert i disse kanalene, men vet at dem fungerer OK, ikke alltid og ved en sikkelig Østlands vær så hender det at jeg mister signalen, selvfølgelig er det ingenting som hjelper mott regndemping .
    har egentlig 2 slike antener selv så vet godt at den som har med Motor er litt mer vrient, enten er det jeg som har montert den feil eller pga en tre jeg har i veien.

den som er udner tak er meget bra og Thor Fungerer uten none som helst problem, har også testet Sirius der også og dem fungerer kjempe bra.

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Rumenske og Bulgarske transpondere på 1-west sendes fra transpondere som ikke er beregnet for å dekke Norden. Det er betydelig dårligere signal fra disse transponderene men det pleier å fungere på små antenner på sør og østlandet dersom det ikke regner.

At du har montert antenna under tak kan hjelpe noe siden det ikke vil ligge vann på selve antenna men det hjelper absolutt ingen ting mot vanlig regndemping.

Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •