NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 705
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Knoffen
    Har ikke fått dette til å virke på lenge. Virket omkring påske. Får også tilboblet/ikke tilkoblet hele tiden, men GO-tjeneste ser ut til å virke (kan bla i menyene, men har ikke prøvd leie).
    Jeg har inntrykk av at det er mange som har dette problemet. CD mener det ikke eksisterer...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg synes det var litt vel kjapt konkludert.. Det er fint mulig å få til dette selv. Jeg har aldri brukt proff installatør og aldri hatt problemer. Men det er klart det er tryggere å benytte en proff om en er usikker på hvordan det skal gjøres.
    Har ingenting med usikkerhet å gjøre, men med fintuning av innstillinger...og at utgangspunktet er riktig...plassering/vinkler osv....Byttet til SAT CR hode på Viasat for noen år siden....og fikk samtidig sjekket CD hodet...en liten justering ga meg enda bedre singnal på CD. Har hatt samme parabol nå i 10 år, men byttet hoder et par ganger...Alt fungerer på alle tunere...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har måttet gå over til parabol, og skal dermed selge min ADB HD PVR til kabeltv. Hva tror dere heg bør ta for denne? Den er meget pent brukt.
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag ny oppdatering

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Fikk i dag ny oppdatering

Høres lovende ut :-D

• Mappstruktur för dina serieinspelningar
    • Möjlighet att ställa in tidsmarginal då du programmera en inspelning

Opptakslisten blir jo veldig rotete og uoversiktlig som det er nå. Mulighet for og legge inn f.eks. 5 minutt tidligere opptaksstart er også noe vi definitivt trenger, i hvert fall så lenge opptak har en lei tendens til og starte flere minutter for seint.

Håper denne oppdateringen også kommer til kabelversjonen snarest mulig ;-)

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som sliter med hakkete og tregt bilde om man velger å kjøre 1080P? Har egentlig gått meg et hus forbi at man kan sette dekoderen til 1080P ved å trykke på "RES" knappen foran på selve dekoderen, det er altså ingen knapp på fjernkontroll eller i menyene men om du trykker på "RES" på selve dekoderen så kan du shuffle mellom 576P, 720P, 1080i og 1080P og alt fra 576P til 1080i fungerer fint hos meg, men velger jeg 1080P så er det bare å vinke farvell til flytende bilde...

Dette er da litt snodig, for det er jo bare snakk om oppskalering fra dekoderen og oppløsning på menyene, du får jo ikke på magiskvis kildemateriale i en høyere oppløsning så det er jo snodig å innkludere muligheten for 1080P om dekoderen er for svak til å drive det på noen fornuftig måte?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Flere som sliter med hakkete og tregt bilde om man velger å kjøre 1080P? Har egentlig gått meg et hus forbi at man kan sette dekoderen til 1080P ved å trykke på "RES" knappen foran på selve dekoderen, det er altså ingen knapp på fjernkontroll eller i menyene men om du trykker på "RES" på selve dekoderen så kan du shuffle mellom 576P, 720P, 1080i og 1080P og alt fra 576P til 1080i fungerer fint hos meg, men velger jeg 1080P så er det bare å vinke farvell til flytende bilde...

Dette er da litt snodig, for det er jo bare snakk om oppskalering fra dekoderen og oppløsning på menyene, du får jo ikke på magiskvis kildemateriale i en høyere oppløsning så det er jo snodig å innkludere muligheten for 1080P om dekoderen er for svak til å drive det på noen fornuftig måte?

Det beste rådet er å ikke kjøre med 1080P ut av ADB HDPVR.

Mottageren gir sannsynligvis ut 1080P med 25 bilder pr. sekund (25Hz) som i beste fall er egnet til å se film/drama/serier med. Vanlig TV krever 50Hz for å gi god flyt.

Vanlig 50Hz tv kanaler blir hakkete og får dårlig flyt når de konverteres til progressiv 25Hz video. Og hvis TV&filmkanaler konverteres til 24Hz så blir blir hakkingen ekstrem. Muligens er funksjonen tiltenkt en framtidig kilde som er progressiv 25Hz eller 24Hz. 24Hz kan ikke brukes i TV broadcasting pga. at sendingene bør være kompatibel med 50Hz. Det er mulig at 24Hz kun har potensiale som VOD filmer.

Det nærmeste 1080P 25Hz er filmkanalene, f.eks. CMore First HD og CMore Hits HD som i praksis er 1080P 25Hz (men transporteres som 1080i 50Hz). Har ikke testet selv men det bør være litt bedre sannsynlighet for at HD filmkanalene til CMore ser penere ut med 1080P 25Hz enn f.eks. NRK HD , TV2 HD osv.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd filmleie etter oppgraderingen av softwaren og sett om kvaliteten nå har blitt bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Noen som har prøvd filmleie etter oppgraderingen av softwaren og sett om kvaliteten nå har blitt bedre?
    Jupp! Mye bedre enn Netflix nå iallefall.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres lovende ut! Takk for infoen !

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har fått problemer med å bruke Wimp etter oppgraderingen?
    Det fungerte før, men når jeg har prøvd i dag så kommer det først opp "Please wait" eller hva det nå står for noe og så går det rett til en skjermsparer med Canal Digital og Wimp som flytter seg rundt på skjermen. Kommer ikke opp noen innloggingsvalg eller noe som helst. Har prøvd restart/tatt strømmen, men det hjalp ikke. Noen som har opplevd det samme og funnet en løsning?
    GO fungerer så nettilgangen er antakelig i orden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting. Signalene kutter når det regner "litt mer" enn normalt, evt våt snø. Selve parabolen og hodet er ikke dekt av snø eller regndråper.

Jeg er ikke fremmed for at antennen må justeres, den har stått noen år nå. Men jeg stusser på noe:

I menyen får jeg frem signalstyrke på 100%, men kvalitet-skalaen viser dårlig. Hva betyr dette?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Lurer på en ting. Signalene kutter når det regner "litt mer" enn normalt, evt våt snø. Selve parabolen og hodet er ikke dekt av snø eller regndråper.

Jeg er ikke fremmed for at antennen må justeres, den har stått noen år nå. Men jeg stusser på noe:

I menyen får jeg frem signalstyrke på 100%, men kvalitet-skalaen viser dårlig. Hva betyr dette?
    Signalstyrken har minimalt å si med mindre man får en veldig lav verdi. Det er kvaliteten som er den viktige parameteren å optimalisere antenna etter.

Derfor bør antennen først grovjusteres vha. signalstyrke og når mottageren låser på signalet så kan man finjusrere etter signalstyrken. Justerer man kun etter signalstyrke kan man lett miste en dB eller to med reserve for regndemping.

Signalstyrken påvirkes av kabeldemping, LNB forsterkning osv. og kan lett manipuleres (f.eks. vha. forsterker) uten at det faktisk forbedrer selve signalkvaliteten.

ADB boksen har et veldig bra signalmeter som viser SNR i dB. dB derdien bør være så høy som mulig men er sannsynligvis maksimalt rundt 12-13dB med CD's Triax 60cm antenne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=Bobben1]Signalstyrken har minimalt å si med mindre man får en veldig lav verdi. Det er kvaliteten som er den viktige parameteren å optimalisere antenna etter.

Derfor bør antennen først grovjusteres vha. signalstyrke og når mottageren låser på signalet så kan man finjusrere etter signalstyrken. Justerer man kun etter signalstyrke kan man lett miste en dB eller to med reserve for regndemping.

Signalstyrken påvirkes av kabeldemping, LNB forsterkning osv. og kan lett manipuleres (f.eks. vha. forsterker) uten at det faktisk forbedrer selve signalkvaliteten.

ADB boksen har et veldig bra signalmeter som viser SNR i dB. dB derdien bør være så høy som mulig men er sannsynligvis maksimalt rundt 12-13dB med CD's Triax 60cm antenne.
    Beklager feil tråd.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gud hjelpe meg hvor dårlig denne boksen er. Sæææææærdeles treeeeeeeg i meny systemet. Har en HD boks ifra Sky som er 100 ganger raskere enn dette rælet ifra CD. Kan denne boksen byttes ut mot noe annet som er raskere å skifte kanaler mellom, raskere til å navigere i menyer osv.....

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes ADB boksen er treg, skal du takke høyere makter for at du ikke har brukt en Sagem HD PVR!

Har flyttet Sagemboksen opp i kinoen, og etter å ha blitt vant med 3 sek oppstartstid på ADB i stua føles det ut som om man blir sendt 20 år tilbake i tid når man bruker 1 min+ på å boote Sagemdriten

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne boksen i dag etter at jeg ble "lurt" av en telefonselger fra CD. Dårlig bilde sammenlignet med VANTAGE HD 8000S Twin PVR. Mye større forskjell enn jeg hadde regnet med. Regner med ADB boksen sender RGB ut på HDMI. 8000S har muligheten til å sende YPbPr over HDMI. Bildet på ADB er ihvertfall mye blassere og tamt enn på 8000S. Er det noen innstillinger jeg har oversett?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Bildet på ADB er ihvertfall mye blassere og tamt enn på 8000S.
    Hmm.. Da må jeg si jeg blir veldig nysgjerrig på denne Vantage boksen. Kan du noen bilder som viser disse store forskjellene? Jeg skjønner at det er umulig å vise billedkvaliteten via bilder. Men forskjellen mellom dem burde kunne fanges.
    Kanskje det er din framviser som ikke takler RGB over HDMI spesielt godt?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte inn å justere RGB innstillingene på Pioneer skjermen så ble bildet bra med ADB boksen også. Det var først og fremst svartnivået som ble dårlig.
    Hva er best i teorien av RGB og YPbPr over HDMI?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jeg måtte inn å justere RGB innstillingene på Pioneer skjermen så ble bildet bra med ADB boksen også. Det var først og fremst svartnivået som ble dårlig.
    Hva er best i teorien av RGB og YPbPr over HDMI?
    sRGB 8)

Component video - Wikipedia, the free encyclopedia

Rec. 709 - Wikipedia, the free encyclopedia

Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •