NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 36 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 705
    Newcomer KAMA3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg vil bare minne om at vedkommende kalte min mening "tullete" først.

det synes jeg veldig frekt sagt, særlig tatt i betraktning, at han tydeligvis ikke særlig belastet med hverken høfliget eller kunnskaper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KAMA3

det synes jeg veldig frekt sagt, særlig tatt i betraktning, at han tydeligvis ikke særlig belastet med hverken høfliget eller kunnskaper.
    Denne diskusjonen sporer helt av fra sakens kjerne som vel er den nye dekoderen til CD.

Ringte de i dag, og sa jeg var rimelig forundret over å få tilbud om å kjøpe en ny dekoder isteden for å få denne som jeg var lovet, pga feil på den forrige.

De hadde ingen anledning til å gi meg ny dekoder, men de var så snille at de kunnne tilby meg en ny dekoder med 1000 kr i avslag (som alle med HDPVR) har fått.

At de har byttet dekoderen 5 ganger siden software-oppdateringen kom, betydde kjerringa seg ikke stort om. Da begynte hun å snakke om at jeg hadde dårlig signal på parabolen og at det antageligvis var grunnen til problemet. At jeg har hatt samme signalet i 4 år, uten noe som helst problem brydde hun seg heller ikke om, det måtte være det som var problemet.

Når jeg sa at jeg ville ha tilbake penger for en vare jeg ikke har fått, da svarte hun med at jeg jo hadde en annen dekoder, og at de hadde levert signalet, og dermed hadde jeg ikke noe å komme med.

Jeg ga da beskjed om at jeg ønsket å heve kjøpet av dekoderen (HDPVR) og krevde pengene tilbake siden de ikke klarte å reparere på 4 forsøk i tillegg til at de aldri prøvde siste gangen i august (pga de skulle vente på den nye ddekoderen som var rett rundt hjørne), gav også beskjed om at jeg ville si opp mitt 6 år trofaste tjeneste som kunde hos CD. Da fikk jeg beskjed om at de ikke ville godta noen heving av kjøpet av HDPVR-dekoderen, og at det var ikke noe mer å snakke om, og så slang kjerringa på røret.

Gjett om jeg som hadde bestemt meg for å være rolig og beherket gjennom hele samtalen da ble sint................

Håper EU-vedtaket om at man kan kjøpe dekodersignaler over landegrensene vil føre til flere aktører, da CD trenger virkelig en reel konkurrent. (eller at Kabel-TV selges helt ut)

Hadde Altibox hatt levering hos meg hadde jeg droppet CD på flekken.

Newcomer KAMA3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmskrs
    Denne diskusjonen sporer helt av fra sakens kjerne som vel er den nye dekoderen til CD.

beklager, det var ikke meningen å forsøple diskusjonen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ringte de i dag, og sa jeg var rimelig forundret over å få tilbud om å kjøpe en ny dekoder isteden for å få denne som jeg var lovet, pga feil på den forrige.

De hadde ingen anledning til å gi meg ny dekoder, men de var så snille at de kunnne tilby meg en ny dekoder med 1000 kr i avslag (som alle med HDPVR) har fått.

At de har byttet dekoderen 5 ganger siden software-oppdateringen kom, betydde kjerringa seg ikke stort om. Da begynte hun å snakke om at jeg hadde dårlig signal på parabolen og at det antageligvis var grunnen til problemet. At jeg har hatt samme signalet i 4 år, uten noe som helst problem brydde hun seg heller ikke om, det måtte være det som var problemet.

Når jeg sa at jeg ville ha tilbake penger for en vare jeg ikke har fått, da svarte hun med at jeg jo hadde en annen dekoder, og at de hadde levert signalet, og dermed hadde jeg ikke noe å komme med.

Jeg ga da beskjed om at jeg ønsket å heve kjøpet av dekoderen (HDPVR) og krevde pengene tilbake siden de ikke klarte å reparere på 4 forsøk i tillegg til at de aldri prøvde siste gangen i august (pga de skulle vente på den nye ddekoderen som var rett rundt hjørne), gav også beskjed om at jeg ville si opp mitt 6 år trofaste tjeneste som kunde hos CD. Da fikk jeg beskjed om at de ikke ville godta noen heving av kjøpet av HDPVR-dekoderen, og at det var ikke noe mer å snakke om, og så slang kjerringa på røret.

Gjett om jeg som hadde bestemt meg for å være rolig og beherket gjennom hele samtalen da ble sint................

Håper EU-vedtaket om at man kan kjøpe dekodersignaler over landegrensene vil føre til flere aktører, da CD trenger virkelig en reel konkurrent. (eller at Kabel-TV selges helt ut)

Jeg mener på at kundebehandleren loggføres, så før du sier opp (?) så håper jeg inderlig at du får gitt CD tilbakemelding på dette.

Jeg stod på mitt (har en fyldig logg hos CD) og ble da senere ringt opp, fyren i reklamasjonsavdelingen sa med en gang at alle krav for å heve kjøpet var oppfylt....og enda litt til.

Jeg fikk returseddelen til Sagem i dag, så får vi håpe at ADB kommer innen noen dager.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har en sterk mistanke at du har møtt samme dame som jeg har gjort to ganger tidligere når jeg kontaktet teknisk. Hun er sarkastisk, bedrevitende (uten å ha peiling) og har generelt oppført seg stikk i strid med hva en kundebehandler skal gjøre! Jeg ble så irritert over dette at jeg sendte en mail der jeg forklare hva som ble sagt og at jeg ikke aksepterer slik behandling, men kan se ut som hun har jobben fortsatt.. Hvis det da ikke er flere av de...:evil:
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KAMA3

Ok, jeg må innrømme at jeg ikke er økonom og ikke har kunnskaper om de tekniske aspekter rundt duopol og fri konkurranse. Det var unødvendig av meg å bruke ordet "tullete". Jeg beklager dette.

Men poenget er jo at det er andre valgmuligheter enn CD. Det finnes to uavhengige programleverandører over satellitt som begge leverer almenkanalene. Jeg trodde det lå i begrepet duopol at det er to relativt like aktører. Så selv om de to tilpasser seg hverandre, er det konkurranse i mellom dem. Økonomisk må de begge tilpasse seg de andre aktørene på andre platformer.

De aller fleste muligheten til å velge en tredje tilbyder i form av Riks-TV.

Når stadig flere også har mulighet til å velge IP-TV eller annen kabel-TV, synes jeg det er merkelig å påstå at det ikke er reell konkurranse i markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvorfor er ikke tilbudet fra Viasat reell konkurranse?. Deres HD PVR fungerer knirkefritt. Kanaltilbudet er veldig likt med noen ulikheter, nok til at jeg selv har begge deler. Men å hevde at CD ikke har reell konkurranse synes jeg bare blir tullete.
    Prøv å spille fra hard-disk på via-sat sin pvr etter at du ikke lenger er kunde hos viasat...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av realist
    Prøv å spille fra hard-disk på via-sat sin pvr etter at du ikke lenger er kunde hos viasat...
    Hva har det med noe som helst å gjøre? Det relevante er faktisk å være kunde...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har det med noe som helst å gjøre? Det relevante er faktisk å være kunde...
    Vet ikke hva problemet er hvis man har avsluttet kundeforholdet og HDPVR-dekoderen, men jeg syntes det er rett og rimelig at en dekoder som man har kjøpt og betalt, skal virke uavhengig om man fortsatt er kunde eller ikke.
    Hvis ikke bør Viasat heller låne ut dekodere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva problemet er hvis man har avsluttet kundeforholdet og HDPVR-dekoderen, men jeg syntes det er rett og rimelig at en dekoder som man har kjøpt og betalt, skal virke uavhengig om man fortsatt er kunde eller ikke.
    Hvis ikke bør Viasat heller låne ut dekodere.
    Problemet er at dekoderen krever kort for å spille av fra hard-disk, avsluttes abbonnementet til fordel for en annnen leverandør, så kan man glemme alt som ligger lagret på hard-disken. CD og Rikstv sine pvr-maskiner fungerer greit med avspilling fra hard-disk også etter avsluttet kundeforhold. Pvr-dekoderen er noe man har kjøpt, altså kjøperen sin eiendom med innhold!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innholdet på en pvr er vel ikke kjøper av pvr sin eiendom?

Er det ikke noe som heter opphavsrett?

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig.

Du eier ikke innholdet, men har rett til å se på det. Hvorvidt en kan kreve å ha rett til å se på innholdet etter at kundeforholdet er opphørt er nok ikke juridisk holdbart.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste muligheten til å velge en tredje tilbyder i form av Riks-TV.

Når stadig flere også har mulighet til å velge IP-TV eller annen kabel-TV, synes jeg det er merkelig å påstå at det ikke er reell konkurranse i markedet.
    De aller fleste kan i teorien velge mellom 3 distributører. F.eks. Viasat, CD eller RiksTV.

Mener parabol (Viasat+CD tilsammen) hadde en markedsandel mellom 30-35% sist jeg så noen slike tall. Andelen øker sannsynligvis ikke pga. konkurranse mot bakkenett,kabelnett og IPTV.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=Wind]MULTI - AWARD WINNING HYBRID HD PVR TUNER WITH ADB CARBO USER INTERFACE. ADB 5720SX FOR CANAL DIGITAL

Det sveitsiske firma ADB far fått kontrakt med Canal Digital om å levere neste generasjon HD PVR boks; ADB-5720SX hybrid Digital Video Recorder:

Da dukket min opp i posten i dag: So far, det vi alle har ventet på, bare de får orden på dobbelopptakfunsksjonen....flott lyd, flott bilde....rask og stille....
    da mangler vi bare litt2.0/ 5.1 lyd fra NRK/TV2/TV Norge....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser virkelig ikke ut som neste generasjon, Sagem er faktisk mye penere å se på. Men det er jo innholdet som teller.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Den ser virkelig ikke ut som neste generasjon, Sagem er faktisk mye penere å se på. Men det er jo innholdet som teller.
    Jeg syns faktisk den nye er mye penere enn jeg hadde forventet, den passer fint inn blant mine andre bokser. Jeg liker derimot ikke den der sølvrammen på Sagem.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er 90-talls VHS preg over den... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Innholdet på en pvr er vel ikke kjøper av pvr sin eiendom?

Er det ikke noe som heter opphavsrett?
    Det er vel like mye opphavsrett enten enten det heter via-sat eller canal digital eller rikstv eller annet. Canal digital og rikstv sine pvr har ikke dette tullet etter endt avtaleperiode. Det er jo endel andre pvr-dekodere som er "godkjent" av viasat. Samsung blant annet. På denne tror jeg at tilgangen til harddisk er uavhengig av abonnement.

Hvis opphavsrettkortet skal spilles på en troverdig måte, så må det gjelde for alle tilbyderne!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Jeg synes det er 90-talls VHS preg over den... :-)
    Det er en boks....de er som regel firkantet....get over it...den gjør jobben og vel så det, i forhold til den gamle, og er et godt hakk mer elegant i bruk enn Viasat sine HD PVR....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åj, her kom det en seriøs en som absolutt ikke tåler humor.

Side 9 av 36 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •