NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 36 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 705
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tydelig at det ikke bare er hos meg GO-tjenesten er verdiløs da... Får håpe det kan bli rettet med en firmwareoppdatering (hvis det er i dekoderen problemet ligger). Godt å høre at ATV er mye bedre!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg tror ikke problemet ligger i boksen. Jeg har også forsøkt tjenesten via PC og resultatene var like deprimerende.

I verste fall trengs det en oppgradering av alt.

PS, Brosveen, den boksen du lenker til der omhandeler kabelboksen og ikke satelitt som diskuteres i denne tråden.

PS2, jeg har kabelboksen og mine inntrykk er fra GO-tjenesten på denne, med 25/5 nett.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mao. hjelper det altså ikke å bruke Go-tjenesten på en annen plattform som f.eks en Samsung BluRay-spiller? Høres ut som det trengs en oppgradering av hele greia da ja...
    Rart i grunn; mener jeg leste ett eller annet sted at filmkatalogen/filmeleiebiten av GO var det samme som SF Anytime som har fått gjennomgående gode kritiker i tester jeg har lest.

Edit: Ser slik ut på Go-sidene på nett i alle fall: SF Anytime - Canal Digital GO

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde problemer med lyden (ingen lyd), dårlig bilde, men jeg så ikke mange minuttene da lyden manglet. I tillegg har jeg sett velkomstfilm fra den ordinære katalogen hvor lyden fungerte, men bildet var grøtete og ikke hva jeg hadde forventet. Dette er dog en stund siden, men forrige gang jeg leide via Go Kabelboksen var omtrent en uke siden. Det kun fordi jeg hadde håpet på bedring fra omtrent et halvt år tidligere, men den gang ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Go er helt ubrukelig, synd for det er filmer der som ikke finnes på ATV. Det er uansett ikke et valg, rykker i bildet, tydelig lav bitrate (lav bildekvalitet) gjør at jeg heller setter meg i bilen enn å leie fra Go. ATV fungerer mye bedre.
    Hva er ATV?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple TV

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    PS, Brosveen, den boksen du lenker til der omhandeler kabelboksen og ikke satelitt som diskuteres i denne tråden.
    .
    Beklager, la til en annen link nå :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får opp en rød "pop-up" ved kanalskift hvor det står "signal mangler på antenne 2". Når jeg sjekker signalstyrken, så har jeg meget gode signaler på begge "antenner".. Noen som vet hva dette kan være?

Plages og med opptak - får besked om at pga signalbortfall så mangler deler av opptak. Dette skjer også når jeg ser programmet live, og programmet/sendingen er helt ok - når jeg sjekker opptaket av samme programmet så mangler deler av opptaket.

Har snakket med CD og de mente det kunne være feil på microbølgehodet.

Lurer på om "problemene" henger sammen med hverandre?

Noen som kan si/mene noe om dette?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poffer
    Får opp en rød "pop-up" ved kanalskift hvor det står "signal mangler på antenne 2". Når jeg sjekker signalstyrken, så har jeg meget gode signaler på begge "antenner".. Noen som vet hva dette kan være?

Plages og med opptak - får besked om at pga signalbortfall så mangler deler av opptak. Dette skjer også når jeg ser programmet live, og programmet/sendingen er helt ok - når jeg sjekker opptaket av samme programmet så mangler deler av opptaket.

Ja, dette høres ut som typisk signalfeil. Antakeligvis er det LNB eller kabling, men kan selvfølgelig være boksen også. Forsøk litt feilsøking. Du kan bytte kablene bak på boksen for å se om problemet flytter seg til den andre tuneren, om du da får beskjed om signalmangler på antenne 1. Da vet du at problemet ganske sikkert ligger utenfor boksen. Hvis du deretter bytter tilkoblingene på LNB'en, vil du kunne finne ut om problemet ligger i kablinga eller i LNB'en.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvem monterte parabolen din? Du eller en proff installatør?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ja, dette høres ut som typisk signalfeil. Antakeligvis er det LNB eller kabling, men kan selvfølgelig være boksen også. Forsøk litt feilsøking. Du kan bytte kablene bak på boksen for å se om problemet flytter seg til den andre tuneren, om du da får beskjed om signalmangler på antenne 1. Da vet du at problemet ganske sikkert ligger utenfor boksen. Hvis du deretter bytter tilkoblingene på LNB'en, vil du kunne finne ut om problemet ligger i kablinga eller i LNB'en.
    Takker for tipset

Skal teste dette og se om jeg får lokalisert feilen til kabling eller microbølgehodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvem monterte parabolen din? Du eller en proff installatør?
    Jeg har montert anlegget selv - hvordan det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har dere betalt for denne? Syns 3.2k er litt stivt altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bondetampen
    Hva har dere betalt for denne? Syns 3.2k er litt stivt altså.
    2390.- selges den vel for:
    https://parabol.canaldigital.no/Temp...r.aspx?id=2102

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bortfall av lyd

På morgenen idag, fungerte alt, utenom lyden. Uansett om en slo av og på, forble ADB`n stille. Men bilde fungerte som vanlig. Dro ut strømmen i 30 sek. og deretter jobbet tuneren intenst noen minutter med konfigurering, så kom lyden tilbake. Kanskje den oppdaterte seg eller noe, mystisk....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder noen av dere å prøve innlogging her:http://fjernopptak.canaldigital.no/P...rd%2fMenu.aspx

Det fungerte perfekt de første par månedene. Etter det har det fungert en sjelden gang. CD sier det er ingenting galt til tross for at alle kabler osv er byttet/sjekket opp og ned.

Noen få ganger får jeg logget inn, men det er sjelden at jeg kommer så langt at jeg får programmert noe. Pc`n fungerer fint på kabelen, men dekoderen vipper mellom tilkoblet/ikke tilkoblet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått dette til å virke på lenge. Virket omkring påske. Får også tilboblet/ikke tilkoblet hele tiden, men GO-tjeneste ser ut til å virke (kan bla i menyene, men har ikke prøvd leie).

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har montert anlegget selv - hvordan det?
    Der har du problemet ditt.....jeg har alltid brukt proff installatør...aldri slike problemer....:-)
    HD signaler krever så mye mer av riktig innstilling av parabol/hode osv....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Der har du problemet ditt.....jeg har alltid brukt proff installatør...aldri slike problemer....:-)
    HD signaler krever så mye mer av riktig innstilling av parabol/hode osv....
    Jeg synes det var litt vel kjapt konkludert.. Det er fint mulig å få til dette selv. Jeg har aldri brukt proff installatør og aldri hatt problemer. Men det er klart det er tryggere å benytte en proff om en er usikker på hvordan det skal gjøres.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    På morgenen idag, fungerte alt, utenom lyden. Uansett om en slo av og på, forble ADB`n stille. Men bilde fungerte som vanlig. Dro ut strømmen i 30 sek. og deretter jobbet tuneren intenst noen minutter med konfigurering, så kom lyden tilbake. Kanskje den oppdaterte seg eller noe, mystisk....
    Jeg hadde akkurat samme greia nå ikveld, ingen lyd overhodet. Første gang dette skjer med denne dekoderen. Trakk ut strømmen og satte inn igjen etter ca 20 sek, da virket alt som normalt igjen.

Side 34 av 36 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •