NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 705
    Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hotel
    For min del så hjalp det å ha dekoder strømløs 10-15 min. Har aldri trengt å ta strømmen på den tidligere, gjorde det denne gangen og har ikke hatt problem etter det ble forsøkt.

Noen med mer teknisk innsikt på hvorfor dette gjorde susen for min del?
    Takk,, det skal prøves:-D

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skalering på opptak?

Blir opptakene nedskalert på denne tuneren? Det virker nesten slik ved første øyekast, mere pixeleringer på opptakene enn på det originale tv bildet. Noen som vet?
    Et annet spørsmål også. Jeg har forholdsvis tregt internett, men tenkte å prøve en GO film ved å starte den før jeg drar på jobb, sette den i pause slik at den forhåpentligvis er nedbuffret til eg kommer hjem. Men er litt usikker på om tuneren går i standby når filmen er lastet ned? Og om den gjør, så vil jeg vel måtte begynne på nytt? I morgest testet jeg dette, men siden GO funksjonen hadde problemer ifølge CD fikk jeg ikke testet dette. Jeg skrudde ikke av tuneren men TV'n skrudde jeg av og når jeg kom hjem hadde tuneren gått i standby modus. Litt irritabelt om den gjør det slik at filmen må lastes på nytt. Noen som har testet dette?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Blir opptakene nedskalert på denne tuneren? Det virker nesten slik ved første øyekast, mere pixeleringer på opptakene enn på det originale tv bildet. Noen som vet?
    Et annet spørsmål også. Jeg har forholdsvis tregt internett, men tenkte å prøve en GO film ved å starte den før jeg drar på jobb, sette den i pause slik at den forhåpentligvis er nedbuffret til eg kommer hjem. Men er litt usikker på om tuneren går i standby når filmen er lastet ned? Og om den gjør, så vil jeg vel måtte begynne på nytt? I morgest testet jeg dette, men siden GO funksjonen hadde problemer ifølge CD fikk jeg ikke testet dette. Jeg skrudde ikke av tuneren men TV'n skrudde jeg av og når jeg kom hjem hadde tuneren gått i standby modus. Litt irritabelt om den gjør det slik at filmen må lastes på nytt. Noen som har testet dette?
    På kabelversjonen er det bare og slå av "Auto Standby", burde være mulig for satelittversjonen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor opptakene mine starter ca 3 minutter uti programmet?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant AutoStandby OFF
    Men tilbake til mitt spørsmål. Blir opptakene nedskalert i forhold til den originale oppløsningen?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tilbake til mitt spørsmål. Blir opptakene nedskalert i forhold til den originale oppløsningen?
    Nei, det tror jeg ikke de gjør. Jeg kan overhodet ikke se noen forskjell på Live og opptak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nei, det tror jeg ikke de gjør. Jeg kan overhodet ikke se noen forskjell på Live og opptak.
    Jeg har heller aldri sett noen forskjell på live og opptak.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bare en kjapp test jeg gjorde med pausefunksjonen, så det virket som opptaket var "dårligere" men det var sikkert et synsbedrag.

En annen ting, jeg programerte recorderen til å ta opp Asbjørn Brekke på TVN igår klokka 22 via fjernopptak, men når jeg skulle se det idag så var deler av starten borte, og så at opptaket startet 22.02. hva er det som gjør til dette? Har også satt instilling at opptak skal stoppe 5 minutter etter for å være sikker, men trodde kanskje at EPG tok hensyn til dette både med start og stopp, eller tar jeg feil?`Uansett så startet opptaket 2 minutter etter start-tid. Tuneren sto i standby, men det skal vel ikke ha noe med saken å gjøre?

Fikk sett programmet live da, men tok det opp siden jeg hadde drosjevakt og som regel så blir det kjøring når man skal se et program

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting, jeg programerte recorderen til å ta opp Asbjørn Brekke på TVN igår klokka 22 via fjernopptak, men når jeg skulle se det idag så var deler av starten borte, og så at opptaket startet 22.02. hva er det som gjør til dette?
    Jeg har opplevd dette noen få ganger jeg også. Jeg tror det er noe epg-relatert tull og ikke noe med selve boksen. Kabel-folket virker å være mer plaget med dette enn oss med satelittversjon. Jeg har opplevd det kun et par ganger på C+ kanaler på de månedene jeg har hatt boksen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har opplevd dette noen få ganger jeg også. Jeg tror det er noe epg-relatert tull og ikke noe med selve boksen. Kabel-folket virker å være mer plaget med dette enn oss med satelittversjon. Jeg har opplevd det kun et par ganger på C+ kanaler på de månedene jeg har hatt boksen.
    Kanskje en fremtidig oppdatering av programvare løser dette? De andre programmene jeg har testet å ta opp, begynner akkurat litt før det starter, så det er sikkert noe epg-tull.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever akkurat det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En annen ting, jeg programerte recorderen til å ta opp Asbjørn Brekke på TVN igår klokka 22 via fjernopptak, men når jeg skulle se det idag så var deler av starten borte, og så at opptaket startet 22.02. hva er det som gjør til dette?
    Jeg har også oppleved dette (svært ofte) og har meldt det til Canal Digital med ønske om å kunne angi en generell tid i oppsettet for tidligere oppstart av program (det er jo noe slikt for forlenget opptak). Dette bør absolutt komme i en fremtidig oppdatering (andre CD mottakere har visst dette, for det var denne løsningen CDs kundeservice først kom med, før jeg kunne fortelle at det ikke var et slikt valg i oppsettet på denne opptakeren).

Mange serier/filmer starter i dag rett på handling før innledende tekst og det er irriterende å gå glipp av 1 min i begynnelsen.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Programering av fjernkontroll

Er det noen som vet om det går ann å programere fjernkontrollen til denne tuneren? Jeg ønsker meg at volum knappene på denne skal styre volumet til Yamaha resiveren..? Mulig v/å sette de mot hverandre ?? og trykke kode??
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Er det noen som vet om det går ann å programere fjernkontrollen til denne tuneren? Jeg ønsker meg at volum knappene på denne skal styre volumet til Yamaha resiveren..? Mulig v/å sette de mot hverandre ?? og trykke kode??
    NEI.

Kjøp deg en Harmony fra Logitech... Behøver ikke koste mange lapper, og du får en mer komfortabel hverdag. 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Kjøp deg en Harmony fra Logitech... Behøver ikke koste mange lapper, og du får en mer komfortabel hverdag. 8)
    Helt enig i det.

Tok meg litt tid og bli vant med min Harmony One men nå skulle jeg aldri kunne tenke meg og gå tilbake til standard fjernkontroller. Det geniale med Harmony er jo at man kan skreddersy de akkurat som man vil.

At de har et design som gjør at de ligger veldig godt i hånden gjør jo heller ikke noe ;-)

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Flere som har problemer med filmleiebiten på den dekoderen?
    Leide f.eks The Grey der og bildet var rykkete og lyden helt elendig. Andre filmer jeg har prøvd har også hatt et merkelig bilde og/eller dårlig lyd/problemer med lipsync etc. Tjenesten fremstår hos meg slik den er nå som mer eller mindre ubrukelig. Har en 16 mbit-linje og filmen lastes ned/buffres fort så jeg tror ikke problemet ligger der.
    Er det noen som vet om det er en firmwareoppgradering på gang som kan fikse dette?
    Iom. at kvaliteten pr. nå er så dårlig lurer jeg på å istedet kjøpe en Apple Tv for filmeleie.Er det noen som har prøvd filmleie fra begge stedene og kan si noe om filmleie via Apple Tv er vesentlig bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sync problemene har vært der siden starten. Go er ubrukelig for min del, vier den ikke et sekund oppmerksomhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak

Hei.
    Har hatt VU+Duo lenge nå, etter at jeg sparket ut Sagen mottakeren i sinne...

Men siden CD nå ser ut til å ha fått en tuner som fungerer, vurderer jeg å anskaffe meg en. Mest for å slippe å drive med manuelle oppdateringer mm, som jeg må gjøre med VU+'en, men også for å få tilgang til CD's Go-tjeneste.

Men jeg har et par spørsmål, og jeg orker ikke å trykke meg gjennom hele denne tråden.
    -Er den "nye" tuneren til CD bra?
    -Er det nå mulig å ta opp på to forskjellige kanaler? (vet at det ikke var mulig til å begynne med)
    -Når en tar opp på 2 kanaler, kan en da se på en 3dje kanal?

Håper på svar fra dere :-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go er helt ubrukelig, synd for det er filmer der som ikke finnes på ATV. Det er uansett ikke et valg, rykker i bildet, tydelig lav bitrate (lav bildekvalitet) gjør at jeg heller setter meg i bilen enn å leie fra Go. ATV fungerer mye bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Hei.
    Har hatt VU+Duo lenge nå, etter at jeg sparket ut Sagen mottakeren i sinne...

Men siden CD nå ser ut til å ha fått en tuner som fungerer, vurderer jeg å anskaffe meg en. Mest for å slippe å drive med manuelle oppdateringer mm, som jeg må gjøre med VU+'en, men også for å få tilgang til CD's Go-tjeneste.

Men jeg har et par spørsmål, og jeg orker ikke å trykke meg gjennom hele denne tråden.
    -Er den "nye" tuneren til CD bra?
    -Er det nå mulig å ta opp på to forskjellige kanaler? (vet at det ikke var mulig til å begynne med)
    -Når en tar opp på 2 kanaler, kan en da se på en 3dje kanal?

Håper på svar fra dere :-)
    Totalt sett fungerer den bra. Jeg har hatt et par opptak som ikke kunne brukes, og et par tilfeller der serieopptak ble fjernet i sin helhet, dvs at programmene ikke ble tatt opp. Slikt må man vel kanskje regne med, elektronikk er upålitelig.

Man kan ta opp på to kanaler samtidig, og også se på en tredje kanal hvis det er samme frekvens eller noe sånt. Dvs at utvalget til "tredjekanalen" er svært begrenset.

Fjernopptak fungerte før, ikke nå. CD vet ikke når det kommer en app. Men markedsfører den MED fjernopptak så klart.

Når man tar opp på en kanal, og et annet opptak starter, så blir det forstyrrelser i bildet. Er ikke mer enn et par sekunder, men irriterende likevel.

Ifølge CD kommer det en boks med 8 tunere i 2013. De er ikke kjent for å holde lovnader.

Canal Digital fornyer seg - Aftenposten

Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •