Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 455
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epg

Sitat Opprinnelig postet av pipemann
    Er fornøyd med boksen min ET9000, men det gjentstår en del oppsett.
    Savner en fin EPG. Kona ønsker seg en EPG som er oversiktlig og slik at man bare kan velge program for opptak direkte.
    Noe tips?
    Hei, i tråden for VU+Duo (den store) fikk jeg svar fra digitech om hvordan dette enkelt kan løses, med en minnepinne satt inn bak på tuneren, og med automatisk daglig nedlasting. Leter du der, finner du oppskriften.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever ofte ved avspilling av innspillinger at jeg ikke kan trykke talltastene for å hoppe frem/bakover under avspilling. Må stoppe og starte avspillingen igjen for å få det til å virke. Har vært sånn på alle image.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er tuner sensiviteten på denne receiveren i forhold til DM800? Hvor god er tuneren for å søke inn kanalene? Jeg må ha en tuner som er minst like god som den i dm800, fordi jeg trenger god receiver for 28 øst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tuner sensiviteten

Har selv byttet ut DM800 mot ClarkeTech ET 9000 og har ikke merket noen forskjel på mottakings sensiviteten i forhold til DM800 boxen, men selve kanal søkingen gikk mye raskere, ca halvering av tiden. Ellers så er eg veldig fornøyd med denne boxen så langt, stor forskjel på bildekvaliteten, veldig veldig bra bilde :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får en kjøpt denne billigst, er Satvision Scandinavia billigst med 3550 kr? De er vel i Sverige, tilkommer det noe ekstra avgifter om denne kjøpes der fra Sverige?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges vel i Norge for godt under 4 K , ser at både x-sat.no og maxsat.no har dem til en pris rund 3900 kr, tror ikke du får den noen biligere fra Sverige , da du må betale Moms, toll avgifter og frakt i tilleg.

CT ET 9000 syns jeg har bedre tunere en DM 800 SE, mere sensitiv syns jeg da jeg tester dem med Arabsat 26 grader øst så for jeg inn flere kanaler en det jeg gjør med DM 800 SE.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvor får en kjøpt denne billigst, er Satvision Scandinavia billigst med 3550 kr? De er vel i Sverige, tilkommer det noe ekstra avgifter om denne kjøpes der fra Sverige?
    Er disse her til å stole på?
    Clarke Tech XTREND ET-9000 HD Enigma 2 Twin Tuner - SatVision Scandinavia

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye blir det ca totalt om jeg kjøper denne fra Sverige, når prisen er 2.540 Nkr? Denne skal vel bli billigere totalt enn 3900 og noe som er billigste i Norge?

Hej, ska du köpa den till Norge blir priset utan moms 2.540Nkr frakt till
    kommer , sen måste du betala moms och tul i Norge, du kan också komma över
    gransen och hämta den här i sverige då är priset 3550:-
    Bästa hälsningar/ Best regards
    Satvision Scandinavia / Kundtjänst

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye blir det ca totalt om jeg kjøper denne fra Sverige, når prisen er 2.540 Nkr? Denne skal vel bli billigere totalt enn 3900 og noe som er billigste i Norge?

Hej, ska du köpa den till Norge blir priset utan moms 2.540Nkr frakt till
    kommer , sen måste du betala moms och tul i Norge, du kan också komma över
    gransen och hämta den här i sverige då är priset 3550:-
    Bästa hälsningar/ Best regards
    Satvision Scandinavia / Kundtjänst
    Her blir det vel bare et tillegg på norsk moms 25%, 635,- NOK, toll skal ikke betales på elektronikk. Altså totalt 3175,- NOK + frakt, sjekk hva de tar i porto før du bestiller.
    Du får kjøpt en Vu+ Duo til samme prisen i Norge nå, med 5 års reklamasjonsrett. Noe å tenke på hvis du ikke har behov for utbyttbare tunere, men regner regner med at CT 9000 HD har det...

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Her blir det vel bare et tillegg på norsk moms 25%, 635,- NOK, toll skal ikke betales på elektronikk. Altså totalt 3175,- NOK + frakt, sjekk hva de tar i porto før du bestiller.
    Du får kjøpt en Vu+ Duo til samme prisen i Norge nå, med 5 års reklamasjonsrett. Noe å tenke på hvis du ikke har behov for utbyttbare tunere, men regner regner med at CT 9000 HD har det...

