NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 36 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 705
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja hvis noe kan kalles verre enn CD, så er det Viasat.

For å få de kanalene jeg ønsker, så er vel Telenor VDSL tv det eneste alternativet for meg, og jeg vet ikke om de har kommet noe videre med testingen. Og Telenor er vel i bunn og grunn CD.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Ja hvis noe kan kalles verre enn CD, så er det Viasat.

For å få de kanalene jeg ønsker, så er vel Telenor VDSL tv det eneste alternativet for meg, og jeg vet ikke om de har kommet noe videre med testingen. Og Telenor er vel i bunn og grunn CD.
    Hva har du opplevd som verre med Viasat? Jeg har ingen ingen erfaring overhodet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang historie. Det begynte vel med at de sendte en dekoder der jeg ikke kunne lage noen favorittliste. Etter tre forsøk hadde de ennå ikke klart å sende riktig dekoder. Regninger hopet seg opp, utallige telefonsamtaler ordnet ingenting. Kort sagt så var det ca to år der alt som kunne gjøres motsatt av hva jeg ønsket, hadde krav på eller bestilte, det ble motsatt. Og jeg var ikke spes vrang det første året. På slutten ringte den en og spurte om jeg var fornøyd med Viasat kundeservice. Svaret mitt var nei, hans svar var..."ehhh....ok,....hade..."

I tillegg til dette har jeg bekjente som virkelig sliter med å få sagt opp, får regninger på kort som Viasat ikke kan se å ha mottatt i retur, 4 mnd oppsigelsefrist... Neh, Viasat ønsker jeg ingenting godt =)

I mine øyne må man aldri gjøre noe hvis ting fungerer. Aldri bytt leverandør for å spare noen hundrelapper i året, det blir bare kluss. Fungerer det, så behold det slik det er!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare skyte inn at jeg har HD PVR fra både Viasat og CD. Jeg har aldri hatt noe tull med Viasat. Og deres HD PVR er meget god. Jeg har knapt noen gang hatt heng på den. Jeg tror heller aldri den har misset et eneste opptak.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne så fungerer ikke ting hvis man blir dårlig behandla av et selskap. Jeg har ikke gitt opp riktig enda hva gjelder Canal Digital, men jeg har heller ikke til hensikt å la dem presse meg til å betale fullpris for denne dekoderen. Forøvrig fint med innspill Ole!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg vil bare skyte inn at jeg har HD PVR fra både Viasat og CD. Jeg har aldri hatt noe tull med Viasat. Og deres HD PVR er meget god. Jeg har knapt noen gang hatt heng på den. Jeg tror heller aldri den har misset et eneste opptak.
    Det er også mitt inntrykk, teknisk virker det. Det er verre når man trenger hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket nettopp med CD. Dama i andre enden kunne ikke gi meg den nye dekoderen gratis pga restriksjoner fra ledelsen. Men kunne gi meg fire gratis mnd hvis jeg "bant" meg i 1år..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å ringe igjen. Jeg fikk samme svar, men spurte etter lederen. Da ble jeg bedt om å vente litt, og fikk beskjed om at jeg (normalt) ville bli ringt opp igjen innen 8 timer av avdelingen som tar seg av slike saker. De kunne ha mye å gjøre i dag (jøss...) så det blir muligens i morgen.

Det er bare å legge frem fakta. CD har prøvd å ordne mitt produkt langt mer enn tre ganger og har brutt forbrukerkjøpsloven og avtalen internt mellom CD og kunde. De leverer ikke et fungerende produkt, og man kan heve kjøpet.

I tillegg er de frekke nok til å gjøre forskjell på parabol og kabel tv kunder. Her mener jeg de graver sin egen grav hvis de fortsetter slik. Det enste som mangler er at CD har ødelagt ADB til å bli som Sagem.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også ringt CD i dag og fått samme beskjed som tidligere. Siden jeg er parabolkunde som ønsker overgang til kabel fordi jeg flytter (jeg har vært kunde hos CD i syv år, både kabel og parabol), så får jeg ingen rabatt på ny dekoder, hverken parabolrabatten eller kabelrabatten. Begrunnelse: parabol og kabel er to adskilte selskaper under Canal Digital. Dette er nøyaktig den samme begrunnelsen som brukes for at parabolkunder skal betale tusen kroner mer enn kabelkunder for den nye dekoderen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er det jo bare en måte å få de til å forstå, velge en annen tilbyder. Jeg synes CD nok en gang viser utrolige holdninger når det kommer til kundeservice, virkelig utrolig. De mistet 63 000 kunder i 2010....trenger man å si mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har CD kontaktet meg. De sender returslipp (heving av kjøp) og ny ADB med regning.

Det ble over et kvarter samtale (han hadde nok endel frustrasjon å få ut han også) angående hva som kunne løst problemene med Sagem osv, og det er greit nok, men for en sluttbruker er det eneste interessante at dekoderen kobles til og fungerer som den skal. Han hadde vertfall langt mer peiling enn mr chat.

Om ikke jeg misforstod, så kunne han fortelle at satelitt ADB ikke ville ha de samme feilene man har hørt om angående kabel ADB med tilhørende forklaring av type laaang. Ikke at jeg stoler på det, men det er vel håp.

Software med funksjon for to opptak slippes første kvartal 2012. Så får vi se.

For meg er saken løst så lenge jeg får en dekoder som fungerer. Han var enig i at CD oppleves som en enkelt tilbyder, og at prisforskjellen mellom satelitt og kabel er feil, noe han også hadde tatt videre.

Og jeg håper virkelig at CD lever opp til det både tidligere samtaler og dagens kundebehandler kom frem til, CD skal IKKE ha et nytt "Sagem tilfelle." Så får vi håpe...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så glad jeg kjører allternativ tuner jeg(Vu+HD) og som alt fungerer som det skal på. og til langt under halv pris av cd sin. har standar tuner i fra cd som er et soverom tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har tenkt litt på det, men jeg er en type bruker som ønsker "plug and play" i ordenes rette forstand. Så langt har ikke CD`s alternativer vært i nærheten av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det tar deg 5 min og sette opp boxen,og alt er klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke ADB funker, så får jeg prøve. Den fungerer med CD`s kort, ikke noen problemer selv om CD skulle ønske det? Jeg er ikke særlig oppdatert på sånt, men vet jo at CD og Viasat gjerne vil at kun deres dekodere skal kunne brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte du betale 2490,- ?
    Fikk du ett års binding, eller klarte du å forhandle det bort?

Da har CD kontaktet meg. De sender returslipp (heving av kjøp) og ny ADB med regning.

Det ble over et kvarter samtale (han hadde nok endel frustrasjon å få ut han også) angående hva som kunne løst problemene med Sagem osv, og det er greit nok, men for en sluttbruker er det eneste interessante at dekoderen kobles til og fungerer som den skal. Han hadde vertfall langt mer peiling enn mr chat.

Om ikke jeg misforstod, så kunne han fortelle at satelitt ADB ikke ville ha de samme feilene man har hørt om angående kabel ADB med tilhørende forklaring av type laaang. Ikke at jeg stoler på det, men det er vel håp.

Software med funksjon for to opptak slippes første kvartal 2012. Så får vi se.

For meg er saken løst så lenge jeg får en dekoder som fungerer. Han var enig i at CD oppleves som en enkelt tilbyder, og at prisforskjellen mellom satelitt og kabel er feil, noe han også hadde tatt videre.

Og jeg håper virkelig at CD lever opp til det både tidligere samtaler og dagens kundebehandler kom frem til, CD skal IKKE ha et nytt "Sagem tilfelle." Så får vi håpe...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han var enig i at CD oppleves som en enkelt tilbyder, og at prisforskjellen mellom satelitt og kabel er feil, noe han også hadde tatt videre.
    Canal Digital parabol går det mye rykter om at er til salgs.
    - Canal Digital er til salgs | kampanje.com
    Disse ryktene startet for 1.5 år siden når kabeldelen av Canal Digital ble "solgt" fra Telenor Broadcast til Telenor Norge(som f.eks. driver IPTV over fiber,VDSL,webtv ,Telenor bredbånd osv).

Canal Digital navnet på kabeltv kunne med fordel vært fjernet. Før eller senere kommer det sikkert til å skje. Jeg foreslår Avidi som var det opprinnelige navnet
    Skogen Lund tar kontroll over kabel-tv | kampanje.com
    At to forskjellige selskaper benytter samme merkevare skaper forvirring. Mange tror til og med at Canal+ og Canal Digital er samme sak også så det er ikke rart CD parabol og CD kabel oppfattes som samme selskap. Jeg antar at et kjent merkenavn betyr mye og at det er dyrt å bytte merkenavn. Slike kostnader blir jo til slutt betalt av kundene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Måtte du betale 2490,- ?
    Fikk du ett års binding, eller klarte du å forhandle det bort?

Det var den tingen jeg glemte å spørre spesifikt om, kundebehandleren hadde munndiarè.

Jeg ba spesifikt om å få en ny dekoder tilsendt, uten regninger og annet styr som det kan bli misforståelser av, men han sa at det ikke var mulig og dro i vei en tale om at det jammen ikke kunne være mye styr å betale en regning.

Etter hva jeg husker, så ga jeg 3K for min Sagem, noe som betyr at det bli pluss eller minus 500 kr ved mottak av ADB. Minus aksepteres ikke, og jeg regner med at det blir ny telefon til uka. Men det får bli den siste, nå gidder jeg ikke mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Software til min gamle HD PVR?

Vurderer å skifte til den nye CD tuneren. Sitter litt på gjerdet foreløpig. Men hva med min gamle HD PVR 101-ST? Bare å kaste i bosset? Noen som vet om det finnes software for den på nettet, slik at den kan brukes til å vise gratis HD-kanaler? Finnes noen gratis tyske kvalitetskanaler i HD på 19 grader Øst. (Har en Force SD tuner som er koplet til 4 LNB'er).

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne prisforskjellen på kabel og parabol kunder er jo bare latterlig, og hvorvidt det er samme selskap eller ikke kunne vell ikke brydd oss som forbrukere mindre? De operer under samme navn, har til og med samme nettside...

Og nå går det alle slags rykter om diverse problemer med denne dekoderen også? Gjør at jeg ikke gidder å skaffe meg den med det aller første, etter Canal Digital sin kundebehandling og grusomme opplevelser med Sagem HD PVR så betaler jeg ikke 2500kr for noe jeg ikke vet om jeg kan stole på, da venter jeg heller 2-3mnd og betaler litt ekstra når jeg vet at det er noe tess.

Men når vi er inne på alternative "uoffisielle" dekodere, hvor vanskelig er disse å forholde seg til med tanke på å faktisk få inn kanalene du betale for, hvor vanskelig er disse å sette opp og hva er de eventuelle hakene og ulempene sammenlignet med å kjøre en offisiell Canal Digital dekoder?

For er ikke ulempene for mange så tror jeg jaggu at en god investering i noe som faktisk vil fungere hadde vært noe, betaler gladelig flere tusen for noe som faktisk leverer det det skal, og gjerne en tusenlapp ekstra bare fordi pengene ikke går til Canal Digital.....

Side 7 av 36 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •