NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 36 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 705
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet hvilken trådløs-usb stick man kan bruke på ADB'n?

Edit: Når jeg tenker meg om har sikkert CD ribba boksen for denne muligheten uansett... hmm

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av åttitre

Edit: Når jeg tenker meg om har sikkert CD ribba boksen for denne muligheten uansett... hmm
    I Sverige leveres den med en USB antenne til det digitale bakkenettet, ettersom DVB T som var i den forrige boksen ikke er med i ADB boksen.....
    Se siste nummer av Hemmabio som tester boksen...fåes hos Narvesen
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre

Mener på at jeg leste specs, og der står det at den har mulighet for usb, men at den er deaktivert.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Mener på at jeg leste specs, og der står det at den har mulighet for usb, men at den er deaktivert.
    Er ikke deaktivert. ADB benytter USB porten til USB bakkenett tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I specs på CD`s nettsider står det; USB: Ja, men ikke i bruk.

Betyr ikke det at den er deaktivert?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den tingen jeg glemte å spørre spesifikt om, kundebehandleren hadde munndiarè.

Jeg ba spesifikt om å få en ny dekoder tilsendt, uten regninger og annet styr som det kan bli misforståelser av, men han sa at det ikke var mulig og dro i vei en tale om at det jammen ikke kunne være mye styr å betale en regning.

Etter hva jeg husker, så ga jeg 3K for min Sagem, noe som betyr at det bli pluss eller minus 500 kr ved mottak av ADB. Minus aksepteres ikke, og jeg regner med at det blir ny telefon til uka. Men det får bli den siste, nå gidder jeg ikke mer.

Nå ha jeg snakket med chat. Dette ble (SELVFØLGELIG!) feil. Jeg blir kreditert 3000 for Sagem, og må betale 3500 for ADB, altså en differanse på 500 kr istedenfor et fungerende produkt levert vederlagsfritt som avtalt. Jeg venter til pakken kommer og tar min siste telefon til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært veldig interessant å høre om eventuell bindig. Jeg kommer aldri til å akseptere binding på abonnementet. Hvis de ikke kan selge ADB uten binding så blir det ikke ADB på meg (og muligens ikke meg som kunde hos CD).

Nå ha jeg snakket med chat. Dette ble (SELVFØLGELIG!) feil. Jeg blir kreditert 3000 for Sagem, og må betale 3500 for ADB, altså en differanse på 500 kr istedenfor et fungerende produkt levert vederlagsfritt som avtalt. Jeg venter til pakken kommer og tar min siste telefon til CD.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I specs på CD`s nettsider står det; USB: Ja, men ikke i bruk.

Betyr ikke det at den er deaktivert?

Får du tak i ADB's USB-DVB-T tuner så fungerer dette i USB porten på boksen. Er selvfølgelig ingen vits med en slik "feature" i Norge så da skrives det i manualen at USB er "deaktivert".

Det ville selvfølgelig vært fint med en mulighet for å kopiere opptak via USB men det finnes ikke noen distributører som tilbyr slik digital kopiering. Årsaken er trolig frykt for å miste rettigheter til å sende attraktivt innhold. Så da vil nok helst USB porten bli brukt til andre funksjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Det har vært veldig interessant å høre om eventuell bindig. Jeg kommer aldri til å akseptere binding på abonnementet. Hvis de ikke kan selge ADB uten binding så blir det ikke ADB på meg (og muligens ikke meg som kunde hos CD).

Da er bud nr en å be om å få snakke med "lederen" siden CD sine kundebehandlere ikke kan bestemme noe som helst. Virker det som....

Newcomer KAMA3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får ikke rabattert pris på CD sin nye tuner (jeg har "vanlig" HD tuner uten PVR). jeg synes at CD begynner å misbruke sin markedsposisjon akkurat på samme måte som Telenor....

det er veldig fristende å kjøpe Clarke Tech ET 9000 isteden for CD sin ADB. jeg har jo en CAM fra før liggende et sted. hvor galt kan dette gå?:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du ha rabattert pris? Det var jo ment som ett plaster på såret til de som har slitt med den helv.... Sagem PVR.

Det kan selvfølgelig diskuteres om det er rimelig at CD gjør forskjell på kabel og satellitt, men å kalle det misbruk av markedsposisjon er å gå for langt....furting kaller jeg det.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke? jeg har også slitt med CD sin første HD mottakeren mer enn nok CD innser at de ikke har reell konkurranse på satellit-markedet for tiden og gir total (***uff**) i sine kunder.

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Hvorfor skal du ha rabattert pris? Det var jo ment som ett plaster på såret til de som har slitt med den helv.... Sagem PVR.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KAMA3
    hvorfor ikke? jeg har også slitt med CD sin første HD mottakeren mer enn nok CD innser at de ikke har reell konkurranse på satellit-markedet for tiden og gir total (***uff**) i sine kunder.
    Hvorfor er ikke tilbudet fra Viasat reell konkurranse?. Deres HD PVR fungerer knirkefritt. Kanaltilbudet er veldig likt med noen ulikheter, nok til at jeg selv har begge deler. Men å hevde at CD ikke har reell konkurranse synes jeg bare blir tullete.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke? jeg har også slitt med CD sin første HD mottakeren mer enn nok
    Du får kjøpe den nye HD mottakeren CDC 9000 for 1 krone, er ikke det god nok rabatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er konkurranse, men den er i realiteten liten når det gjelder satelitt.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvorfor er ikke tilbudet fra Viasat reell konkurranse?. Deres HD PVR fungerer knirkefritt. Kanaltilbudet er veldig likt med noen ulikheter, nok til at jeg selv har begge deler. Men å hevde at CD ikke har reell konkurranse synes jeg bare blir tullete.
    Én aktør = monopoly, to aktører = duopoly…

Det er en fordel å ha kunnskaper før du iverksetter så omfattende synsinger og kommer til så drastiske konklusjoner.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Én aktør = monopoly, to aktører = duopoly…

Det er en fordel å ha kunnskaper før du iverksetter så omfattende synsinger og kommer til så drastiske konklusjoner.
    At det var?...
    Så to konkurrerende tilbydere er ikke konkurranse? Eller mener du at CD og Viasat samarbeider? Del gjerne kunnskapen din med oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vi ikke begynne å krangle her...

Har fått vite nå at summen på 2490,- for en HD PVR 5720-SX er en engangssum og medfører ikke binding på abonnementet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    At det var?...
    Så to konkurrerende tilbydere er ikke konkurranse? Eller mener du at CD og Viasat samarbeider? Del gjerne kunnskapen din med oss.
    les bøker, gutt. der finner du alt.

http://www.amazon.com/Economics-Dumm.../dp/0764557262

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les bøker, gutt. der finner du alt.

http://www.amazon.com/Economics-Dumm.../dp/0764557262
    Hvis du skal kjøre den stilen så tror jeg VG Debatten passer deg bedre. Der går det mest i kverulering, ordkløveri og krangling

Side 8 av 36 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •