Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 455
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Det er fantastisk mottaker !
    Min anbefaling til deg er å montere vifte med en gang du får den.
    Mottakeren er nemlig ganske varm :cry:
    Jeg har ingen vifte å montere. Det gjør vel ikke noe at den blir litt varm? Den skal etter det jeg har lest tåle at den blir litt varm?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    håper du har rett Digitech, skal ikke påstå noen annen jeg men har info om det og har sett dokumentasjon på hvem som har rettighetene :-)
    XT har etter det jeg har sett rettighetene mens CT holder på å ødelegge det markede for dem etter det jeg har forstått :-)
    Kjener både W og A fra de rspektive firmaene, og hvis du leser også på CT sin egen form så ser du faktisk hva jeg mener :-) ASK GORAN :-)

samme det det er ikke mitt problem hvem som eier, for å si det mildt jeg bryr meg litte om det

ET 9500 kommer ikke nå guter , ikke om nesten på slutten av dette året eller neste år , så da er det ikke none vits å diskutere det mer, dessuten er dette her en annen tråd, skal vi diskutere Xtrend sine merker da får vi åpne en ny tråd om det :-)

mvh

bobi
    Nå var det DU som dro frem XT 9500 da! Kanskje like godt DU hadde latt vær å nevne den da!

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg har ingen vifte å montere. Det gjør vel ikke noe at den blir litt varm? Den skal etter det jeg har lest tåle at den blir litt varm?
    Ja, hvis det er bare lite varm:-D , jeg synes personlig at den er ganske varm !
    Har installert 2,5" disk , da den utvikler mindre varme og er halve størrelsen av 3,5" og vifte under denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis det er bare lite varm:-D , jeg synes personlig at den er ganske varm !
    Har installert 2,5" disk , da den utvikler mindre varme og er halve størrelsen av 3,5" og vifte under denne.
    Jeg har tenkt å ha en 2TB 3.5 Seagate Barracuda disk i den, håper den ikke blir for varm. Jeg har samme disk i en Popcorn Hour A-210 mediaspiller, det går i alle fall helt fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Nå var det DU som dro frem XT 9500 da! Kanskje like godt DU hadde latt vær å nevne den da!
    JO takk for at du kan poengtere det, som jeg ikke viste, og pga at jeg ville ikke snakke om det her så lagde jeg like godt en ny tråd om det litt lengere ned eller opp, så hadde du sett litt så hadde du sikkert funet det :-)

uansett, dette er siste innleg fra meg om XT her da. ser ikke poeng med å diskutere dette her i CT tråden

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EX-Force
    Har købt mig en CT9000

Kører med nyeste PLI Image.

Vil gerne køre med mit Via*** (gul pil ) samt mit CD kort

Hvad gør jeg ?

Har læst at Oscam skulle virke men hvordan ?
    Bruker oscam nå (funket dårlig med tidligere drivere). Har ikke gjort mer med configen enn å få den til å lese kortet (jeg deler ikke videre, så den delen av oppsettet har jeg nada peil på). Config vedlagt.

Du kan alternativt bruke "scam". Den funket ut av boksen uten ytterligere oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er CT9000 klar for å kunne brukes trådløst, eller må en kjøpe en usb dongle for det, hvilke usb dongler passer i så fall?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glaserud
    Bruker oscam nå (funket dårlig med tidligere drivere). Har ikke gjort mer med configen enn å få den til å lese kortet (jeg deler ikke videre, så den delen av oppsettet har jeg nada peil på). Config vedlagt.

Du kan alternativt bruke "scam". Den funket ut av boksen uten ytterligere oppsett.
    Hva mener du ? At du kan bruke Scam med ny type Via kort uten å legge inn box ID i det hele tatt ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du ? At du kan bruke Scam med ny type Via kort uten å legge inn box ID i det hele tatt ?
    Det der lurer jeg på også...

Hvordan er det forresten med favoritt kanallister og sånt i CT9000? Er det like greit og oversiktlig som på DM800?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanalister i CT er like enkelt som i DM 800/800, mange av dem er liksom helt like, en del kanal lister som man laster ned er identiske til begge boksene.

det med Ccam tror jeg dem mener at du kan få noen gratis kanaler som dr1,2 og stv1,2 osv , n.k 1,2og3 tror jeg

OScam funker fint med Viasat og uten BX men ikke de nye fra dem, har en meg green logo som ikke fungerer i det heletatt

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanalister i CT er like enkelt som i DM 800/800, mange av dem er liksom helt like, en del kanal lister som man laster ned er identiske til begge boksene.

det med Ccam tror jeg dem mener at du kan få noen gratis kanaler som dr1,2 og stv1,2 osv , n.k 1,2og3 tror jeg

OScam funker fint med Viasat og uten BX men ikke de nye fra dem, har en meg green logo som ikke fungerer i det heletatt

mvh

bobi
    Jeg mente egne favorittlister, f.eks FILM, UNDERHOLDNING etc...og legge kanaler i disse kategoriene...er det like enkelt og oversiktlig som på DM800?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glaserud

Har forsøgt lidt men fejler

Kan godt få Scam til at virke på softkanalerne , men det er bare en bonus,

men Oscam ????

Er den nogen der vil lave en Dummies guide :???: :???: :???: :???:

Eller bare pejle lidt videre hvor hvilke filer skal være ????

Hygge

EX-Force

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Hsvendse.
    Ja det er like enkelt det, syns faktis det, og bruker du en kanal list editor så er det barne matt resten. DM og CT er ikke noen forksjell der, og det meste av Plung og prormmmer funker fint på dem.

Ex-Force, bruker ike OScam selv da jeg er svart fornøyd me Newcs selv.
    Men om det hjelper deg og andre så her har jeg en side til deg og andre som kan hjelpe med konfig og oppsett, se der så vet jeg at du finer Via oppsett også , vet det at dem virker , men kan ikke garanterer at dem gjør det med ditt kort.

Oscam config files

Lykke til.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker Viasat HD kort med Oscam, også cs?

@ Hsvendse.
    Ja det er like enkelt det, syns faktis det, og bruker du en kanal list editor så er det barne matt resten. DM og CT er ikke noen forksjell der, og det meste av Plung og prormmmer funker fint på dem.

Ex-Force, bruker ike OScam selv da jeg er svart fornøyd me Newcs selv.
    Men om det hjelper deg og andre så her har jeg en side til deg og andre som kan hjelpe med konfig og oppsett, se der så vet jeg at du finer Via oppsett også , vet det at dem virker , men kan ikke garanterer at dem gjør det med ditt kort.

Oscam config files

Lykke til.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt dummy spm. men jeg sliter litt med å få fjernkontrollen til å funke som jeg vil. Når jeg går en kanal opp for å zappe, går den alltid via epg.
    Ønsker at kanalskifte går direkte.

NB. nå har visst hele boksen hengt seg. Skulle legge inn en plugin for konfig av fjernkontroll,men det tryna.
    Får grønn skjerm med feilmelding. Enigma restarter,og dette gjentar seg hele tiden.
    Hvordan får jeg igang boksen igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Glemte å spesifisere at jeg kun har brukt CD-kort. Kjenner ikke til kravene for å kunne bruke Via-kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pipemann
    Sikkert et dumt dummy spm. men jeg sliter litt med å få fjernkontrollen til å funke som jeg vil. Når jeg går en kanal opp for å zappe, går den alltid via epg.

NB. nå har visst hele boksen hengt seg. Skulle legge inn en plugin for konfig av fjernkontroll,men det tryna.
    Får grønn skjerm med feilmelding. Enigma restarter,og dette gjentar seg hele tiden.
    For å zappe, bruk piltastene til høyre og venstre for OK-knappen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er 2 forskjellige fjernkontroll layout for Enigma 2 mottakere som ET 9000 er egentlig.
    1) Default oppsett som mottakeren blir levert med ( du velger kanal lista med pil opp )
    2) Installere plugin med navn "Pauli" , denne finner du under extension. Etter installasjon kan du åpne konsollen av Pauli Neutrino i Plugin menyen , velg "Gul" for Neutrono layout , da skal du få kanalliste valg på OK knappen, som vi gjorde i gamle dager ,med Enigma 1 mottakere ( Dreambox 500, 600, 7000, 7020)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Jeg er redd at du må omprogrammere mottakeren på nytt , hvis du har kommet så langt at den rebooter hele tiden. Alternativt , hvis du vet med sikkerhet hva som forårsaker problemet er å komme inn i mappe strukturen til mottakeren via FTP og slette den.

Jeg anbefaler ikke å laste ned og teste det meste som er tilgjengelig på serveren til respektive image leverandør. Mye av addon og plugin er ikke utviklet til ET 9000.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er redd at du må omprogrammere mottakeren på nytt , hvis du har kommet så langt at den rebooter hele tiden. Alternativt , hvis du vet med sikkerhet hva som forårsaker problemet er å komme inn i mappe strukturen til mottakeren via FTP og slette den.

Jeg anbefaler ikke å laste ned og teste det meste som er tilgjengelig på serveren til respektive image leverandør. Mye av addon og plugin er ikke utviklet til ET 9000.
    OK, hva menes med omprogrammere. Laste enigma2 på en usb?
    Vil det funke å boote fra den?

Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •