NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 36 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36
Viser resultater 701 til 705 av 705
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hva er best i teorien av RGB og YPbPr over HDMI?
    Jeg har ikke sett noen forskjeller.. Om det teoretisk er noen små forskjeller, tror jeg de største praktiske forskjellene går på komponentdesign i mottaker og avsender, altså at et apparat kan håndtere den ene varianten bedre enn den andre.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt mere nå. Når jeg bruker Vantage og YPbPr over HDMI må jeg sette Pioneer KRP-600 på YUV444 (samme som på Blu-ray). For meg virker det som dette gir ett litt bedre bilde enn ADB 5720 og RGB.

Tror jeg kommer til å benytte meg av angreretten selv om det er noen fordeler med ADB boksen som enklere å få fram EPG over flere dager og oppdatering av kanaler når de bytter transponder. På Vantage må nye transpondere legges inn manuelt og EPG for mere enn de to nærmeste programmene må lastes ned fra en bestemt kanal (bl.a. Motors TV).

I tillegg passer Vantage bedre inn med resten av utstyret med blått lys i display/knapper. Får håpe den holder noen år til! Enkelte har hatt noen problemer med strømforsyninga på Vantage 7100. Tror 8000 er bedre på dette punktet.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelige ting skjer .. Satt nå å så på tv på projectoren optoma hd83 via nye pvr opptageren fra cd og onkyo tx-nr5009 .. Som så mange ganger før ..
    Nå kuttet plutselig alt og jeg får ikke lengre bilde men beskjed om problemer med hdcp .. Hvorfor kom dette slik plutselig ? Byttet jeg til tv Samsung ue46d8000 er alt bra ..
    Merkelig nok på begge to :/

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    Merkelige ting skjer .. Satt nå å så på tv på projectoren optoma hd83 via nye pvr opptageren fra cd og onkyo tx-nr5009 .. Som så mange ganger før ..
    Nå kuttet plutselig alt og jeg får ikke lengre bilde men beskjed om problemer med hdcp .. Hvorfor kom dette slik plutselig ? Byttet jeg til tv Samsung ue46d8000 er alt bra ..
    Merkelig nok på begge to :/
    Det kan virke som det er noe tull med HDCP kommunikasjonen i kjeden din. Og siden det fungerer fint med Samaung skjermen, virker det sansynlig at problemet ligger i Optomaen, eventuelt at kombinasjonen Optoma/Onkyo eller Optoma/ADB av en eller annen grunn ikke er optimal. Jeg har selv et lignende oppsett med ADB-5720SX, Onkyo TX-SR876, Panasonic PT-AE5000 og Sony KDL-60NX720. I det jeg slår på komponentene får jeg rød varseltrekant og HDCP feilmelding fra ADB-bosen, litt avhengig av hvilken rekkefølge jeg slår på komponentene. Men det er uansett kun snakk om et par sekunder før de er synkronisert. Jeg har aldri opplevd noe slikt du beskriver under drift hverken med proje eller TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er som vanlig igjen nå .. Var bare den kvelden :/