Mach III
    CT 9000 er jo mye bedre på utseende også syns jeg enn Vu+ Duo, og etter alt jeg har lest er den nok også bedre enn Vu+ Duo, så det blir nok CT9000 HD på meg...lurte litt på den nye DM7020 HD, men prisen på den blir vel 2-3000 mer enn CT9000 HD, så da er nok CT9000 HD klart beste kjøpet? Og hvis vi sier det blir max 3500,- med frakt fra Sverige, så er jo det en veldig god pris

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CT 9000 er jo mye bedre på utseende også syns jeg enn Vu+ Duo, og etter alt jeg har lest er den nok også bedre enn Vu+ Duo, så det blir nok CT9000 HD på meg...lurte litt på den nye DM7020 HD, men prisen på den blir vel 2-3000 mer enn CT9000 HD, så da er nok CT9000 HD klart beste kjøpet? Og hvis vi sier det blir max 3500,- med frakt fra Sverige, så er jo det en veldig god pris
    Jepp, det er korrekt, sammlignet med hvilket som helst produkt fra DMM så blir det et kjempekjøp uansett!
    Bare vær obs på garanti/reklamasjonsrett som jo er dårligere i Sverige enn hos oss.
    Tror nok ennå at CT mangler litt på software-supporten i forhold til Vu+,
    men Vu+'en har jo vært litt lenger på markedet da og solgt i bøtter og spann.:smile:
    Men dette kan nok andre si litt mere om enn det jeg kan; @bobi eller Digitech?:-D

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye dårligere garanti/reklamasjonsrett er det i Sverige enn hos oss da?

Jepp, det er korrekt, sammlignet med hvilket som helst produkt fra DMM så blir det et kjempekjøp uansett!
    Bare vær obs på garanti/reklamasjonsrett som jo er dårligere i Sverige enn hos oss.
    Tror nok ennå at CT mangler litt på software-supporten i forhold til Vu+,
    men Vu+'en har jo vært litt lenger på markedet da og solgt i bøtter og spann.:smile:
    Men dette kan nok andre si litt mere om enn det jeg kan; @bobi eller Digitech?:-D

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye dårligere garanti/reklamasjonsrett er det i Sverige enn hos oss da?
    Grunnregelen er vel 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett i Norge,
    i Sverige mener jeg at det er 1 års garanti og 3 års reklamasjonsrett.
    Har selv erfart at reklamasjonsretten ikke er så enkel å slå i bordet med ovenfor svenske nettbutikker.
    Så jeg kjøper ikke et Dreambox-produkt fra utlandet igjen ihvertfall, sliter med mye feil de modellene fra DMM ja...
    Men nå skal jo du kjøpe noe annet enn DMM's produkter, som vanligvis ikke er utsatt for problemer, så da er det jo mer interessant å handle fra utlandet ja.:smile:

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at for å kunne bruke twin tuner så må en ha twin lnb på de satelittene en vil kunne se 2 kanaler på? Jeg har 5 lnb, må jeg kjøpe 5 stk twin lnb om jeg skal kunne bruke twin tuner på alle satelittene? Er det slik, eller har jeg misforstått?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at for å kunne bruke twin tuner så må en ha twin lnb på de satelittene en vil kunne se 2 kanaler på? Jeg har 5 lnb, må jeg kjøpe 5 stk twin lnb om jeg skal kunne bruke twin tuner på alle satelittene? Er det slik, eller har jeg misforstått?
    For å ha utbytte av twintuner må du ha dual-lnb'er ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å ha dual lnb på noen satelitt posisjoner, og vanlig lnb på noen? Ha dual lnb på de satelitt posisjonene som er viktigst for meg å kunne ta opp eller se 2 program samtidig? Hvilke twin lnb er de beste?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å ha dual lnb på noen satelitt posisjoner, og vanlig lnb på noen? Ha dual lnb på de satelitt posisjonene som er viktigst for meg å kunne ta opp eller se 2 program samtidig? Hvilke twin lnb er de beste?
    Det er korrekt, du kan ha twin-LNB på f.eks 1vest og 5øst, og så komplettere med single-LNB'er på 13 og 19øst osv. Vet ikke hvilken LNB som er best, og har heller aldri brydd meg, så sant du ikke har Dreambox da som jo er veldig kresen på utstyret...

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dreambox dm800 nå...men skal jo ha ClarkeTech ET 9000 straks...

Det er korrekt, du kan ha twin-LNB på f.eks 1vest og 5øst, og så komplettere med single-LNB'er på 13 og 19øst osv. Vet ikke hvilken LNB som er best, og har heller aldri brydd meg, så sant du ikke har Dreambox da som jo er veldig kresen på utstyret...

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dreambox dm800 nå...men skal jo ha ClarkeTech ET 9000 straks...
    Har du ikke Viasat ville jeg hatt Twin-lnb på 1 vest og single på de andre posisjonene.

Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •